פרויקט עיר חכמה בפראג

בוחרים בפראג

מסתבר שפראג היא לא רק יפה אלא גם חכמה. מועצת העיר אישרה את פרויקט "עיר חכמה" שמאפשרת חיים קלים יותר באמצעות הטכנולוגיה המודרנית. העיר תקצה 600 מיליון קרונות צ'כיות לפרויקטים חכמים כמו ניהול תנועה, אינטרנט אלחוטי ציבורי, מערכות תאורה חדשות וטיפול אקולוגי בפסולת.

הפרויקט יופעל ע"י חברת Operátor ICT שפיתחה את כרטיס Lítačka שמשמש לנסיעה בתחבורה ציבורית. עד כה הפעילה החברה מספר פיילוטים בנושא, למשל 10 ספסלים שמופעלים באמצעות אנרגיה סולארית עם מטענים לאינטרנט אלחוטי ולטלפון נייד, 30 פחי אשפה חכמים לדחיסת פסולת אלקטרונית עם חיישנים שמדווחים על רמת הפסולת ועוד.


תכנון טיולים באנר

החלק הגדול של הפרויקט יכלול פלטפורמת נתונים שתקשר את כל היישומים בעיר למטרות שונות: ניהול יעיל של תשתיות, חסכון בעלויות והגברת הנוחות הן לתושבים והן לתיירים בפראג. בכל מקרה העתיד כבר כאן …

airalo ad

אבל זוהי רק ההתחלה כי בקנה יש פרויקטים נוספים בתחום, למשל אפליקציה סלולרית לתיירים, מערכת תאורה חדשה בשכונת קרלין (מצ"ב מפה) , פרויקט שידווח לנהגים על מקומות חנייה פנויים ועוד. עם זאת, הפרויקט נתקל בהתנגדויות ויש הטוענים שאין בו אופציה לממשל אלקטרוני, כלומר אפשרות לאזרחים לתקשר אלקטרונית עם הרשויות השונות.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן