דירות למכירה בפראג

ע"י

בקטגוריית:
פראג - הנתיב שלכם להשקעה בטוחה

אם אתם מחפשים נתיב בטוח להשקעה שתשואה נאה בצדו –דירות למכירה בפראג בירת צ'כיה יכולות לפתור לכם את הבעיה.

הודות להעדר של היצע מגורים בפראג מסיבות שונות (שמיד נפרט אותן)- בשנים האחרונות פראג היא שוק של שוכרים בלבד, כך שכל דירה שנמכרת ומושכרת לצרכי השקעה הופכת לסחורה חמה. המשמעות היא כפולה:

מצד אחד – מחירי הדירות עולים, מה שאומר שמכירת הדירה שרכשתם בעתיד תניב רווח יפה רק מעליית ערך. מצד שני – גם מחירי השכירות עולים.


תכנון טיולים באנר

המשמעות היא שאפשר להרוויח מאותה דירה פעמיים: פעם אחת משכר דירה שרק הולך ועולה ופעם שנייה ממכירתה בעתיד.

airalo ad

למה זה קורה?

פראג כעיר הבירה של צ'כיה היא המרוויחה הראשונה מהעובדה שכלכלת צ'כיה חזקה. למשל, ההשקעות הזרות הרבות שמגיעות למדינה (חברות הייטק כמו אמזון, גוגל, יבם ואחרות) מגיעות בראש ובראשונה לפראג. הנה דוגמה להבדל בין פראג לעיר ברנו:

וכמובן – השקעות אלו מצריכות מקומות מגורים, הן לעובדים המקומיים והן לעובדים שהגיעו מעבר לים.

בנוסף, הודות לבירוקרטיה הצ'כית היתרי הבנייה של דירות חדשות בפראג הם איטיים להחריד. המשמעות היא שאין כמעט בנייה חדשה ושוק הנדל"ן המקומי מסתמך על דירות יד שנייה.

התיירות בפראג ואתם

פראג היא אחת הערים המתוירות בעולם שמארחת כ-10 מיליון איש בשנה. כשלוקחים בחשבון שמדובר בעיר שאוכלוסייתה המקורית היא כ-2 מיליון איש נוצרת בעיה שהזדמנות בצדה.

שניים ממיליוני התיירים בפראג
שניים ממיליוני התיירים בפראג

אמנם בתי המלון המקומיים לא עומדים בעומס, אבל עיריית פראג מצאה פתרון ייחודי – מתן תוקף חוקי להשכרת דירות לטווח קצר לצרכי תיירות כמו Airbnb ופלטפורמות דומות.

המשמעות היא שדירות למכירה בפראג שנמצאות במרכז העיר (למשל רובע פראג 1 שמכיל את העיר העתיקה ורוב האטרקציות התיירותיות של העיר) הופכות ללחמניות הכי חמות בשוק הנדל"ן.

אמנם דירות אלו עולות יותר מדירות למכירה בפראג 2, 4 או כל רובע אחר בעיר אבל התשואה מהן גבוהה במיוחד – 8-12% בשנה אחרי קיזוז דמי ניהול.

הסטטיסטיקה מראה שמבחינת תפוסה אין לכם מה לדאוג – התפוסה הממוצעת היא 70% בשנה ואפילו יותר.

מה לגבי תשואה?

התשואה פה (כמו בכל דירה אחרת שאתם רוכשים להשקעה) תלויה בגודל הדירה, במיקומה המדויק, באופי הרחוב ובקיומם של אלמנטים כמו מרפסת ומעלית או בקרבה לתחנות של תחבורה ציבורית.

אמנם בפראג יש מבחר של אפשרויות תחבורה כמו מטרו, אוטובוס, רכבת וחשמלית והיא מקושרת לערים אחרות בצ'כיה ובאירופה, אבל לעיתים די בהבדל קטן כדי לעשות שינוי גדול במחיר הדירה ובתשואה שתרוויחו.

ובמילים אחרות – האביב הנדל"ני של פראג כבר כאן ואתם מוזמנים לבוא וליהנות ממנו.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן