גשר המנעולים פראג

גשר המנעולים פראג

גשר המנעולים של פראג (הוא בקיצור "גשר המנעולים פראג") הוא גשר בתחומי העיר הקטנה (מאלה סטרנה שנקראת גם "ונציה הצ'כית") שעליו תולים אוהבים מנעולים במטרה אחת – להוכיח שאהבתם קושרת אותם לנצח זה לזה.

הפעולה פשוטה: חורטים או כותבים את שמות בני הזוג על המנעול, נועלים אותו על גשר Certovka וזורקים את המפתח למי נהר הוולטאבה שזורם למטה. התקווה כמובן היא ש"מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה ונהרות לא ישטפוה" כמאמר שיר השירים

אמנם מנהג זה נפוץ בגשרים נוספים ברחבי העולם וביניהם Ponte Milvio Bridge ברומא, Mesarski most בליובליאנה וגשר Staalmeestersbrug באמסטרדם, אבל גשר המנעולים פראג יוצא דופן מסיבה אחת – העירייה מעודדת את תליית המנעולים על הגשר.


תכנון טיולים באנר

למשל, בניגוד למקומות אחרים בעולם פה חיזקו את יסודות הגשר כדי שיעמוד בכובד המנעולים. מצד שני, העירייה משחררת מדי פעם את הלחץ מהגשר ומורידה ממנו מנעולים כבדים במיוחד, אבל בינינו – למה להרוס סיפור טוב (במיוחד שהוא רומנטי) עם כמה עובדות נכונות?

airalo ad

גשר המנעולים פראג כמשל

ואגב, זו לא הפעם הראשונה שעיריית פראג מקדמת נושאים תיירותיים שבמקומות אחרים הם טאבו. למשל היא אחת הערים היחידות בעולם שמעודדות שימוש בדירות תיירות (Airbnb ופלטפורמות דומות) כדי למשוך מבקרים למקום.

מכיוון שמלונות העיר לא עומדים בעומס התיירים (כ-2 מיליון איש בשנה) הבינו בעירייה שהדרך היחידה להציל את פרנסת העיר (שמבוססת על תיירות) היא לאפשר דירות תיירות לטווח קצר, כך שכולם יהיו מרוצים. האמת? צודקים!

רומנטי זה לא

אמנם המנהג לתלות מנעולים במקום הוא מודרני והתחיל רק בשנת 1998, אבל הוא מחזק את מעמדה של פראג כאחת הערים ההיסטוריות הרומנטיות בעולם (אם לא הרומנטית מכולן). האמת היא כמובן קצת שונה.

למשל, העובדה שהאי קמפה (האי שבו נמצא הגשר) הוא אי שנוצר במאה ה-12 באופן מלאכותי באמצעות חפירת תעלת Certovka. בתרגום לעברית משמעות השם היא "הזרם של השטן" כך שרומנטי זה כנראה לא.

המטרה הייתה לנצל את כוח של המים למטרות שונות ואכן הותקנו במקום טחנות מים. אלו שקיימות שם היום אינן הטחנות המקומיות, כך שגם פה מדובר בבלוף אחד גדול והרומנטיקה היא בגדר תדמית בלבד.

הזרם של השטן וטחנות המים המשוחזרות באי קמפה
הזרם של השטן וטחנות המים המשוחזרות באי קמפה

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

8 תגובות על “גשר המנעולים פראג”

  1. אין ספק שזה מצטלם טוב בכל עיר בעולם. יש לי תמונות פוטוגניות של הגשר והמנעולים. תודה על האנקדוטות המעניינות

    1. תמונת פרופיל של פראג בלוגר
      פראג בלוגר

      באהבה 🙂

  2. תמונת פרופיל של זיוה רענן
    זיוה רענן

    גשרי מנעולים תמיד מייצגים בעיני מראית עין מזויפת של רומנטיקה, אבל מעניין לקרוא את הסיפורים שלך ומעניין לקרוא על גישתה של העירייה

    1. תמונת פרופיל של פראג בלוגר
      פראג בלוגר

      תודה זיוה.

  3. לגמרי עיר רומנטי! במיוחד בחורף. אין ספק שזו אחת הערים השוקקות ביותר מבחינת תיירים. מעניין לקרוא על הגישה של פרנסי העיר.

    1. תמונת פרופיל של פראג בלוגר
      פראג בלוגר

      הי ינינה. מסתבר שפראג היא ממש לא מה שכולם חושבים ושיש בה הרבה יותר מרומנטיקה. זאת בדיוק הסיבה שאני כותבת עליה 🙂

  4. נהנתי לקרוא את הסיפור של גשר המנעולים.
    ביקרתי בו בביקור האחרון של בפראג.

    1. תמונת פרופיל של פראג בלוגר
      פראג בלוגר

      תודה רבה. מקווה שלא הרסתי לך את הרומנטיקה עם המציאות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן