משפצים חצרות פנימיות ומעלים את מחירי הדירות

ע"י

בקטגוריית:

בבנייני מגורים רבים בפראג יש חצרות פנימיות שלא נהנות משימוש ראוי. חצרות אלו (vnitroblok בצ'כית) הן בעצם חללים גדולים ופתוחים שנוצרו במפגש בין 4 רחובות. מבין 1.4 מיליון איש שגרים בפראג, כשליש נהנים מחצרות פנימיות אך לפי הנתונים האחרונים כ-80% מוזנחות וזקוקות לשיפוץ.

אז מה עושים? כנס בשם Vnitrobloky 2017 שנערך בנובמבר 2017 הציג דרכים שונות להחיות את החצרות הפנימיות, כלומר דרכים שונות לבנות מחדש את החצרות האלו ולהפוך אותן לנגישות לציבור. אחד הרעיונות היה לגדל בחצרות אלו צמחים אכילים.


תכנון טיולים באנר

"החצר הפנימית היא הריאה הירוקה השנייה של העיר" אמר סגן ראש הערי פראג Petr Kolínská והוסיף: "לחצרות פנימיות יש פונקציות שימושיות רבות, למשל הן מחזקות את הקשרים הקהילתיים, יוצרות תחושה של בטחון, חשובות לילדים ולנופשים ותורמות לאיכות הסביבה העירונית".

airalo ad

סגן ראש העיר מעדיף תוכניות שיתמכו בפיתוח החצרות הפנימיות ואומר:"העיר תתן מענקים לתוכניות שיתאימו לקריטריון של חזון ארוך-טווח, כלומר תוכניות שישמרו על החצר הפנימית מחודשת ומתוחזקת למשך 5 שנים לפחות". נכון ל-2015, מחוז פראג 6 הקצה 4,000,000 קרונות צ'כיות לפיתוח חצרות פנימיות וזה לא הכל: 29 מתוך 44 פרויקטים בתחום קיבלו מענקים.

חברת מועצת העיר Jana Plamínková טוענת שחצרות פנימיות הן חשובות ביותר, וזו הסיבה שמועצת העיר אישרה תוכניות מענק לתמיכה בסביבה עירונית בסך 50,000,000 קרונות צ'כיות. תוכניות אלו מיועדות למועדונים מקומיים, לקואפרטיביים של דיור וליוזמות אזרחיות בתחום זה, אך הזדרזו כי הגשת התוכניות מוגבלת לתקופה שבין4-14.12.2017.

חידוש חצרות פנימיות רלוונטי גם לבניינים חדשים שנבנים כגורדי שחקים מסיבה אחת- בניינים אלו יכולים להיות סביבה אנונימית מאיימת והחצרות הפנימיות יכולות לרכך תחושה זו. בכל מקרה, צפוי ששדרוג החצרות הפנימיות יעלה את מחירי הדירות בפראג

ובינתיים דוגמא אחת של חצר פנימית בפראג שכבר שודרגה

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן