השקעה בפראג – לא מה שחשבתם

כיכר ואצלב בפראג

אם אתם חושבים שהשקעה בפראג מיועדת לאלו שטובעים בזהב טעות בידכם. למען האמת, השקעה בפראג היא הדבר הכי נכון לעשות כיום בראש ובראשונה מסיבה אחת – צ'כיה היא אחת המדינות היציבות והחזקות בעולם מבחינה פיננסית והיא נהנית מצמיחה כלכלית מהירה.

האבטלה בצ'כיה היא אחת הנמוכות באירופה אם לא בעולם כולו ודירוג האשראי שלה מצוין. ורק לצורך השוואה – לצ'כיה הצעירה דירוג אשראי זהה לזה של המעצמה הכלכלית יפן.

צ'כיה לכן מהווה מגנט תעסוקתי אירופאי בפרט ועולמי בכלל – מה שמושך אליה (בעיקר לעיר הבירה פראג) השקעות זרות של חברות הייטק ותעשייה שכולם מכירים: אמזון, ג'ונסון אנד ג'ונסון, גוגל, יבמ ורבות אחרות.


תכנון טיולים באנר

באיזה תחום להשקיע?

כשמוסיפים לכך את העובדה שהריבית בבנקים הישראלים על חסכונות היא מזערית, השאלה היא לא איפה להשקיע אלא באיזה תחום. התשובה לכך פשוטה ומסתכמת במילה אחת – נדל"ן.

airalo ad

מלבד העובדה שפראג מושכת אליה עובדים, היא גם נחשבת לאחת הערים המתפתחות מבחינה תחבורתית ותשתיתית באירופה. המשמעות היא שמחירי הנדל"ן בפראג רק עולים הודות לביקושים שרק הולכים ועולים. הנה הסטטיסטיקות הרשמיות שמסכמות את השנה שעברה:

https://www.youtube.com/watch?v=i1aUCOOhWTo

טווח קצר או טווח ארוך? הכל תלוי בכם

יתרה מזאת, בפראג ניתן גם להשכיר דירות לטווח קצר (למשל במסגרת Airbnb ) הודות להיותה פראג אחת הערים התיירותיות שיש, הן באירופה והן בעולם- מה שאומר שהתשואה תהיה דו ספרתית כל שנה…

ואתם יכולים להסיר דאגה מלבכם כי בניגוד לערים אחרות בעולם – השכרה זו לא רק חוקית אלא גם זוכה לעידוד העירייה. ככה זה כשמספר התיירים גדול ממספר החדרים בבתי המלון…

בנוסף, הודות למספר התיירים הרב בפראג כל השנה הסיכוי שהדירה תעמוד ריקה שואף לאפס. האחוזים מדברים על כ-70% תפוסה, אבל במיקומים מרכזיים (למשל כיכר השעון בפראג 1 או כיכר ואצלב) הצפי הוא שהתפוסה תהיה גבוהה יותר.

כיכר ואצלב בפראג
כיכר ואצלב בפראג

מה זה אומר בתכל'ס?

המשמעות היא שמרכישת דירה להשקעה בפראג אפשר להרוויח פעמיים:

1. פעם אחת מהשכרת הנכס לטווח קצר או ארוך

2. פעם שנייה ממכירת הנכס לאחר מספר שנים ועשיית רווח הודות לעלייה במחירי הנדל"ן.

עם זאת, צריך לזכור שבפראג כמו בכל עיר אחרת יש הבדל בין השכונות השונות מבחינת אופי, אווירה, סוג האוכלוסייה וכמובן מחיר. המשמעות היא שהשקעה בפראג חייבת להיעשות באמצעות חברה שמתמחה אך ורק בנדל"ן בעיר זו. כבר אמרנו שהשקעה בפראג היא לא מה שחשבתם?

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן