לאכול בטיטאניק זו משימה בלתי אפשרית? לא במלון Grandhotel Evropa בפראג

חזית מלון Grandhotel Evropa בפראג

בתור חובבת קולנוע גם אני רצתי לראות את הסרט טיטאניק שיצא לאקרנים ב-1997. הסרט אמנם מתרחש על סט ששחזר במדויק את האונייה שטבעה, אבל היה נדמה לי שהתפאורה של מסעדת האונייה מוכרת לי.

החלטתי לבדוק את העניין וגיליתי פרט מעניין: סצנות הארוחה בסרט טיטאניק קיבלו השראה מהמקום שבו צולם הסרט משימה בלתי אפשרית – מלון Grandhotel Evropa בפראג.

הסרט משימה בלתי אפשרית יצא לאקרנים שנה לפני הטיטניק וכמובן שגם אותו ראיתי, כך שהזיכרון שלי לא תעתע בי.


תכנון טיולים באנר

ההבדל היחידי בין הסרטים הוא שבניגוד לטיטאניק שרק קיבל השראה מהמלון, הסרט משימה בלתי אפשרית צולם בפועל כאן, במיקומים נוספים בעיר ובלונדון.

airalo ad

ארט-נובו במיטבו

ואפשר להבין לגמרי את המפיקים של שני הסרטים – מדובר באחד הבניינים המוכרים בפראג שזכה לפרסום בכל רחבי המדינה ובאירופה כולה.

ולא, זה לא רק בגלל מיקומו המרכזי בכיכר ואצלב. המלון נבנה בשנת 1872 בסגנון אדריכלי ניאו-רנסנסי, אבל משנת 1905 הוא שופץ ומאז נחשב למייצג נאמן של סגנון הארט-נובו הגאומטרי הצ'כי.

האלמנטים שמאפיינים סגנון זה יותר מכל במלון מופיעים בחזית שלו: מסגרת עם מוטיבים של צמחים ובעיקר – פסל מוזהב של מנורה בצורת כדור הארץ שמוחזק ע"י 3 נשים. וכמובן שנשים וצמחים נחשבים למוטיבים מרכזיים בסגנון אדריכלי זה.

חזית מלון Grandhotel Evropa בפראג
חזית מלון Grandhotel Evropa בפראג

המלון שיוצא מהכלל

אמנם סגנון הארנובו דוגל בפרקטיות על חשבון היופי, אבל במקרה זה מלון Grandhotel Evropa מוכיח שבכל כלל יש יוצאים מהכלל…

מסתבר שזו לא הפעם היחידה שמלון זה יצא מהכלל. הפעם הנוספת הייתה ב-1912. אז הסופר הידוע פרנץ קפקא הקריא כאן בפעם היחידה בחייו קטעים מיצירתו.

ואם אתם רוצים לבקר במלון צפו לאכזבה. המלון עובר בימים אלו שיפוצים שיוסיפו לו חדרים ויחדשו אותו באולם כנסים ל-210 אנשים, מסעדת בריאות ומסעדה פנורמית.

ומי יודע, אולי סרטי ההמשך למשימה בלתי אפשרית יצולם בעתיד שוב כאן ולא בנורבגיה?

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן