בית הקברות היהודי בפראג

בית הקברות היהודי בפראג

אם טרם ביקרתם בפראג תנו לנו להמליץ לכם על אטרקציה תיירותית ייחודית – בית הקברות היהודי בפראג. בית עלמין זה נחשב לאחד מהעתיקים ביותר באירופה אם לא לעתיק מכולם. בשנת 1995 הכירה אונסק"ו במקום כאתר מורשת עולמית והוא מושך אליו אלפי מבקרים בשנה.

בכל מקרה, לבית עלמין זה יש חשיבות שאינה מוגבלת רק לתחום היהודי וזו ההוכחה לכך : הוא נבחר ע"י מגזין פורבס טרוולר כאחד מ-10 בתי העלמין המפורסמים בעולם,  כן יחד עם פר לשז בפריס ורבים אחרים.

בית העלמין נמצא במקום שהיווה את הרובע היהודי של פראג – שכונת יוזפוב שכיום כלולה במחוז פראג 3. מאמינים שהקבורה במקום החלה ב-1439 והסתיימה ב-1787 אך זוהי השערה בלבד. הסיבה לכך פשוטה : הקבורה בבית העלמין התקיימה בשכבות בגלל מחסור בקרקע וייתכן שהתארוך אינו נכון


תכנון טיולים באנר

בכל מקרה, כיום ידוע על 12 שכבות קברים בבית העלמין ועל 12,000 קברים שגלויים לעין. עם זאת, מאמינים שאלו הם רק 10% מהקברים ושבית העלמין מכיל כ-100,000 קברים. כמובן, גם זו רק השערה כי בבית הקברות היהודי בפראג רב הנסתר על הגלוי.

airalo ad

הוכחה לטענה זו ניתן למצוא בקברו של המהר"ל מפראג שמשמש מוקד עליה לרגל. לקבר מייחסים תכונות של ריפוי ולכן הוא משופע בנרות ובין סדקיו נתחבים פתקי בקשות. ככה זה שאתם מפורסמים בעולם כולו הודות לאגדת הגולם.

בית הקברות זכה לפופולריות גם בקרב הגויים ומופיע בספר האנטישמי "הפרוטוקולים של זקני ציון". לפי הספר זהו מקום התכנסותם של זקני ציון וכאן נרקמה מזימתם להשתלט על העולם. הם לא היחידים שנהגו להתבודד במקום ומאמינים שפה הגה אלברט איינשטין את תורת היחסות.

כיום בית הקברות היהודי בפראג מהווה אטרקציה תיירותית לכל דבר :  הכניסה אליו כרוכה בתשלום במסגרת כרטיס משולב שכולל את מתחם המוזיאון היהודי. המקום פתוח כל יום מ-09:00-18:00 מלבד בשבתות ובחגים יהודיים וניתן ללכת בו בשני מסלולים – מסלול לחורף ומסלול לקיץ.


אולי תתפלאו, אבל בית הקברות היהודי בפראג אינו רק עבר אלא לגמרי עתידני. בימים אלו מוקם מאגר מידע דיגיטלי שמרכז את שמות הנקברים במקום, למשל מידע קהילתי וגנאולוגי שנלקח מהכיתוב הרב שנמצא על גבי הקברים.

למעשה, מאגר זה מקים לתחייה את בית הקברות היהודי בפראג וחושף את סודותיו, למשל מתי הוא הוקם, כמה אנשים נקברו בו ועוד. אם גם אתם מחפשים הוכחה שתקשר אתכם לצ'כיה לצורך איתור והשבת נכסים המשימה פשוטה : פשוט צרו קשר עם המומחים של קונביז.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן