רבותי ההיסטוריה חוזרת… בחשמלית

אחרי 56 שנים פראג מחזירה חשמליות היסטוריות מדגם T2 לנסיעה ברחובות העיר. במהלך השבועיים הקרובים, DPP (רשות התחבורה הציבורית בפראג) תבדוק את השימוש בחשמליות מדגם T2 ואם הכל ילך כמתוכנן (או יותר נכון ייסע)- הן יהיו חלק פעיל מקו החשמלית מספר 23 .

חשמלית מדגם T2
חשמלית מדגם T2

חשמליות אלו שיוצרו בשנים 1955-1962 ע"י חברת טטרה הצ'כית נחשבו לחשמליות אייקוניות, כך שאפשר להבין למה הן פעלו בהצלחה במשך 3 עשורים לא רק בצ'כיה, אלא גם ברחבי ברית המועצות.

עם זאת, בשל רוחבה של החשמלית היא מעולם לא הייתה פופולרית בעיר הבית שלה פראג, כך שלא פלא שהפעם האחרונה שבה נעשה שימוש בחשמלית מסוג זה היה ב-1964.


תכנון טיולים באנר

לאחרונה רשות התחבורה הציבורית בפראג (DPP) רכשה שתי חשמליות מדגם זה. שתיהן יוצרו בפראג בשנת 1959, נסעו ברחובות אוסטרבה עד 1996 ועד שנת 2018 (22 שנה אבל מי סופר?) נסעו ברחובות העיר ליברץ'.

airalo ad

שתיהן עברו שיפוץ נרחב בעלות של 10.4 מיליון קרונות צ'כיות וחזרו לנסוע בפברואר 2020. נסיעת ההרצה הייתה במתחם Střešovice ולאחר מכן הן הוצגו לציבור, אבל זו רק ההתחלה.

בשבועיים הקרובים שתי החשמליות ייסעו ברחובות פראג במסגרת נסיעות מבחן בקו 23. ב-7-8.3.2020 הציבור יוכל לנסוע בהן לאורך קו זה שכולל את היעדים המרכזיים של העיר : טירת פראג, התיאטרון הלאומי ועוד.

ואם לא תצליחו לתפוס מקום – חשמלית מדגם זה מוצגת לראווה במוזיאון התחבורה הציבורית של פראג ב- Střešovice החל מ-1977, אבל כדאי לזכור שהחשמלית הספציפית הזו לא הייתה כשירה לנסיעה ולכן נסעה ישירות לתצוגה.

 

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן