למה לרכוש דירות בפראג להשקעה?

ע"י

בקטגוריית:
צ'כיה - מדינה שלא עוצרת בשלושים

רכישת דירות בפראג לצרכי השקעה נחשבת לבחירה חכמה ובטוחה עבור המשקיע הסולידי מכמה סיבות:

אחת – כספכם יניב תשואה רבה יותר מכל ריבית בנקאית

שתיים – פראג סובלת ממצוקה קשה בתחום הדיור – מה שאומר שמחירי השכירויות רק עולים.


תכנון טיולים באנר

שלוש – תמיד תוכלו למכור את הדירה ולהרוויח גם מעליית ערך

airalo ad

רכישה של דירות בפראג מתאימה למעוניינים הן בהשקעה לטווח קצר והן בהשקעה לטווח ארוך, אבל אליה וקוץ בה מסיבה אחת – הודות למצוקת הדיור אותה הזכרנו קודם מחירי הנדל"ן בפראג רק עולים.

למשל, דירה בגודל 60 מ"ר בפראג 1 נמכרה ב-2016 במחיר של 1,300,000 ₪. כיום כדי לקנות את אותה דירה תצטרכו להוסיף עוד 400,000 ₪ ובמילים אחרות – עוד 30%. וזו כמובן רק דוגמה אחת מיני רבות.

העלייה המתמדת של מחירי הנדל"ן בפראג מאפשרת ליהנות מאופציה נוספת בתחום – רכישה של דירות זולות, שיפוצן והשכרתן/מכירתן ברווח נאה הודות להשבחה (כלומר השיפוץ) שהביאה לעליית ערך הדירות. והנה דוגמה למה שעיצוב יכול לעשות.

למה פראג?

פראג כבירת צ'כיה נחשבת לאחת הערים המתויירות בעולם בכלל ובאירופה בפרט – מה שאומר שרכישת דירות בפראג לטווח קצר היא בהחלט אופציה במיוחד במרכז העיר ההיסטורי (מה שידוע בתור רובע פראג 1).

אמנם דירות אלו מצריכות לרוב השקעה ראשונית גבוהה יותר, אבל ניתן להשכיר אותן במסגרת Airbnb (פראג היא אחת הערים היחידות בעולם שבהם זה חוקי!) וליהנות מתשואה דו-ספרתית. הסיכוי שהדירה תעמוד ריקה הוא קלוש עד אפסי הודות לכמויות התיירים האדירות.

בנוסף, פראג מושכת אליה השקעות של חברות בינלאומיות רבות (למשל אמזון, יבמ, גוגל, ג'ונסון אנד ג'ונסון ועוד) הודות לתשתיות מפותחות בכל התחומים החל מחינוך דרך תחבורה וכלה ברפואה.

פראג היא גם המרכז הכלכלי והפיננסי של צ'כיה – מדינה עם יכולות פיננסיות אדירות. למשל, האבטלה בצ'כיה היא אפסית, כוח העבודה בה מיומן ואקדמי ואפילו דירוג האשראי שלה גבוה במיוחד (שווה ערך לזה של יפן שנחשבת למעצמה כלכלית).

למעשה, צ'כיה נחשבת לאחת הכלכלות היציבות והחזקות בעולם והמדינה נהנית מצמיחה כלכלית שרק הולכת וגוברת. עובדה זו מפתיעה במיוחד מכיוון שמדובר במדינה שחגגה יום הולדת 30 לא מזמן.

מדינה שלא עוצרת בשלושים
מדינה שלא עוצרת בשלושים

איזה דירות בפראג כדאי לרכוש?

דירות בפראג יש לרכוש בהתאם למטרת ההשקעה – השכרה לטווח קצר או טווח ארוך. למשל, רכישת דירות לטווח קצר מומלץ שתיעשה באזורי התיירות במרכז העיר (פראג 1). לעומת זאת, רכישת דירות לטווח ארוך יכולה להיעשות ברובעי העיר השונים.

עם זאת, יש לזכור שלכל רובע אופי ואווירה משלו שמכתיבים את סוג האוכלוסייה ואת מחיר הדירה. למשל, פראג 6 נחשבת לשכונת יוקרה ולכן מאופיינת בבתים פרטיים ובאוכלוסייה חזקה כמו דיפלומטים, נציגים של חברות זרות ועוד.

ככלל, האוכלוסייה המקומית בפראג מעדיפה דירות קטנות והן אלו שמושכרות במהירות הגבוהה ביותר. הסיבות לכך שונות ומשונות, למשל העובדה שבפראג המשפחות קטנות יחסית, העלויות הגבוהות בתחום החימום ואפילו המנטליות הצ'כית של הסתפקות במועט שנשארה למזכרת מימי הקומוניזם.

בכל מקרה, רכישת דירות בפראג תלויה אך ורק בכם ואתם קובעים את המיקום, את התקציב, את גודל הדירה, את מספר החדרים בה, את מצב הדירה (למשל דירה חדשה או דירה משופצת) וכל פרמטר אחר שנראה לכם חשוב. והנה דוגמה למישהי שעשתה את זה

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן