מגדל הטלויזיה

פסלי התינוקות שמטפסים על מגדל הטלויזיה של פראג

אם אתם נמצאים בפראג אין סכוי שתפספסו את מגדל הטלויזיה ששולט בקו הרקיע העירוני. המגדל מתנשא לגובה של 216 מטר ונמצא בשכונת ז'יז'קוב שנחשבת לשכונה פופולרית להשקעה. המגדל נבנה במהלך 7 שנים מ-1985 ל-1992 ויש לו מבנה ייחודי: 3 עמודי בטון שכוללים משרדים, בית קפה, תצפית, מצפה מטאורולוגי ומסעדה. מ-2013 המגדל כולל גם בית מלון אבל על כך בהמשך.

מגדל הטלויזיה בז'יז'קוב על רקע בתי פראג

אנחנו ממליצים להגיע לנקודות התצפית שנמצאות בגובה של 100 מטר באמצעות המעלית מסיבה אחת – זו הנקודה הגבוהה ביותר שאליה תוכלו להגיע. ולא, המסעדה ובית הקפה אמנם מומלצים אבל הם נמוכים יותר ונמצאים בגובה של רק 63 מטר. העובדה שהמגדל נבנה בתקופה שבה שלטו הקומוניסטים בצ'כיה הביאה לביקורת לא-רשמית כלפיו.


תכנון טיולים באנר

תושבי העיר רואים בו סמל לאדריכלות ברוטלית ולמגלומניות ולא שוכחים דבר אחד: לצורך בנייתו נהרס חלק מבית קברות שבו נטמן בין השאר הסופר הידוע פרנץ קפקא. אמנם בית הקברות הועתק ממקומו עוד לפני תחילת עבודות הבנייה של המגדל, אבל נסו לספר זאת לתושבי פראג.

airalo ad

בנוסף, המגדל היה מקורן של אגדות אורבניות שונות, למשל שהוא כולל משדרים לחסימה אלקטרונית של שידורי רדיו מערביים, שהוא משמש כמרכז תקשורת של ברית ורשה ועוד. למעשה, הצ'כים בכלל ותושבי פראג בכלל חושבים שהמגדל מכוער במיוחד וקשה לשכנע אותם אחרת. במילים אחרות – זוהי הגרסה הצ'כית של הבטוי "על טעם ועל ריח אסור להתווכח".

בכל מקרה, העובדה שהוא נבנה בזמן השלטון הקומוניסטי גורם לו לסמל את הדכוי שחוו התושבים. התוצאה היא שבזמן ביקורכם במגדל תפגשו בעיקר תיירים זרים ולא צ'כים. אחת הדרכים למשוך תיירים נוספים למגדל הייתה מקורית ואנחנו בטוחים שגם הצ'כים אוהבים אותה: הדבקה של פסלי תינוקות זוחלים במעלה ובמורד המגדל.

הפסלים הוספו לאחר שהקומוניסטים כבר הלכו לדרכם, כלומר בשנת 2000 כך שהביקורת עליהם נשארת בתחום האסתטי ולא הפוליטי, למשל חלק מהאנשים טוענים שהם פוגמים בערכו ובעיצובו ומורידים את רמתו האמנותית. בכל מקרה, התיירים התאהבו בפסלים ולמרות שהכוונה המקורית הייתה הדבקה זמנית – הם הודבקו למגדל לצמיתות ב-2001.

ואם אתם מחפשים משהו קצת שונה אנחנו ממליצים ללון במגדל. תתפלאו אבל זה לגמרי אפשרי כי במגדל הוקם ב-2013 מלון שכולל חדר אחד בלבד. הגישה למלון מתבצעת באמצעות גרם מדרגות לולייני מהמסעדה והוא כולל מיטה גדולה ומקלחת, שניהם עם תצפית לעיר. אמנם אין גישה לנכים וגם הגובה הוא "רק" 63 מטר אבל אנחנו לא ממליצים לפספס את החוויה. והנה הסיבה למה.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן