כיכר ואצלב ( Václavské náměstí ) היא המרכז של פראג מבחינה עסקית ותרבותית שנקראת על שם ואצלב הראשון, דוכס בוהמיה שעל פי האגדה גיבש את הצ'כים לעם. ואצלב הראשון נחשב למגן העיר ולפטרונה מבחינה דתית, אבל יש כאלה שקוראים למקום בכלל כיכר הרפובליקה ולא כיכר ואצלב, יש כאלו שטוענים שזהו בכלל שוק סוסים ויש כאלו שטוענים שזו כלל לא כיכר.

אז מי צודק? כולם
האמת היא שהכיכר נבנתה במאה ה-14 ע"י המלך קארל ה-1 כדי לשמש כשוק סוסים. עם השנים היא הפכה לשדרה באורך 750 מטר שמבדילה בין העיר החדשה לישנה, שתיהן בפראג 1. וכן, יש כאלו שקוראים למקום כיכר הרפובליקה כי הוא הסמל של הרפובליקה הצ'כית. הכיכר משופעת בפסלים מלבד הפסל של ואצלב מיודעינו וזה המקום להכיר אותם:
• אגנס –ז'אן דארק הצ'כית שהפכה לקדושה בעקבות סירובה להינשא לבנו של השליט הרומי
• לודמילה- אמו של ואצלב ה-1 שתושבי מחוז בוהמיה מחשיבים אותה לקדושה
• אדאלברט –הבישוף של העיר פראג
• פרוקופ –קדוש נוצרי שגרם ל-6000 ברברים להתנצר

כיכר שהיא ההיסטוריה הצ'כית כולה
הכיכר עצמה הייתה עדה במהלך השנים לאירועים חשובים בחיי צ'כיה בכלל ופראג בפרט. למשל: במהלך מלחמת העולם השנייה הנאצים צעדו בכיכר כהפגנת כוח, במהלך הכיבוש הסובייטי בפראג הסטודנטי יאן פאלאך הצית עצמו בכיכר כמחאה ובה הוכרזו הצהרות שונות, למשל סוף מלחמת העולם השנייה, כינון מדינת צ'כיה העצמאית עם תום "מהפכת הקטיפה" ועוד. בכיכר התקיימו במהלך השנים גם הפגנות, למשל נגד הצטרפות צ'כיה לגוש האירו.


תכנון טיולים באנר

עקב חשיבותה ומיקומה האסטרטגי הכיכר מושכת אליה כ-12 מיליון תיירים בשנה, בעיקר בדרכם לאטרקציות עירוניות קרובות כמו גשר קארל, מצודת פראג, כיכר העיר עם השעון האסטרונומי ועוד. בחגים הכיכר הומה אדם במיוחד ונערכים בה מופעי רחוב, שווקים ואפילו ההיסטוריה הצ'כית מוקרנת על מסכי ענק.

airalo ad

ואיך אפשר בלי טיפים לסיום?
כהרגלנו בקודש נסיים עם שני טיפים למטיילים בכיכר ואצלב:
1. אמנם בשעות הערב יש בכיכר אוירה מיוחדת, אבל ככל שנוקפות השעות הכיכר מתמלאת בטיפוסים לא ממש סימפטים. לכן ההמלצה שלנו היא להגיע לכיכר בשעות הערב, אבל לא להישאר שם עד השעות הקטנות.
2. מכיוון שהכיכר נחשבת לאטרקציה תיירותית בפני עצמה גם המחירים בחנויות שמסביבה תיירותיים, כלומר יקרים במיוחד. אנחנו ממליצים לא לעשות שופינג בכיכר אלא להתאפק משתי סיבות – תוכלו לעשות שופינג הרבה יותר בזול בשוק Havelska(300 מטר מהכיכר) וברחוב הקניות Ma prikope (50 מטר מהכיכר).

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן