מצודת וישהארד בפראג בעבר, בהווה ובעתיד

מצודת וישהארד בפראג אולי מפורסמת פחות ממצודת פראג שנמצאת בצידו השני של נהר הולטאבה, אבל היא מעניינת ומרתקת לא פחות. אני מזמינה אתכם לצאת איתי למסע בחלק הלא מוכר של פראג. מבטיחה שלא תצטערו ויש סיכוי לא רע שאפילו גם תרוויחו. מסוקרנים? המשיכו לקרוא

מצודת וישהראד
מצודת וישהראד

בעבר

מאמינים שמצודת וישהראד נבנתה במהלך המאה ה-10 פשוט כי אין תיעוד היסטורי (לפחות לא ממקור מהימן) לפני זה. המשמעות היא שהמצודה הזו היא לא רק המצודה הראשונה שנבנתה בפראג, אלא מקום היישוב הראשון שהוקם בתחום שייקרא מאוחר יותר העיר פראג.

הייתי אומרת שיש בעובדה הזו כדי לתת למצודה זכות ראשונים, אבל פרנסי העיר פראג חשבו אחרת ממני. למעשה, המצודה והאזור שמסביבה סופחו לתחומי העיר פראג רק ב-1883 כחלק משכונת "פראג 2" – מה שמוכיח שתמיס (אלת הצדק ההיסטורי שידועה בקוצר הראייה שלה) הייתה עיוורת גם הפעם.


תכנון טיולים באנר

ורק לשם ההשוואה – מצודת פראג אמנם הוקמה במאה ה-9, אבל עד המאה ה-12 היא כללה רק 2 בזיליקות (בזיליקת ג'ורג' הקדוש ובזיליקת ויטוס הקדוש) ומנזר. עם זאת, גם לאחר שהוקמה מצודת פראג ויושבה ע"י שושלת פשמישל ששלטה בצ'כיה מאות שנים, מצודת וישהראד לא ירדה מגדולתה והמשיכה להוות מרכז חשוב.

airalo ad

רק במאה ה-14 כאשר קארל ה-4 (מלך בוהמיה ה-4 שהפך לקיסר של האימפריה הרומית הקדושה) עלה על כס השלטון והפך את מצודת פראג למה שהיא היום- מצודת וישהראד איבדה את חשיבותה.

בהווה

גם כיום יש מה לעשות במקום במיוחד אם אתם חובבי ציונות ואדריכלות. אמנם בתחומי המצודה נמצאת כנסייה בסגנון גותי שנבנתה במאה ה-19, אבל גולת הכותרת של הביקור במקום הוא בית הקברות בסגנון ארט-נובו שמאכלס צ'כים מפורסמים.

רוב השמות כמובן לא יגידו לכם דבר, אבל שם אחד בטח יצלצל מוכר – סמטנה, המלחין שכתב את היצירה "מולדובה" (סימפוניה אחת מתוך מחרוזת שנקראת "מולדתי") שעליה מבוססת המנגינה של ההמנון שלנו "התקווה".

בנוסף, העובדה שמצודת וישהראד נמצאת בתחומי רובע פראג 2 הופכת אותה להרבה יותר אטרקטיבית לביקור. הרובע כולו נחשב ליעד נדל"ני נחשק, כך שאני ממליצה לבקר במצודה במסגרת סיור לאיתור נכסים להשקעה בעיקר בשכונת וינוהראדי (vinohrady).

שכונת וינוהראדי בפראג 2
שכונת וינוהראדי בפראג 2

שכונה זו נמצאת במרחק הליכה ממרכז העיר והודות לעובדה שהיא כוללת רשת של רחובות קטנים – היא נחשבת למוקד חיי הלילה העירוניים ויש בה שפע של מועדונים, מסעדות, פאבים ועוד.

וכמו בשאר פראג – גם כאן הביקוש גובר על ההיצע כך שמחירי השכירות יחסית גבוהים, במיוחד בדירות שקרובות לתחנות מטרו. וזה עוד לפני שלוקחים בחשבון את עליית מחירי השכירות בפראג רבתי – כ-50% מאז 2014.

בעתיד

כמו בשאר תחומי החיים אין לדעת מה צופן העתיד ואתם יודעים למי ניתנה הנבואה. עם זאת, בתחום הנדל"ן המומחים מעריכים שמחירי הדירות בפראג רק ימשיכו ויעלו – מה שאומר שרכישת דירה בעיר באזורי הביקוש (ופראג 2 ביניהם) היא השקעה בטוחה לטווח ארוך.

המשמעות היא שאת מצודת וישהראד בפראג כנראה לא תצליחו לרכוש (פשוט כי יש נכסים שלא עומדים למכירה), אבל לגבי נכסים אחרים ברובע "פראג 2" זה בהחלט אפשרי.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

2 תגובות על “מצודת וישהארד בפראג בעבר, בהווה ובעתיד”

  1. נשמע מקטם מעניין מאוד. שומרת לפעם הבאה

    1. תמונת פרופיל של פראג בלוגר
      פראג בלוגר

      אכן מקום מעניין. ספרי לי איך היה כשתחזרי 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן