תיאטרון האחוזות (Stavovske Divadlo) – המקום האידיאלי לפרמיירות

תיאטרון האחוזות בפראג

הרבה מכירים את תיאטרון האחוזות בפראג בתור מקום שמציג מופעי אופרה, בלט ומוזיקה כחלק ממתחם התיאטרון הלאומי הצ'כי.

חלק (בעיקר חובבי אדריכלות) מכירים את הבניין הניאו-קלאסי הודות להיותו אחד מהתיאטראות האירופיים הבודדים שהשתמרו במצבו (הכמעט) המקורי, אבל לא כולם יודעים שפה הוצגו פרמיירות היסטוריות.

הבית של מוצרט בפראג

כאן גם הוצגו לראשונה בבכורה עולמית יצירות של מוצרט: ב-1787 הוצגה כאן האופרה "דון גובאני" שנחשבת ליצירת האמנות היפה בעולם מאז ומתמיד (לפחות אם שואלים את הפילוסוף הדני קירקגור).


תכנון טיולים באנר

לציון המאורע מוצב מאז בכניסה לבניין פסלו של Il Commendatore, אחד מגיבורי היצירה. לא כולם אוהבים את הפסל, למשל עיתון הפראג פוסט טוען שמדובר באחד מעשרת הפסלים המוזרים בעיר

airalo ad

ב-1791 הועלתה כאן האופרה "חסדו של טיטו" לחגיגת הכתרתו של הקיסר ליאופולד ה-2, אחיה של מארי אנטואנט וגיסו של לואי ה-16.

תיאטרון האחוזות נחשב למעוז של מוצרט, כך שאם אתם חובבי המלחין אתם חייבים לבקר בו בעיקר מסיבה אחת – זהו התיאטרון היחיד שבו הופיע מוצרט שנותר על תלו.

התוכניה המקורית לפרמיירה של האופרה "חסדו של טיטוס"
התוכניה המקורית לפרמיירה של האופרה "חסדו של טיטוס"

אין נביא בעירו

יש החושבים שתיאטרון האחוזות הוא שגרם למוצרט לאהוב את פראג ולהקדיש לה סימפוניה  (הסימפוניה ה-38 שנקראת ע"י רבים "הסימפוניה הפראגית"), אבל אתם חייבים להיות כאן כדי להיווכח בזה בעצמכם.

ומי יודע, אולי בסוף הביקור גם אתם תגידו כמוהו – "Meine Prager verstehen mich" ובעברית : "תושבי פראג הם אלו שמיטבים להבין אותי". בהתחשב בעובדה שבאותה תקופה סר חינו בוינה מולדתו אפשר בהחלט לקבוע שגם כאן "אין נביא בעירו"

לא בכדי כאן צולמו סצנות ההופעות של המלחין לסרט "אמדאוס". שאר הסצנות אגב צולמו במצודת פראג.

לא רק מוצרט

עם זאת, מוצרט אולי היה המפורסם מכולם אבל ממש לא היה היחידי שהעלה כאן פרמיירות. ב-1816 הוצגה כאן לראשונה האופרה פאוסט , אחת האופרות החשובות בתולדות האופרה בשפה הגרמנית.

המנצח היה קרל מריה פון ובר, בן דודה של קונסטנצה, אשתו של מוצרט. כנראה שהאהבה למקום עברה במשפחה.

אבל עם כל הכבוד לאהבה (ויש הרבה כבוד) הפרמיירה הכי חשובה מבחינת הצ'כים הייתה  ב-1834. אז הושר כאן לראשונה השיר "איפה ביתי?" (Kde domov můj), השיר שהפך לימים להמנון הצ'כי לאחר התפרקות צ'כוסלובקיה.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן