ארמון לובקוביץ בפראג ואני | Lobkowicz

ארמון Lobkowicz בפראג

אולי זה יגרום לכם להבין בת כמה אני, אבל אחת הפעמים הראשונות ששמעתי את השם פראג הייתה ב-1989. ראיתי בטלוויזיה אלפי מזרח-גרמנים משאירים את מכוניותיהם ליד שגרירות מערב גרמניה בפראג ונעלמים בתוכה.

לא כל כך הבנתי למה, כי כמה חודשים אחר כך נפלה חומת ברלין ואיתה מסך הברזל – מה שהפך את ההתגנבות לשגרירות בצ'כיה למיותרת.

ולמה אני מספרת לכם את כל זה? כי אני התאהבתי בארמון שאכלס את השגרירות. חקרתי ומצאתי שמדובר בארמון Lobkowicz.


תכנון טיולים באנר

מצא את ההבדלים

בהתחלה קצת התבלבלתי בין ארמון Lobkowicz ובין ארמון לובקוביץ שנמצא במצודת פראג, אבל עם הזמן גיליתי את ההבדלים.

airalo ad

למרות ששניהם היו שייכים לאותה משפחה הארמון "שלי" נבנה בסגנון הבארוק בשנת 1702,  כך שהוא צעיר מארמון לובוקוביץ בטירת פראג בכמעט 100 שנה.

הבדל נוסף ביניהם הוא השימוש – הארמון שלי נמכר למדינת צ'כוסלובקיה בשנת 1927 ושימש כשגרירות סין בפראג. החל מ-1974 הארמון משמש כשגרירות גרמניה, תחילה שגרירות מערב גרמניה והחל מאיחוד גרמניה מחדש כשגרירות גרמניה.

הסיבה לכך היא כנראה שהוא בניגוד לאחיו במצודה הוכר כאנדרטה תרבותית צ'כית, אבל יכול להיות שזה בגלל שהוא המקום שבו הופיעו בצ'כיה גדולי המלחינים הגרמנים (ובר, בטהובן ואחרים).

הארמון שהפיל את מסך הברזל

דבר נוסף שאני יודעת היום שאלפי הפליטים בשגרירות שוכנו בחצר הבניין באוהלים עד 30.9.1989, אז הודיע שר החוץ של מערב גרמניה שהם מורשים להגיע דרך מזרח גרמניה לארצו.

במזרח גרמניה טענו שמדובר ביסודות חתרניים ואנטי-סוציאליים, כך שממילא אין להם צורך באותם אנשים. במילים אחרות – ההתבצרות בשגרירות היא זו שאחראית במידה מסוימת להפלת מסך הברזל.

כל אירועי אותה תקופה רשומים בשלט שנמצא בכניסה לבניין בכתובת Vlašská 347/19 במאלה סטרנה, כך שאם אתם פה אני ממליצה לעצור ולקרוא. אמנם הכיתוב הוא בצ'כית ובגרמנית בלבד, אבל אני מאמינה שהצ'כים ישמחו לעזור.

ואם אתם כבר כאן אל תפספסו אטרקציות נוספות ברובע, למשל האי קאמפה, גשר קארל שמחבר בין הרובע לעיר העתיקה, הקיר של ג'ון לנון ועוד. אני חושבת שאתם תלמדו כאן היסטוריה הרבה יותר טוב מאשר בבית ספר, אבל אם לא תנסו איך תדעו?

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

2 תגובות על “ארמון לובקוביץ בפראג ואני | Lobkowicz”

  1. Keep up the good work. Finally a unique post about Mala Stana

    1. תמונת פרופיל של פראג בלוגר
      פראג בלוגר

      Thank you Hanna. I`m glad that you loved it. This blog is all about Prague from a differenet point of view. Your comment shows that what I`m doing is right .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן