כל אדם הוא קצת אי גם בפראג

המשורר ג'ון דאן אמר ש:" שׁוּם אָדָם אֵינֶנּוּ אִי, כֻּלוֹ מִשֶּׁל עַצְמוֹ; כָּל אָדָם הוּא פִּסָּה מִן הַיַּבֶּשֶׁת, חֵלֶק מֵאֶרֶץ רַבָּה." (מדיטציה י"ז, תרגום רמי דיצני).מסתבר שזה נכון גם לגבי פראג. אמנם כולם מכירים את האי המלאכותי קמפה (שכבר כתבתי עליו בעבר למשל כאן), אבל בעיר יש לא רק איים נוספים אלא גם חצאי איים.

האי קמפה בפראג לא לבד
האי קמפה בפראג לא לבד

מה ההבדל בן אי לחצי אי?

אי הוא מקום גאוגרפי שמוקף מכל עבריו בים, אבל חצי אי הוא מקום גאוגרפי שמוקף בים משלושה עברים – מה שמותיר גישה ליבשה מצד אחד. דוגמאות לחצי אי הם מקומות שכולנו מכירים את חצי האי ערב ואת חצי האי האיברי, אבל יש מקומות נוספים ופחות מוכרים בעולם שהם חצי אי. למשל, נורבגיה ומונקו.

יש כאלה שמגדירים זאת הפוך, כלומר שחצי אי היא זרוע היבשה שחודרת אל תוך הים. ולמה זה חשוב? כי בניגוד לאי שהוא מבודד יחסית מהעולם החיצון, חצי אי מאפשר קשר ויחסי גומלין עם היבשת. המשמעות היא שמדובר בשילוב מעניין שמבטיח יוזמות יוצאות דופן


תכנון טיולים באנר

אי המרינה בפראג כדוגמה

זה בדיוק מה שקורה באי המרינה בפראג. ואל תתבלבלו כמוני, למרות שקוראים למקום "אי" הוא למעשה חצי אי בשכונת הולושוביצה ברובע פראג 7 . האזור שימש יותר ממאה שנה כנקודת המוצא לנהר הולטאבה של העיר פראג כולה, בעיקר בשל העובדה שהוא מוגן מסערות החורף.

airalo ad

עם השנים המקום הפך להיות הנמל המסחרי של הרובע, כך שיש כאלה שטוענים שההתפתחות הכלכלית והטכנולוגית של פראג התחילה כאן. אמנם לאחרונה המקום השתנה (כמו פראג כולה), אבל עד היום הוא מעורר במקומיים תחושה של נוסטלגיה ושל געגוע לימים עברו.

פרויקט דרמיס באי המרינה

בימים אלו נבנה במקום פרויקט מגורים בשם דרמיס ביוזמה ישראלית. הפרויקט מאפשר ליהנות מכל העולמות: מצד אחד השקט, השלווה, הפרטיות והנוחות של אי ומצד שני קרבה לכל השירותים של מרכז העיר (8 דקות בלבד): חנויות, מסעדות, הזדמנויות תעסוקה ומסחר ועוד. וכמובן שהכל בסטנדרט הכי גבוה שיש.

הפרויקט שהושלם ב-2017 כולל 344 דירות ב-3 בניינים שמתנשאים לגובה 12 קומות:

  • קומפורט – דירות בקומות 2-11 של הבניינים בפריסות שונות (החל מ-1+KK ועד 4+KK ) שכוללות חלונות בזיגוג משולש, חימום תת רצפתי, ארונות מובנים (בילט-אין), מרפסת ותקרות גבוהות (2.8 מטר גובה)
  • טאון האוס – דירות בקומות התחתונות של הבניינים בגול של 120מ"ר לפחות. כל דירה כוללת גינה, חנייה וגישה לבריכה משותפת. הקרבה לנהר והעיצוב המודרני מקנה אווירה של חיים בוילה משפחתית.
  • פנטהאוז – דירות בקומות העליונות של הבניינים שכוללות קירות מזוגגים, בריכת שחייה פרטית, מרפסת ותקרות גבוהות (5.5 מטר גובה). כל אלו מספקים נקודת מבט ייחודית על העיר ומאפשרים להתאהב בה כל יום מחדש

בנוסף, הפרויקט כולו כולל מרכז ספורט, אולם אירועים, מרינה וגינה פרטיים, אבטחה ומצלמות שפועלות 24/7, חנייה מאובטחת, רחיצה אוטומטית של מכוניות ואופניים, אזור ייעודי לפיקניקים ופינוקים נוספים.

בכל הדירות יש דלתות גבוהות (2.2 מטר גובה) והכנה לתריסים חשמליים, בית חכם ומיזוג אוויר. אז אולי אף אחד מאיתנו הוא לא אי, אבל אם להיות חצי אי פראג הוא המקום המושלם מבחינתי לפחות.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן