מבקרים בפראג בפעם הראשונה? אלו האטרקציות שאסור לכם לפספס:

אישה מצלמת את פראג מהנייד

אם אתם חולמים על טיול בפראג בטח תשמחו לדעת שאפשר להפוך חלום למציאות בקלות. מיד נספק לכם מידע תיירותי על פראג שיעזור לכם לחיות את החלום, הן אם אתם מגיעים לעיר בפעם הראשונה ואם כבר הייתם בה בעבר. אתם מוזמנים להמשיך לקרוא ולהכיר את העיר שנחשבת ובצדק להכי יפה בעולם .

פראג – להפוך חלום למציאות

מצודת פראג

מצודה זו היא המצודה העתיקה הכי גדולה בעולם ואנחנו מסתמכים על דעת גדולים – ספר השיאים של גינס. אמנם סיור בכל המצודה ייקח מספר שעות ואפילו ימים, כך שאנחנו ממליצים להשכים קום ולהגיע למקום כמה שיותר מוקדם מסיבה אחת – מספר התיירים במקום עולה במהלך שעות היום וכך גם גודל התורים.

אם אתם חובבי אמנות אל תפסידו את ארמון שטרנברג (Šternberský Palác). בארמון מוצגות יצירות אמנות של גדולי האמנים האירופאים החל מגויה דרך רובנס וכלה באל גרקו. לגבי שאר המבנים במצודה אנחנו ממליצים על כלל אצבע אחד – כנסו רק למה שמעניין אתכם מסיבה אחת – המצודה בנוייה במגוון סגנונות אדריכליים ומן הסתם לא הכל ימצא חן בעיניכם.


תכנון טיולים באנר

המצודה או ה-טירה פתוחה כל יום מ-06:00-22:00 והגישה אליה קלה – סעו בחשמלית מספר 22 עד תחנת Pražský hrad. כדאי גם להזמין כרטיסים מראש באתר האינטרנט של המצודה – www.hrad.cz ולא להפסיד את האטרקציות המרכזיות – טקס חילופי המשמרות שנערך במקום פעם בשעה וקתדרלת סנט ויטוס (St. Vitus Cathedral)  שהכניסה אליה חופשית.

airalo ad

כרטיסים למצודה עם שעת הדרכה יש פה ואם תרצו לעקוף את התורים אז תוכלו לקנות כרטיסים מהירים פה.

גשר קארל

זהו אולי הגשר הכי מפורסם בפראג ואולי בצ'כיה כולה כך שביקור בו נחשב לחובה. הגשר נבנה בתחילת המאה ה-15 וכולל 30 פסלים ולא פחות חשוב – מהגשר נשקף נוף מרהיב של צריחי הכנסיות.

האמת היא שלא ממש משנה מתי תגיעו למקום, כי בכל שעה הוא שוקק ומלא קסם ואוירה. למשל, בשעות הבוקר נמכרים בו דברי אמנות ונערכים מופעי מוזיקה ובערב הוא משנה את פניו – הגשר הופך למקום הכי רומנטי הודות לאורות העיר שמשתקפים במי נהר הולטבה. בקיצור – חוויה שאסור להפסיד.

מפה של מלונות מעולים בפראג

 

כיכר העיר העתיקה

הכיכר מפורסמת הודות לשעון האסטרונומי שנבנה במאה ה-15 ושנחשב לסמלה של העיר. כל שעה נערך במקום מופע של הדמויות המגולפות בעץ שנמצאות בבטן השעון, אבל אנחנו גילינו שיטה איך לצפות במופע בלי לסבול מדוחק – פשוט הזמינו קפה או בירה מקומית באחד מבתי הקפה שנמצאים ברחבי הכיכר.

כרטיסים למגדל השעון, למוזיאון הלאומי ולטירת פראג יש פה.

והמלצה נוספת למיטיבי לכת – הצטרפו לסיור מאורגן במקום שכולל עליה למגדל השעון ותיהנו מכל העולמות: גם הבנה היסטורית על הבניין, גם ספורט וגם הנאה מהנוף העירוני שלא תוכלו לראות משום זוית אחרת. היינו אומרים שתי ציפורים במכה אחת אבל מדובר לפחות בשלוש…

וככה זה נראה מזוית אחרת…

הרובע היהודי

אמנם במאה ה-13 זה היה המקום היחידי שבו הותר ליהודי העיר להתגורר, אבל מאז למזלכם עברו הרבה מים בולטובה. כיום הרובע נחשב למבוקש מבחינה נדלנ"ית אבל אין טוב ממראה עיניים שבו תהנו פעמיים – גם מהרובע הכי שיקי בפראג וגם מהיסטוריה יהודית שמשלבת דמיון ואמת.

למשל, בבית הכנסת אלטנוישול (Staranova Synagoga) תוכלו לראות את מקום התרחשותו של סיפור הגולם, בבית הקברות היהודי תוכלו להטמין פתקים בקברו של המהר"ל ולקבל השראה כמו אלברט איינשטיין.

בטח תשמחו לדעת שניתן לבקר בכל המקומות האלו בזול הודות לכרטיס משולב. את הכרטיס ניתן לרכוש כאן והוא מאפשר לכם לבקר ב-4 בתי כנסת, בבית העירייה היהודי, באולם לזכר קורבנות השואה ובבית הקברות שנחשב לבית הקברות היהודי העתיק באירופה. אם אתם מחפשים הדרכה צמודה אז תוכלו להזמין מדריך מקומי דובר אנגלית פה.

בית העלמין היהודי בפראג

כיכר ואצלב

כיכר זו נחשבת ללב המודרני של העיר פראג ולכן היא שוקקת חיים 24/7. הכיכר מהווה מקום מפגש פופולרי למקומיים ונקודת מוצא לטיולי שופינג, אוכל ובלוי. אנחנו ממליצים לבקר בבניין העירייה שנמצא בלב הכיכר במסגרת סיורים מאורגנים רק שימו לב – שעות הסיורים משתנות מדי יום ומומלץ להזמין אותם מראש כאן.

גם לכאן ניתן להגיע בקלות באמצעות חשמלית בקוים 4, 14, 23 עד תחנת  Namesti Republiky. ניתן להגיע לכאן גם באמצעות המטרו ועליכם לנסוע בקו הצהוב (קו B). ואגב, המקומיים קוראים למקום גם כיכר הרפובליקה אז אל תחשבו שהגעתם למקום הלא-נכון.

באים לפה הרבה?

אם אתם מגיעים לפראג ולא בפעם הראשונה בטח תשמחו לדעת שדאגנו גם לכם. לפניכם מספר מסלולים שיאפשרו לכם להכיר את פראג הפחות מוכרת.

מסלול מספר 1 – לרומנטים שביניכם

המסלול מתחיל בגשר קארל שממנו יורדים במדרגות לעבר האי קאמפה. משם תוכלו לפנות ימינה לעבר מוזיאון קפקא ולבקר ברחוב הצר בצ'כיה כולה. אנחנו ממליצים גם לפנות שמאלה כדי לבקר בקיר ג'ון לנון המפורסם. אנחנו בטוחים שתחשבו שהגעתם לונציה מסיבה אחת – האזור כולו מוקף בתעלות מים ציוריות, בסמטאות קסומות ובהרבה אוירה.

אנחנו ממליצים לסכם את סיור עם ביקור בגני ולשטיין. המקום כולל גלריה מרתקת, בריכות מים, מערה מלאכותית, ארמון ואפילו טווסים שמסתובבים חופשי בין התיירים. המקומיים קוראים למקום "הריאה הירוקה של פראג" אבל אנחנו קוראים לו גן עדן. כשתהיו פה תבינו כבר למה.

מסלול מספר 2 – לחובבי הצילום

המסלול מתחיל במגדלי הגשר מלוסטרנסקה ואנחנו ממליצים לא לחסוך – תשלום סמלי יאפשר לכם לטפס למרומי המגדלים שבנויים בסגנון רנסנסי ולתצפת על העיר מלמעלה. הנוף כמובן מרהיב מה שמבטיח תמונות מדהימות ביופיין.

לאחר מכן אנחנו ממליצים לחצות את גשר קארל לכיוון מגדל הגשר סטארומייסטו. גם כאן תוכלו לטפס למרומי המגדל בתשלום סמלי ולצלם את פראג מזוית אחרת. ואם לא הספיק לכם – אנחנו ממליצים שתמשיכו לקומפלקס המבנים קלמנטיום שממנו נשקף נוף מרהיב במיוחד.

מסלול 3 – לחובבי הספורט

אם אתם אוהבים לרכב על אופניים למה שלא תקנו כרטיסים ותרכבו לטירת קרלשטיין הקסומה? אמנם הדיווש לטירה יימשך כ-5 שעות אבל מדובר במסלול קל ומישורי לאורך כפרים ציוריים. ובטח תשמחו לדעת שמסלול האופניים לטירה כולל נקודות מסודרים לשתייה, שירותים, פיקניק ובעיקר עצירה להתרשמות מהנוף.

אנחנו ממליצים לחזור ברכבת לפראג ואתם יכולים להסיר דאגה מלבכם בתחום זה – קו הרכבת לפראג פועל בתדירות כל 30 דקות ותחנת החזרת האופניים נמצאת בתחנת הרכבת. והמלצה שלנו – הזמינו את האופניים מראש באמצעות דלפק הקבלה במלון שלכם. והבונוס הגדול – רכיבה על אופניים תגרום לכם לא לספור קלוריות אלא ליהנות מהקינוחים הצ'כיים בלי נקיפות-מצפון.

Makový_koláček – קינוח צ'כי מסורתי שלא יעורר נקיפות מצפון

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן