פערי השכר בצ'כיה מצטמצמים

ע"י

בקטגוריית: ,
נשים מסתכלות בטלפון נייד

הבדלי השכר בין העיר פראג לשאר המחוזות בצ'כיה מצטמצמים והמשמעות היא אחת – באזורים מסוימים בצ'כיה נהנים ממשכורות גבוהות כמו בבירה פראג ולמעשה, מאז סוף המשבר הכלכלי פערי השכר הצטמצמו ל-500 קרונות צ'כיות.

עובדת צ'כית מאושרת

פערי השכר עדיין משמעותיים והעובדים בפראג עדיין מרוויחים יותר מאזר בשאר המדינה: בממוצע 7700 קרונות צ'כיות בחודש. כלומר, השכר הממוצע השנתי בפראג הוא 37,047 קרונות צ'כיות לעומת 29,346 קרונות צ'כיות בשאר האזורים.


תכנון טיולים באנר

אבל לפני 6 שנים ב-2001 הפערים היו גדולים יותר,: עובדים בפראג הרוויחו 8,221 קרונות צ'כיות בממוצע חודשי ו-32,337 קרונות צ'כיות בממוצע שנתי. עמיתיהם בשאר המדינה הרויחו אז רק 24,116 קרונות צ'כיות בממוצע שנתי. לפי הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בצ'כיה הפער הצטמצם בכל האזורים.

airalo ad

במרכז בוהמיה יש את השכר הקרוב ביותר לשכר בפראג ואחריו במחוזות פילזן ודרום מורביה. בכל האזורים האלו העובדים נהנים משכר של לפחות 75% מהשכר בפראג :82.8% במרכז בוהמיה, 77.1% בפילזן ו-75.8% בדרום מורביה. לעומתם באזור קרלובי וארי יש את הפער הגדול ביותר – רק 68.3% מהשכר בפראג.

מחוז פילזן נחשב למוצלח ביותר מסיבה נוספת- השכר בו מתעדכן בקצב המהיר ביותר כדי למשוך עובדי תעשייה. המשמעות היא שפערי השכר לעומת פראג במחוז זה הצטמצמו ב-6.8% מאז 2011. לעומתו במחוז מורביה-שלזיה הפער הצטמצם באיטיות הרבה ביותר – רק 2.8% מאז 2011.

המומחים טוענים שהסיבה העיקרית לצמצום פערי השכר היא אחת – העובדה שמאז 2013 נוצרו בצ'כיה יותר מ-200,000 מקומות עבודה בעיקר באזורי הפריפריה. המשמעות היא שהאבטלה בצ'כיה הגיעה לשפל היסטורי והמשכורות עלו. לפי הערכות הצלחה נוספת בתחום זה תביא לעלייה נוספת במשכורות.

אבל השכר אינו הגורם היחידי ובפראג עדיין רמת החיים גבוהה יותר מאשר בפריפריה. למשל, בפראג נדרשת משכורת של 15 שנה כדי לרכוש דירת 2 חדרים. מחוץ לפראג, למשל בפילזן יידרשו רק 7 שנים. בשאר הקריטריונים, למשל מצרכי מזון ומוצרי צריכה המחירים זהים בכל הארץ


נשים צ'כיות שמשוות את מחירי הטלפון

המצב בצ'כיה אינו יוצא דופן וברוב מדינות אירופה יש הבדלים בין ערי הבירה לפריפריה, למשל השכר בברטיסלבה, בורשה ובבודפשט גבוה בשליש מהשכר הממוצע בסלובקיה, פולין והונגריה בהתאמה. גם בלונדון השכר גבוה ב-50% יחסית לשאר בריטניה.

הסטטיסטיקה מראה שהצ'כים מקבלים כ-62% מהשכר הממוצע באירופה, אך מייצרים 87% מהתפוקה. מלבד לוקסמבורג ואירלנד זהו הפער הגבוה ביותר באירופה ויש לו משמעות אחת – שווה לעשות עסקים בצ'כיה.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן