גשר קרל בפראג (Karlův most) הוא אולי הגשר המפורסם ביותר מבין הגשרים בפראג. הגשר קיבל את שמו כי קארל ה-4 הניח את אבן הפינה במקום ב-9.7.1357 ב-05:31, תאריך שאף מופיע על הגשר עצמו באופן הבא: 135797531. 1357- שנת הבנייה, 7- חודש הבנייה, 9 – יום הבנייה ו0531 – שעת הבנייה שנבחרה ע"י אסטרולוגים ונומרולוגים. בנייתו של הגשר הסתיימה רק במאה ה-15 והוא תוכנן למעבר כרכרות.

למעשה, אורכו של הגשר 515 מטר ורוחבו 9.5 מטר נקבעו במטרה אחת – לאפשר מעבר של 4 כרכרות רתומת לסוסים בו זמנית. עד המאה ה-19 גשר קרל היה הגשר היחיד שחיבר בין שתי גדות נהר הולטובה, כלומר מהעיר העתיקה בפראג 1 Staré Město)) לרובע הקטן Malá strana)). מכיוון ששימוש בגשר היה כלול בתשלום אגרה והוא היה הגשר היחידי בעיר – קופת העירייה התעשרה רבות בזכותו.


תכנון טיולים באנר

לאורכו של גשר קרל נמצאים 30 פסלים של קדושים נוצריים ושל שליטי צ'כיה בעבר, אך לצערכם אלו רק העתקים והפסלים המקוריים נמצאים במוזיאון הלאומי של פראג. הפסל הבולט ביותר בגשר קרל הוא פסלו של ישו הצלוב עם הכתובת בעברית "קדוש, קדוש, יהוה צבאות". האגדה מספרת שיהודי שהואשם בבזוי הצלב נדרש להוסיף לפסל הצלוב כתובת בזהב וזו התוצאה. אם תרצו – עוד הוכחה שגם יהודי פראג לא פראיירים.

airalo ad

פסל פופולרי נוסף הוא פסלו של הקדוש יאן מנפומוק ובעיקר כף רגלו. לפי האמונה הנוצרית נגיעה ברגל מבטיחה הגשמת משאלות ובכל מקרה – גשר קרל נחשב לאחת האטרקציות המרכזיות בעיר גם ביום וגם בלילה. העובדה שהוא סגור לתנועת כלי רכב הופכת אותו לחגיגה אחת גדולה: מוזיקאים, אמני רחוב, דוכנים ומה לא. אמנם תנועת המבקרים בו רבה אבל כגודל התנועה עומק החוויה.

בנוסף, גשר קרל משמש כנקודת תצפית פופולרית על פראג ומקום פופולרי להצעות נישואין. גם חובבי האדריכלות לא מוותרים על הגשר מסיבה אחת – הוא משלב בהרמוניה סגנון בארוקי וסגנון גותי. למעשה, עם השנים גשר קרל הפך להיות סמלה המסחרי של העיר פראג ונחשב לאטרקציית חובה. או במילים אחרות – שום ביקור בפראג אינו שלם ללא ביקור בגשר קרל.

אמנם גשר קרל סבל לאורך השנים מנזקים שונים, בעיקר בגלל שטפונות, אבל האגרה שנגבתה עבור השימוש בו שימשה לתחזוקה ולבנייתו מחדש. האגדה מספרת שהגשר חזק במיוחד הודות לביצים שעורבבו במלט במהלך בנייתו, אבל אתם צריכים להיות שם כדי להיווכח בעצמכם בשני דברים: אחד- הגשר חזק באופן מיוחד ושתיים – גם ביצים יכולות להפוך לאטרקציות תיירותיות אחרי מאות שנים. לא מאמינים? הבלוג של שירלי בטוח ישכנע אתכם

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן