דירוג האשראי של צ'כיה עולה

ע"י

בקטגוריית:
העתיד בפראג בהיר מתמיד

חברת האשראי הבינלאומית מודי'ס העלתה את דירוג האשראי של צ'כיה ברמה אחת מ- Aa1 ל- Aa3 (דירוג האשראי הרביעי בטיבו בחברה), בעיקר הודות לביצועים התקציביים החזקים של המדינה ולחובותיה הבינלאומיים הנמוכים לטווח הארוך.

זוהי העלייה הראשונה בדירוג האשראי של צ'כיה בחברת מודי'ס משנת 2002, כלומר זהו השדרוג הראשון שלו זוכה צ'כיה ב-17 השנים האחרונות.

מוקדם יותר השנה שירות המשקיעים של מודי'ס שינה את התחזית של צ'כיה מיציבה לחיובית, כך שלא סביר שיהיה שינוי לרעה מבחינת צ'כיה בעתיד הנראה לעין.


תכנון טיולים באנר

חברת מודי'ס מעריכה גם שהחוב של ממשלת צ'כיה ימשיך לרדת השנה ובשנה הקרובה (2020) למרות תחזית הצמיחה השלילית. הצפי הוא שהחוב בשנת 2020 יעמוד על 30.8% מהתוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) ובשנת 2023 יהיה פחות מ-30%.

airalo ad

חברת מודי'ס העריכה שממשלת צ'כיה ביצעה רפורמות מבניות שונות, למשל בשוק העבודה ובמערכת החינוך.

החברה הוסיפה שאימוץ של רפורמות נוספות יהווה אינדיקטור חיובי נוסף בהערכת אמינות האשראי של צ'כיה.

למשל, רפורמות שיבטיחו את קיימותן הפיסקלית לטווח הארוך של מערכות הפנסיה והבריאות. והנה עוד מידע על אופן הפעולה של חברות דירוג האשראי:

האנליסטים בפראג מקבלים את הדירוג בברכה, בעיקר כי צ'כיה זכתה לדירוג הגבוה ביותר מבין מדינות מזרח אירופה לשעבר. גם הפוליטיקאים מברכים, למשל ראש ממשלת צ'כיה Andrej Babiš טען שזוהי עוד הוכחה להצלחה של הכלכלה הצ'כית.

שרת האוצר הצ'כי Alena Schillerová אמרה שדירוג זה (שמעמיד את צ'כיה באותה השורה כמו בלגיה וטייוואן) יחסוך למדינה מאות מיליונים של קרונות צ'כיות בשווקים הפיננסים.

צ'כיה - באותה השורה כמו בלגיה וטייוואן
צ'כיה – באותה השורה כמו בלגיה וטייוואן

השרה טענה שדירוג גבוה יותר הופכת את צ'כיה לאמינה – מה שמאפשר למדינה ללוות כספיים בתנאים נוחים יותר, כך שצ'כיה יכולה לחסוך המון במימון החוב הלאומי.

דובר לשכת המסחר הצ'כית Miroslav Diro ראה בדירוג של מודי'ס אישור לפעולות הכלכליות הצ'כיות, כלומר התמקדות בתמריצי השקעה בעלי ערך מוסף גבוה.

על פי התיקון שחל בספטמבר 2019, הממשלה נדרשת לאשר את כל תמריצי ההשקעה ולא רק פרוייקטים אסטרטגיים גדולים – מה שמוביל להתמקדות בפרויקטים בעלי ערך מוסף גדול יותר וביצירת מקומות עבודה חדשים

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן