המרת מטבע בפראג

קרונות צ'כיות

אם אתם נוסעים לצ'כיה אנחנו ממליצים לכם לא לבצע המרת מטבע בפראג. הסיבה לכך פשוטה: ברוב המקומות בארץ לא ניתן לרכוש קרונות צ'כיות ואתם תשלמו פעמיים עמלת המרה – פעם אחת משקלים לאירו/דולר ופעם שנייה מאירו/דולר לקרונות צ'כיות.

קרונה צ'כיות הוא מטבע שנעשה בו שימוש אך ורק בצ'כיה ולכן הוא נחשב לנדיר. רק שתדעו – זהו המטבע הרשמי של צ'כיה מאז פירוקה של צ'כוסלובקיה לאחר מהפכת הקטיפה לצ'כיה ולסלובקיה, כלומר מאז 8.2.1993. ואגב, השכנה סלובקיה אימצה את מטבע האירו במקום הקרונה הצ'כוסלובקית.

אמנם יש חלפני כספים שמחזיקים ברשותם קרונות צ'כיות, אך לרוב זה נעשה בתקופת הקיץ בהנחה הנכונה שצ'כיה היא יעד תיירות פופולרי. אם אין לחלפן הכספים שלכם או לבנק קרונות צ'כיות אנחנו ממליצים לבצע מספר פעולות:


תכנון טיולים באנר
  1. להזמין אצלם מראש את הסכום שיידרש לכם
  2. להמיר סכומי כסף קטנים בדלפק ייעודי להמרת מטבע בשדה התעופה בן גוריון. שימו לב– לרוב שער ההמרה פה יהיה גבוה יחסית ואף לא משתלם מבחינה כלכלית. לכן אנחנו ממליצים על אופציה זו רק עבור סכומים קטנים שישמשו אתכם בתחבורה ציבורית, שתייה, שימוש בשירותים ציבוריים ועוד.
  3. למשוך סכומי כסף באמצעות כרטיסי אשראי בינ"ל מכספומטים בצ'כיה או בנתב"ג. אופציה זו מתאימה לסכומי כסף גדולים כי תחסכו לעצמכם עמלה במשיכה נוספת.
  4. להמיר שקלים לקרונות צ'כיות באמצעות חברת המרה שפועלת בנתב"ג.

בכל מקרה אנחנו ממליצים להצטייד בכסף מזומן ובכרטיסי אשראי בינ"ל מסיבה אחת : שיהיה לכם גבוי לכל מקרה של גניבה או אובדן. ורק שתדעו – אמנם בעברית המטבע נקרא כתר צ'כי אבל כולם קוראים לו קורונה שמשמעותו כתר בצ'כית. אנחנו לא מציעים לכם לבקש בארץ להשתמש בשם כתר מסיבה אחת : אף אחד לא משתמש בשם הזה

airalo ad

ואגב, בשוק המטבעות הסימן של המטבע הוא CZK והוא מחולק ליחידות של 100 האלר. כיום ניתן להשיג כסף קטן בסכומים של 1,2,5 ו-50 וכן שטרות בסכומים של 50 קרונות ויותר לפי החלוקה הבאה : 50, 100,200, 500,1000 ו-2000 קרונות צ'כיות.

בכל מקרה אנחנו ממליצים לכם לא לבצע המרת מטבע בצ'כיה ולהצטייד בקרונות צ'כיות מראש. אתם הרי לא רוצים להגיע לצ'כיה ולבזבז את זמנכם היקר על מציאת חלפן כספים, נכון? כי כידוע בסרטים הכל קל יותר מאשר במציאות….

ובמסגרת ההכנות שלכם לנסיעה כדאי לכם גם לקרוא את המאמר הבא. אנחנו בטוחים שלא תצטערו ושאפילו תודו לנו כשתחזרו הביתה מלאי חוויות.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן