גבעת פטז'ין – פנינה ירוקה בלב פראג

הרכבל למרומי גבעת פטז'ין

גבעת פטז'ין (פטרין) היא גבעה בגובה 327 מטר במרכז פראג שאתם פשוט חייבים לבקר בה. הסיבה לכך פשוטה – התצפית על העיר ממרומיה הגבעה נחשבת למרהיבה במיוחד. ואתם יכולים להסיר דאגה מלבכם – העלייה למרומי הגבעה קלה במיוחד הודות לרכבל שמתחיל באזור פראג 1. אתם יכולים כמובן גם לעלות ברגל ולחסוך עמידה בתורים אבל לכך יידרשו לפחות 25 דקות.

הגבעה התפרסמה בעולם הודות לשני אזכורים ספרותיים של סופרים צ'כים ידועים. הראשון הוא פרנץ קפקא שתיאר את הגבעה בסיפורו "תיאור של מאבק". השני הוא מילן קונדרה שתיאר את הגבעה בספרו האלמותי "הקלות הבלתי נסבלת של הקיום". ואגב, הנסיכה ליבושה ניבאה שפראג תזכה לתהילה עולמית לאחר ביקורה במקום וגם אתם תבינו למה. (אבל קודם גם אתם צריכים להתרשם מיפי הגבעה…)

שם הגבעה נובע מהעובדה שהיא סלעית (פטרה בצ'כית משמעו סלע) ושימשה בעבר כמחצבה. כיום הגבעה מכוסה בפארקים ומהווה מקום פופולרי לנופש, הן של תיירים והן של תושבי פראג המקומיים. רוב האנשים מגיעים למקום כדי לטפס על המגדל המקומי שמזכיר את מגדל אייפל, אבל האמת היא שאין שום דמיון בין השניים.


תכנון טיולים באנר

אם אתם רוצים להיווכח בכך בעצמכם אתם מוזמנים לעשות זאת בשמחה, רק קחו בחשבון דבר אחד – הטיפוס למרומי המגדל נמשך כחצי שעה וכרוך בתשלום נוסף. אמנם 299 המדרגות יכולות להיות חלקות לאחר שלג אבל אל תחשבו על שימוש במעלית – היא מיועדת לנכים בלבד. אבל בגבעת פטז'ין יש אטרקציות נוספות מלבד המגדל, למשל:
קיר הרעב – חומת הגנה מימי הביניים שנבנתה בפקודת המלך קארל ה-4 בשנים 1360-2. ואל תבהלו מהשם, כי בשנים אלו שרר רעב בפראג והעובדים שבנו את הקיר קיבלו משכורת באוכל. האגדה מספרת שאפילו המלך בעצמו נתן יד בבניית הקיר, אבל דבר אחד בטוח: מאז משמש הבטוי Hladová zeď (קיר הרעב בצ'כית) כסמל לעבודות ציבוריות חסרות ערך.

airalo ad
קיר הרעב - Petřín
קיר הרעב – Petřín

אנדרטה לקורבנות הקומוניזם – זהו רצף של פסלי ברונזה אנושיים שנחנך ב-2002, 10 שנים לאחר סיום השלטון הקומוניסטי בצ'כיה. הפסלים ממוקמים לאורך גרם מדרגות ועם הירידה במדרגות חלה ירידה בבריאותם, למשל גופם מתפרק והם מאבדים איברים כסמל להשפעת השלטון הקומוניסטי על האוכלוסייה.

האנדרטה זכתה לביקורות רבות במשך השנים, למשל היא נחשבה לקיטשית ולשוביניסטית כי אין בה כלל פסלי נשים אלא רק גברים. ב-2003 אחד מפסלי האנדרטה נפגע בפיצוץ מסתורי שעד היום לא יודעים מי אחראי לו.

בנוסף, יש במרומי הגבעה מצפה כוכבים, גן ורדים, מבוך מראות, אצטדיון ו-2 כנסיות כך שאם יש לכם לפחות שעה פנויה – אנחנו ממליצים לבקר בה. ואל תדאגו, יש במגדל התצפית חנות מזכרות וקפיטריה כך שאתם מסודרים. לחובבי הספורט יש במקום שבילי רכיבה על אופניים ושבילי הליכה כך שהיא מתאימה לכולם כולל כולם והנה ההוכחה:

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן