נדל"ן בפראג

ע"י

בקטגוריית:

אמנם רכישת נדל"ן בפראג למטרות שונות (מגורים, עסקים, תיירות וכו') היא אופציה בטוחה וחכמה, אבל יש לזכור שבצ'כיה בכלל ובפראג בפרט לא צריך רישיון כדי לעסוק בתיווך נדל"ן. כלומר, כל אחד יכול לעסוק בתחום ולהציע גם בתים שכלל לא עומדים למכירה.

לא למכירה. הבית של פרנץ קפקא בפראג
לא למכירה. הבית של פרנץ קפקא בפראג

המשמעות היא שלמרות שמדובר במדינה שבה מחירי הנדל"ן רק עולים, שהדירות בה עדיין זולות ונגישות לכל נפש וכיס, במדינה עם כלכלה צומחת ותיירות שרק גדלה משנה לשנה – בתחום הנדל"ן אסור לקחת סיכון וחייבים לפנות למומחים. אבל איך יודעים שמדובר במקצוענים? המשיכו לקרוא וגלו את הפרמטרים שעושים את ההבדל.

פרמטר ראשון – תשואה

בראש ובראשונה אל תאמינו למי שמבטיח לכם תשואה כלשהי. אמנם מרכישת נדל"ן בפראג לצרכי השקעה אתם תרוויחו ויפה, אבל אף אחד לא יכול לנבא כמה אחוז תשואה תקבלו. וכידוע הנבואה ניתנה לשוטים.


תכנון טיולים באנר

ורק שתדעו – התשואה היא נגזרת של משתנים רבים למשל גודל הדירה, אופי השכונה, היצע הדירות במקום, מצב הדירה (משופצת, חדשה וכו'), מצב הבניין שבו היא נמצאת, קירבה למוקדי תחבורה ולשירותים עירוניים שונים וכמובן מצב השוק שמשתנה כל רגע. והנה ההוכחה:

airalo ad

פרמטר שני – מקדמה

אלמנט נוסף שאותו יש לבדוק הוא המקדמה שאותה תדרשו לשלם. כאשר מדובר בחברת נדל"ן איכותית סכום זה יקוזז מהסכום הכללי שבאמצעותו תקנו את הנכס, כך שהוא ייחשב כדמי רצינות וכפיקדון.

כל דרישת תשלום נוספת (במיוחד שהיא אינה כתובה בחוזה התיווך) צריכה להדליק אצלכם נורה אדומה. חשוב לזכור שצ'כיה אמנם הייתה מדינה קומוניסטית בעבר, אבל ב-30 השנים האחרונות כל ניסיון שוחד ולו הקטן ביותר אינו חוקי – מה שאומר שאין שום סיבה לעגל פינות.

פרמטר שלישי-שותפות בתהליך

דבר נוסף שיש לבדוק הוא את היקף הליווי של החברה. חברת נדל"ן אמינה מלווה את לקוחותיה לכל אורך הדרך והופכת אותם לשותפים מלאים בו. למשל, מאפשרת בחירת דירה המתאימה לצרכים ולדרישות שלהם, מסבירה את נבכי הבירוקרטיה המקומית, מתרגמת מסמכים, מסייעת לפתוח חשבון בנק בצ'כיה ועוד.

עוברים איתכם ביחד על כל הפרטים הכי קטנים
עוברים איתכם ביחד על כל הפרטים הכי קטנים

פרמטר חמישי-ניהול הנכס

אלמנט משמעותי כשמדובר ברכישת נכסים בחו"ל הוא הניהול השוטף שלו. לכן, מומלץ לפנות לחברת תיווך שכוללת אפשרות לשירותי ניהול נכסים. שירותים אלו כוללים איתור של שוכרים לנכס שרכשתם, תשלומים שוטפים לרשויות (מים, חשמל, גז וכו'), תחזוקה, גבייה של שכר הדירה, תיקון ליקויים ותקלות בנכס ועוד. ובמילים אחרות – מאפשרת לכם ליהנות מראש שקט מצד אחד ומהכנסה בטוחה מצד שני.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן