סבתא סורגת או ילדים סורגים לאלוהים? בפראג כל התשובות נכונות

סריגה - התירוץ האולטימטיבי למפגש חברתי

אם אתם מחפשים מקום בפראג כדי להירגע אחרי יום טיול – כדאי שתכירו את Yarn Queen בשכונת וינוהרדי שבה נערכים מדי שבוע קורסים לסריגה. מן הסתם לא תהיו לבד, כי בצ'כיה כמו בעולם כולו – המלאכה המסורתית של סריגה עשתה בשנים האחרונות קאמבק ענק.

המחקרים מראים שיש בכוחה של הסריגה להוריד מהמתח שנצבר בעידן הדיגיטלי ואפילו יותר מכך – יש מחקרים שהוכיחו שסריגה יכולה למנוע אובדן של זיכרון. עם כל הכבוד להשפעות המרגיעות של סריגה (אם הן קיימות) דבר אחד בטוח – מסורת זו משמשת כבר מאות שנים כתירוץ למפגש חברתי.

ממלכת חוטי הצמר בפראג

זה בדיוק הרעיון שעומד מאחורי Yarn Queen (בעברית "מלכת החוטים"), חנות חדשה שנפתחה ברחוב Korunní של Vinohrady בינואר 2020. הבעלים דמיין לעצמו מקום עם חוטי צמר טבעיים ואיכותיים שמקורם מצ'כיה ומכל רחבי העולם, אבל גם לוקיישן בו אנשים יוכלו לשבת ולסרוג יחד באופן קבוע.


תכנון טיולים באנר

לטענתו הסריגה היא מסורת חזקה ופופולרית בצ'כיה, בעיקר כי בתקופה הקומוניסטית לא היה הצע של בגדים בחנויות – מה שאילץ את האוכלוסייה לסרוג בעצמה. גם אחרי מהפכת הקטיפה הזמינות של חוטי הצמר בצ'כיה לא הייתה גדולה והמסורת נמשכה.

airalo ad

חנות זו היא חנות חוטי הצמר הטבעיים השנייה בפראג, אבל בניגוד לקודמתה יש בה מגוון רחב של מותגים המתמקדים בחוטים אורגניים. למרות שישנן חנויות רבות הנושאות חוט אקרילי בפראג, רק חנות זו מחזיקה חוטים טבעיים, למשל: חוטי צמר שאושרו ע"י  GOTS וכן חוט צמר ממוחזר המיוצר מג'ינס ישן ובקבוקי PET.

לשלב אקולוגיה וכלכלה באותה מסרגה

כשבעלת החנות מתבקשת להסביר את הפריחה האחרונה בסריגה בפראג היא אומרת, "אנשים מתעניינים יותר במוצאם של בגדים והיכן ובאילו תנאים הם מיוצרים, כך שסריגה שמבוססת על  חומרים טבעיים ממוחזרים נחשבת להגיונית מבחינה אקולוגית.

היא גם רואה בסריגה הגיון כלכלי. לטענתה, החזרה לסריגה נובעת ללא ספק מכך שהאפשרות לסרוג מחומרים איכותיים זולה יותר מהחלופה, כלומר קנייה של סריגים מוכנים באותה האיכות.

החנות אירחה את קבוצת הסריגה הראשונה שלה ב-5.3.2020 ויהיו בה גם שיעורים למתחילים. לפרטים נוספים הקליקו פה. אבל Yarn Queen לא לבד ובפראג יש שפע של אפשרויות לאלו שמעוניינים לסרוג, למשל:

  • קורסי סריגה חינמיים שמועברים ע"י חברי הקבוצה Socks from Grandma (בעברית "הגרביים של סבתוש") בשני מיקומים : בימי חמישי במרכז Elpida בשכונת Pankrác ובימי שני בכתובת Přístav 7 בשכונת הולושוביצה. למידע נוסף כנסו לאתר elpida.cz
הגרביים של סבתוש
הגרביים של סבתוש
  • קורסי סריגה שמועברים ע"י Knit Sisters (בעברית "האחיות הסורגות"). מומלץ להזמין מקום מראש באתר כי הקורסים מתמלאים במהירות.
  • חנות האומנות והאמנות Woolpoint מארחת סדנאות סריגה ותפירה, פגישות וקורסים בתשלום. בקרו באתר woolpoint.cz לקבלת פרטים נוספים
  • קבוצת Stitch’n’Bitch נפגשת לרוב בשבת הראשונה והשלישית של כל חודש ודנה בנושאים שונים: תפירה, סריגה ועוד
  • ואחרון חביב – מועדון הסריגה Maze In Tchaiovna יושק ב-15.3.2020. המועדון יארגן פגישות סריגה פעם בחודש בימי ראשון בשעות 13:00-16:00.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן