השוואה בין פראג לפילזן מבחינת השקעה נדל"נית

ע"י

בקטגוריית:
בירה פילזן

אם אתם מתלבטים בין פראג לפילזן מבחינת השקעה נדלנ"ית – בטח תשמחו לדעת שהחלטנו להרים עבורכם את הכפפה ולעשות השוואה בין שתי הערים. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא ולגלות שפילזן לא רק בירה פילזנר זורמת כמים, אלא גם הכסף.

הגודל לא קובע?

ראשית יש לקחת בחשבון את מספר התושבים במקום – בפראג מתגוררים כ-2 מיליון איש ובפילזן רק כעשירית מזה, מה שהופך את פראג לעיר הגדולה בצ'כיה ומעניק לפילזן את המקום הרביעי מבחינת גודל.

כמו פראג גם פילזן נהנית מהשקעות זרות: בפראג מדובר במשרדים של החברות גוגל, אמזון ויבמ, אבל גם פילזן לא טומנת ידה בצלחת ונמצאים בה המפעלים של החברות Daikin  ו-Panasonic .


תכנון טיולים באנר

כשמוסיפים לכך את העובדה שבפילזן נמצאים 3 מפעלים מקומיים גדולים (מפעל המכוניות סקודה, מפעל הבירות פילזנר והמזקקה הגדולה בצ'כיה)– אפשר להבין למה מדובר באחת הערים המבוססות במדינה מבחינה כלכלית.

airalo ad

אמנם פראג נחשבת עיר של צווארון לבן ופילזן לעיר של צווארון כחול, אבל התוצאה אחת – בשתיהן כדאי להשקיע ויפה שעה אחת קודם כי מחירי הנדל"ן בצ'כיה כולה רק עולים.

והמחיר?

מכיוון שפילזן נחשבת לעיר שדה שקרובה יותר לגרמניה מאשר לפראג (70 ק"מ לעומת 90)– מחירי הנדל"ן בה נמוכים בכ-30% מאלו שבפראג.

עם זאת, פילזן נחשבת למוקד המשיכה השני בחשיבותו בצ'כיה (אחרי פראג כמובן) למרות שהיא כאמור רק העיר ה-4 בגודלה במדינה. יתרה מזאת, כאשר מחירי הנדל"ן בפראג עלו בצורה מתונה –בפילזן הם חוו זינוק של 13% בשנה.

כאשר לוקחים בחשבון את העובדה שההשקעה הראשונית בפילזן נחשבת לאחת מהנמוכות באירופה, אבל התשואה היא יחסית גבוהה (מחירי השכ"ד למ"ר הם כמעט כמו בפראג)– מתקבלת אופציית השקעה אטרקטיבית במיוחד.

אחת האפשרויות הטובות ביותר למי שמעוניין להשקיע בפילזן היא להשכיר דירה לסטודנטים. הטרנד הכי חם בצ'כיה כיום הוא בנייה לסטודנטים, כך שמתוקף היותה של פילזן עיר אוניברסיטאית היא נחשבת למקום הכי טוב לעשות זאת.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן