דירה להשקעה – למה דירה אחת קטנה בפראג תבטיח לך את הפנסיה

גם אם אתם עובדים היום במקום עבודה מסודר שמפריש עבורכם כספים כחוק לקרן פנסיה – רוב הסיכויים שזה לא ממש יספיק לכם כשתגיע שעתכם להיות גמלאים. רק חשבו על עליות המחירים שהתרחשו מאז שהתחלתם לעבוד ותעשו את החשבון. לא מעודד, נכון?

המסקנה היא שצריך לדאוג לדרכי פרנסה חלופיות עוד היום. אחת האופציות היעילות היא רכישת דירה להשקעה בחו"ל. לפניכם שתיים מהסיבות שכדאי לבחור דווקא בפראג.


תכנון טיולים באנר

התשואה – הודות למחסור בדירות להשכרה בפראג מחירי השכירות עולים, כך שהתשואה שתקבלו תהיה גדולה יותר מכל ריבית בנקאית.

airalo ad

עליות ערך – מחירי הנדל"ן בצ'כיה בכלל ובפראג בפרט רק עולים, כך שבמקרה הצורך תוכלו למכור את הדירה בסכום גבוה בהרבה מזה שקניתם אותה. המשמעות היא שאתם מרוויחים פעמיים: פעם אחת מהתשואה כתוצאה מההשכרה ופעם שנייה ממכירה בערך גבוה יותר ממחיר הקנייה.

לבחור בחוכמה

עם זאת כדאי לבחור את הדירה להשקעה בתבונה. כלומר לא רק בהתאם להון ההתחלתי שלכם, אלא גם בהתאם לאופי השונה של השכונות בפראג. כמו בכל מקום, גם בפראג לכל שכונה יש אווירה משלה שמכתיבה את גובה התשואה.

למשל, רובע פראג 6 נחשב ל"הרצליה פיתוח" המקומי ומאוכלס בעיקר בדיפלומטים זרים, באלפיון עליון הצ'כי ובעובדי הייטק מחו"ל – מה שמבטיח רווח גבוה יותר על כל שקל שתשקיעו.  וזו כמובן רק דוגמה אחת כי בפראג יש יותר מ-10 רבעים שונים.

להרוויח מהתיירות

פראג היא לא רק עיר הבירה של צ'כיה והמרכז העסקי והכלכלי של המדינה, אלא גם אחת הערים המתויירות ביותר בעולם. ורק לסבר את האוזן – אוכלוסיית פראג מונה 2 מיליון איש אבל כל שנה מגיעים אליה 10 מיליון תיירים, כלומר פי 5 ממספר התושבים בה.

המשמעות היא שבפראג יש אופציה נוספת והיא רכישת דירה להשקעה לצורך השכרה לטווח קצר (Airbnb ופלטפורמות דומות). בפראג בניגוד לרוב ערי העולם אופציה זו לא רק חוקית לחלוטין, אלא השלטונות מעודדים אותה כדי לתמוך בתעשיית התיירות שעליה מושתתת פרנסת העיר.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן