טירת קרלשטיין Karlštejn – מדריך מפורט

ע"י

בקטגוריית:
טירת קרלשטיין

טירת קרלשטיין נוסדה בשנת 1348 ע"י מלך בוהמיה קארל ה-4 . הבנייה נמשכה 17 שנה והסתיימה רק כאשר הוצב צלב בראש המגדל בגובה 60 מטר. הטירה שימשה כמעונו הפרטי של המלך ובנו, ואצלב הרביעי עד 1419 ובה נשמרו האוצרות המלכותיים, למשל תכשיטי הכתר הקיסריים ושרידיהם של קדושים נוצריים עד המאה ה-17.

במהלך השנים הטירה עברה שנויים שונים, למשל לאחר 1480 היא נבנתה בסגנון גותי וברבע האחרון של המאה ה-16 היא נבנתה בסגנון הרנסנס. עם זאת, עיצובה הנוכחי של הטירה הוא פרי  השיפוץ האחרון שנערך בה בסוף המאה ה-19, הפעם ברוח הפוריזם.

כיום האטרקציות המרכזיות בטירה הן עיטור הקיר המקורי מהמאה ה-14, סט של 129 ציורים שנחשב לגדול מסוגו בעולם, גלריית הדיוקנאות הגדולה ביותר בצ'כיה של מלכי צ'כיה לדורותיהם והעתק של הכתר המלכותי.


תכנון טיולים באנר

מכיוון שאין הרבה סיכוי שתספיקו לראות את כל מה אתם ביום אחד, אנחנו ממליצים ללון באחד מהמלונות הרבים שנמצאים באזור וליהנות פעמיים: גם מביקור בטירה ללא לחץ זמן וגם מהנופים, היערות והכרמים המרהיבים שמקיפים אותה.

airalo ad

לא למכירה אבל כן להשכרה

בכל השנים מאז הקמתה הטירה תמיד הייתה בידי המלך או מוסד ממלכתי כלשהו, אך לעולם היא לא הייתה בידיים פרטיות. גם כיום הטירה היא בבעלות המדינה, כך שאם חשבתם לרכוש אותה כדאי שתשקלו זאת שוב.

אבל בטח תשמחו לדעת שבאולם הטקסים שבטירה ניתן לערוך חתונות, אך קיבולת האולם היא רק 35 אנשים כך שתאלצו לצמצם את רשימת האורחים. כמו כן, ניתן לערוך חתונות באולם האירועים של הארמון הקיסרי ובחצר , אך לשם כך עליהם להיות ריקים מתיירים למרות שמדובר בשעות הפתיחה הרשמיות.

נשמע מסובך? זה עוד כלום כי לכל חלק מהטירה שעות פתיחה שונות, כך שאנחנו ממליצים להזמין כרטיסים פה או להצטרף לאחד מ-3 הטיולים המאורגנים שנערכים בה. עם זאת, חשוב לדעת שרק כמה פעמים ביום נערכים סיורים בהזמנה מקוונת, כך שהכי טוב לקנות כרטיסים שמצוין עליהם יום ושעת הביקור.

זה אמנם דורש מכם להתחייב אבל מצד שני אתם בטוחים מעל לכל ספק. חשוב לזכור שעבור הצ'כים מדובר באתר בעל משמעות היסטורית עצומה, כך שיש כאן תיירים מקומים וזרים רבים והזמנת מקום מראש היא אפשרות חכמה. חבל שכוכב הסרטון הבא לא ידע את זה…

סיורים מאורגנים בטירה

הסיור הבסיסי – סיור זה נערך בחדריו הפרטיים והציבוריים של המלך קארל ה-4 ובקומה הראשונה של המגדל. סיור זה נמשך 55 דקות ומתאים לקבוצות של מקסימום 55 איש.

הסיור המקיף – הסיור כולל ביקור בחדרים המרשימים ביותר של הטירה שמעוטרים באופן מקורי ומיוחד במינו. בסיור זה מטפסים לקומה ה-2 של המגדל וצופים בציור קיר מקורי מימי הביניים. סיור זה נמשך כ-100 דקות ועקב תוכנו המורכב בנושאי דת, היסטוריה ואמנות הוא אינו מומלץ לילדים מתחת לגיל 7 ומוגבל למקסימום 16 איש.

הסיור המלא – סיור זה כולל טיפוס לקומות העליונות של המגדל וצפייה בנוף המרהיב שנשקף משם. כמו כן, הסיור כולל צפייה במדרגות עם ציורי גותיים, ביקור בחדרי השמירה ובחדרי הנשק ועוד.סיור זה נמשך 40 דקות והוא מוגבל ל-20 משתתפים.

כל הסיורים כרוכים בתשלום, אך יש הנחה לילדים בגיל 6-13, לסטודנטים, לקשישים ויש כרטיס משולב למשפחות. ילדים עד גיל 6 ומדריכים של קבוצות מאורגנות פטורים מתשלום.

הגעה לטירה

הטירה נמצאת במרחק של כ-40 ק"מ מפראג  וניתן להגיע אליה במגוון דרכים:

ברכב – סעו בכביש D5 לכיוון פילזן וצאו ביציאה מספר 10 לכיוון Loděnice. משם המשיכו לכיוון Bubovice ,Hlásná ו-Třebaň לפי השילוט עד הטירה. החניון היחידי נמצא מתחת לטירה ויש ממנו הליכה של 10 דקות עד לטירה.

באופניים – אזור הטירה סגור לאופניים (וגם למכוניות) ואתם צפויים לקנסות אם תגיעו לטירה באופניים.

ברכבת – קו הרכבת מפראג לקרלשטיין פועל כל חצי שעה. מתחנת הרכבת עד הטירה אתם נדרשים להליכה של כ-20 דקות עד הטירה. אם אתם מתקשים בהליכה (נדרש טיפוס לא קל) או סתם רוצים להתפנק – אתם יכולים לעשות שימוש בעגלות רתומות לסוסים שיקחו אתכם מהחניון לטירה עצמה.

שאלות נפוצות

מה האטרקציות העיקריות בטירת קרלשטיין?

יש 4 אטרקציות עיקריות בטירת קרלשטיין: עיטור קיר מקורי מהמאה ה-14, סט של 129 ציורים (הגדול מסוגו בעולם), גלריית הדיוקנאות של מלכי צ'כיה לדורותיהם (הגדולה ביותר בצ'כיה) והעתק של הכתר המלכותי

האם יש סיורים מודרכים בטירת קרלשטיין?

כן. בטירת קרלשטיין נערכים כל יום 3 סיורים מודרכים מאורגנים. בנוסף, מספר פעמים ביום נערכים במקום סיורים בהזמנה מקוונת, למשל הסיור הזה.

איך ניתן להגיע לטירת קרלשטיין?

לטירת קרלשטיין ניתן להגיע באמצעות רכב, רכבת או אופניים אך הדרך הטובה מכולן היא באמצעות סיור מודרך מפראג. להזמנות הקליקו כאן

האם ניתן לרכוש את טירת קרלשטיין?

מאז הקמתה בשנת 1348 טירת קרלשטיין תמיד הייתה בידיים ממלכתיות ולא פרטיות. אם אתם מעוניינים לרכוש טירה בצ'כיה פשוט הקליקו כאן

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן