צ'כיה – 5 מקומות מחוץ לפראג ששווה לכם להכיר

ע"י

בקטגוריית:

אולי תופתעו לדעת אבל ביקור בצ'כיה אינו מחייב להישאר בפראג למרות שזאת אופציה מצויינת. אמנם רוב האנשים נוטים לצמצם את שהותם בצ'כיה לפראג, אבל מי אמר שאתם חייבים לעשות את מה שכולם עושים? אנחנו חושבים שתמיד טוב למתוח גבולות תרתי משמע ולהכיר מקומות חדשים שנחשבים ללא מוכרים.

ככה תוכלו להכיר את צ'כיה לעומק וליהנות מאתרים שאחרים פשוט לא מגיעים אליהם. ובמילים אחרות – תתרחקו מהמוני התיירים בפראג וגם תיהנו מזה. שתי ציפורים במכה אחת? בצ'כיה כמו בצ'כיה סופרים הכל בבירות ולא בציפורים אז כדאי שתתרגלו. וחוץ מזה אנחנו ספרנו כבר לפחות 4 יתרונות שונים…לפניכם 5 מקומות מחוץ לפראג ששווה לכם להכיר, אז מוכנים לצאת איתנו למסע שאנחנו בטוחים שלא תתחרטו עליו?


תכנון טיולים באנר

צ'סקי קרומלוב

העיר הימי-ביניימית צ'סקי קרומלוב (Cesky Krumlov) נמצאת 175 ק"מ מפראג ובמילים אחרות – במרחק של שעתיים וחצי נסיעה לכל כיוון. בעיר יש טירה שמשקיפה על נהר הולטובה (Vltava) והרבה קסם של העולם הישן, למשל בגדים מהמאות ה-17 וה-18, גינה גדולה בסגנון הרוקוקו, מזרקה שפועלת לפי מיטב השכלולים הטכנולוגיים של אז ואפילו תאטרון בסגנון בארוק. אנחנו בטוחים שאחרי שתהיו פה תבינו דבר אחד – למה היא הוכרה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו?

airalo ad

אנחנו ממליצים להישאר במקום לפחות לילה אחד וליהנות מכל העולמות : גם לא לנסוע יותר מדי ביום אחד וגם ליהנות מעיר מלאת חיים. ואגב – בעיר הזאת אף אחד לא ממהר ויש לכם תירוץ טוב לעשות קניות בנחת, לאכול במסעדות בוטיק ובעיקר להסתובב בסמטאות הציוריות של העיר ובטירה. ואגב, נהר הולטובה הוא זה שאתם מכירים מפראג, אז מי שאמר שאי אפשר להיכנס לאותו נהר פעמיים (הרקליטוס למיטב זיכרוננו) כנראה לא היה פה מעולם.

קארלובי וארי

אם אתם רוצים לגלות מקום חדש שמלא באדריכלות צבעונית אתם מוזמנים לקארלובי וארי (Karlovy Vary). המקום נמצא 130 ק"מ מפראג (כשעתיים נסיעה לכל כיוון) ובו תוכלו להינות מ-12 מרחצאות חמים אבל לא רק – המקום ידוע גם בזכות האדריכלות המקורית שלו ונחשב ליצירת פאר ארכיטקטונית. ואגב, הודות לקרבתו לגבול הגרמני יכול להיות שאתם מכירים את המקום בשמו הנוסף – קרלסבאד (Karlsbad).

אנחנו כמובן ממליצים להישאר כאן לפחות לילה כדי ליהנות מטיפולי ספא מפנקים, מטיולים בחיק הטבע ובעיקר מהרבה שקט ושלווה שמבוססים על מסורת בת 600 שנה. ואם יימאס לכם מקאלרובי וארי תמיד תוכלו להינות מעיירות ספא נוספים באזור : מריאנסקה לאזנה (Mariánské Lázně ) ו- צ'סקה בודיוביצה (České Budějovice) שמרכיבות את משולש הספא הצ'כי.

ואגב, במקום נערך מאז 1948 אחד מפסטיבלי הסרטים החשובים בעולם ואם תרצו – סיבה נוספת להגיע למקום. האמת היא שלא משנה התירוץ שמושך אתכם לכאן כי יש לנו המלצה אחת – אל תוותרו על הוופל המקומי ועל עלייה ברכבל לגבעת דיאנה שצופה על העיר. ורק שתדעו – המקום הקסים אפילו את הציוניים הקשוחים ביותר ושני קונגרסים ציוניים נערכו בדיוק כאן. ואם תשאלו אותנו – אנחנו בטוחים שמה שהיה טוב להרצל יהיה טוב גם לכם.

הוופל המקומי – נראה אתכם עומדים בפתוי

קוטנה הורה

עיירה זו נמצאת רק 80 ק"מ מפראג (שעה וחצי נסיעה לכל כיוון) והיא אידיאלית לטיול יומי מחוץ לעיר. כאן תוכלו להתרשם מכנסיית העצמות המפורסמת Sedlec Ossuary ולהבין את משמעותה ההיסטורית – הנצחת לפחות 70,000 איש שנפטרו באירופה כתוצאה ממחלות ומלחמות בתקופת ימי הביניים. ואגב, בימי הביניים העיר הייתה השנייה בחשיבותה בצ'כיה כולה מסיבה אחת – כאן יוצרו המטבעות הלאומיים והיא הייתה המוקד של הבהלה לזהב הצ'כית, למרות שמדובר בכסף ולא בזהב. כבר אמרנו לכם שבצ'כיה הכל שונה, נכון?

אבל קוטנה הורה (Kutna Hora) היא לא רק כנסיית העצמות ויש בה עוד הרבה מה לראות, למשל קתדרלת Saint Barbara שכוללת פרסקאות מרהיבות, מכרה הכסף ההיסטורי עם המטבעה העתיקה ועוד. וכמובן תמיד תוכלו לשוטט ברחובותיה הציוריים מהמאה ה-13 וליהנות מנופיה ההרריים שגרמו לאונסק"ו להבין – מדובר באתר מורשת עולמית מבחינה תרבותית והיסטורית.

ורק לידיעה – המקום נקרא קוטנה (גלימה בצ'כית) הודות לאגדה המקומית שהולכת ככה : נזיר שנרדם בכרם של המנזר המקומי ראה בחלומו 3 דרכים עשויות מכסף בסמוך למראשותיו. הוא הזדרז להודיע על תגליתו במנזר המקומי ושכח מאחוריו את הגלימה שלו. אנחנו כמובן לא מאמינים לאגדות אורבניות כאלו ואחרות אבל האמת היא אחת – ניתן להינות בקוטנה הורה גם בלי תירוצים בדמות אגדות ילדים עם אלמנטים נוצריים.

טירת Krivoklat

טירה זו נמצאת 60 ק"מ מפראג (כשעה נסיעה לכל כיוון) ולכן גם היא מתאימה לטיול יומי מחוץ לעיר. הטירה ממוקמת לגדות נהר Berounka ושימשה כארמון מלכותי מאז הקמתה במאה ה-13. ביקור בטירה לא רק ייקח אתכם אחורה בזמן, אלא גם יאפשר לכם ליהנות מסגנון גותי אמיתי לרבות ציורים, אמנות ויותר מ-50,000 ספרים. אנחנו ממליצים לשמור כאן ביתר שאת על כללי בטיחות אש מסיבה אחת – הטירה נשרפה כליל מספר פעמים במהלך ההיסטוריה ואתם לא רוצים להיות אחראיים לפעם נוספת.

אמנם הטירה אינה מתוירת ומאפשרת ליהנות מהיופי הפראי של סביבתה, אבל חשוב לזכור דבר אחד – לטירה יש גם צד אפל ובמהלך השנים היא שימשה גם כבית כלא של אסירים פוליטיים. בכל מקרה, היא שווה ביקור ולו כדי להינות ממקום מרהיב ביופיו שטרם נכבש ע"י המוני התיירים. ואגב, במקום מוצגים מופעי תאטרון שונים ושווה להגיע לכאן כדי ליהנות מחוייה תיאטרלית שטרם הכרתם.

טירת Krivoklat – מבט מבחוץ

מחנה הריכוז טרזין

מחנה הריכוז טרזין (Terezín ) נמצא כשעה נסיעה מפראג (60 ק"מ) והוא מבחינתנו אתר חובה לכל בן אנוש. המקום אמנם הוקם בסוף המאה ה-18 כמבצר הגנה מפני פלישה פרוסית לכבוד הקיסרית תריה-תרזה, אבל הוא קנה לעצמו מקום בהיסטוריה במלחמת העולם השנייה. גם מקום זה קרוב לגבול הגרמני ויכול מאוד להיות שאתם מכירים אותו בשמו הנוסף – טרזינשטאט (Theresienstadt)

בתקופה זו רוכזו במקום 160,000 מיהודי צ'כיה והמקום נקרא גטו למרות שהיה מחנה ריכוז, למשל הוא נשלט ע"י האס אס כפי שהיה נהוג במחנות ריכוז אחרים. יתרה מזאת – המקום שימש במשך 4 שנים להסוואת כוונותיהם האמיתיות של הנאצים. למרות שלכאורה היו במקום תנאים "טובים" התוצאה הייתה קשה – רק כ-19,000 מיהודי המקום שרדו את תלאות השואה. ובמילים אחרות – משהו כמו 10% בלבד.

עשינו לכם חשק לטוס לצ'כיה? הנה עוד כמה מקומות שאסור לכם לפספס במדינה :

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן