סקירה על המוזיאון הלאומי בפראג | NáRODNí MUZEUM

הבניין הראשי של המוזיאון הלאומי בפראג

המוזיאון הלאומי בפראג נחשב לאחת האטרקציות התיירותיות המרכזיות של העיר אם לא לעיקרית שבהן. המשמעות היא שבביקורכם במקום אתם תיהנו מהמיטב של אמנות צ'כיה, אבל מצד שני לא תהיו לבד כי בפראג מבקרים כ-10 מיליון איש בשנה.

אם אתם רוצים לדעת איך ליהנות מכל העולמות בלי לעמוד בתור ולבזבז הרבה זמן, אנרגיה ועצבים לשווא – אני מזמינה אתכם להמשיך לקרוא ולקבל תשובה מפתיעה. אבל קודם כל, קצת על המוזיאון הלאומי ולמה כדאי לבקר בו.

המוזיאון הלאומי

המוזיאון הלאומי שנוסד בשנת 1818 נועד להציג באופן מסודר אוספים טבעיים, מדעיים והיסטוריים הקשורים לצ'כיה. נכון להיום המוזיאון כולל כ-14 מיליון פריטים בתחומי ההיסטוריה, האמנות, המוזיקה ומדעי הטבע שנמצאים בעשרות מבנים – רובם נמצאים בפראג וחלקם ברחבי צ'כיה (פירוט בהמשך)


תכנון טיולים באנר

הבניין הראשי של המוזיאון הלאומי בכיכר וואצלב שופץ בשנים 2011-2019 ובסמוך אליו (בבניין ששימש כבורסה של פראג, אירח את ישיבות הפרלמנט הצ'כי ואת רדיו אירופה החופשית) הוקם בניין חדש שמחובר לבניין הישן במנהרה. תערוכות קבע יוצגו בבניין החדש בהדרגה החל מאביב 2020.

airalo ad

מלבד זאת המוזיאון הלאומי בפראג כולל בין השאר את המבנים הבאים:

  • Náprstek Museum – מוזיאון לאמנות אסיאתית, אפריקאית וילידית שנמצא בכיכר בית לחם
  • Bedřich Smetana Museum – מוזיאון שנמצא ליד גשר קארל ומוקדש ליצירתו ולחייו של סמטנה, המלחין הלאומי הצ'כי
  • Antonín Dvořák Museum – מוזיאון שמוקדש למלחין הצ'כי דבוז'ק
  • Lapidarium – מוזיאון שנמצא בשכונת הולושוביצה בפראג 7 ומציג כ-2000 פסלי אבן מהמאות 11-20
  • המונומנט הלאומי במרומי גבעת ויקטוס בשכונת ז'יז'קוב שכולל אולם טקסים, אולמות תצוגה ואת קבר החייל האלמוני
  • טירת Vrchotovy Janovice שנמצאת במרכז חבל בוהמיה.
טירת Vrchotovy Janovice
טירת Vrchotovy Janovice

המוזיאון כולל 5 מחלקות:

  • המחלקה לפרהיסטוריה שכוללת אוסף עשיר של חפצים ששימשו בחיי היומיום לפני אלפי שנים, בעיקר אומנויות ומלאכות יווניות ורומיות ואוספים בתחום הארכאולוגיה הקלאסית
  • המחלקה להיסטוריה צ'כית עתיקה שכוללת חפצים רבים העוקבים אחר התפתחותה של המדינה הצ'כית, החל מהתרבות הסלבונית של המאה העשירית ועד הרפובליקה העצמאית של צ'כוסלובקיה בשנת 1918: חפצים מקרמיקה, מתכת ואבן שנמצאו בחפירות ארכיאולוגיות וכן ציורים, פסלים וחפצי אמנות דקורטיביים שיוצרו לאורך השנים.
  • המחלקה לאתנוגרפיה שכוללת אוספים המציגים את ההיסטוריה והתרבות של תושבי צ'כיה, בעיקר חפצים שמראים את המעבר מחברה כפרית לחברה עירונית.
  • המחלקה לנומיסטיקה שכוללת כחצי מיליון פרטים שמציגים את המטבעות ששימשו בצ'כיה לאורך השנים.
  • המחלקה לתיאטרון שמציגה תערוכות נרחבות על תולדות התיאטרון בצ'כוסלובקיה מאמצע המאה ה1-9 ואילך, למשל עיצובים לתלבושות של אמנים צ'כיים בולטים, פרטים שונים מתיאטרון הבובות הצ'כי ועוד.

איך עוקפים את התור?

הדרך הטובה ביותר לעקוף את התור היא להזמין כאן כרטיסים מראש למוזיאון הלאומי, כך שלא משנה באיזה שעה תגיעו למוזיאון (שבפתוח כל יום מ-10:00- 18:00) אתם לא תאלצו לחכות.

ההזמנה נעשית באמצעות יישומון (אפליקציה סלולרית) דרך פייפאל או כרטיס אשראי בינ"ל (מסטרדקארד/ויזה), כך שעם ההגעה למוזיאון הלאומי תדרשו רק להציג את הכרטיסים שקיבלתם לטלפון באופן שבחרתם: מייל, סמס או באמצעות היישומון.

הכרטיסים ניתנים להחלפה באטרקציה אחרת ואפילו לביטול עד 24 שעות לפני מועד הביקור, כך שכל שנותר לכם לעשות הוא דבר אחד – להגיע לחזית הקתדרלה של ויטוס הקדוש (החצר ה-3 במתחם של מצודת פראג), למצוא את הנציג שמחזיק מטרייה פתוחה בצבעים כחול ולבן וזהו.

שימו לב – הנציג יחכה לכם 10 דקות בלבד והכרטיסים תקפים ליומיים בלבד (48 שעות) מרגע קבלתם. נכון שהתצוגות המעניינות באמת (בעיניי לפחות) יוצגו במקום רק החל מהאביב הקרוב, אבל אני חושבת שצריך להיות מוכנים לכך מראש ולא להשאיר מקום למקריות. וכמובן שרוב הסיכויים שיהיו עוד אנשים שיחשבו כמוני, אז כדאי להתכונן כבר עכשיו.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן