ביקור במחנה הריכוז טרזין

ע"י

בקטגוריית:
טרזין

במחנה הריכוז טרזין תוכלו ללמוד פרק חשוב בהיסטוריה, הן היהודית והן העולמית ולכן אנחנו מאמינים שכל ביקור בצ'כיה חייב לכלול את טרזין (טרזינשטאדט). המקום שימש לא רק כמחנה ריכוז, אלא כנקודת מוצא לטרנספורטים ב"מזרח" (שם הקוד שנתנו הנאצים למחנות ההשמדה בפולין).

ההיסטוריה לא משקרת

אמנם המקום הוקם עוד במאה ה-18 ושימש גם כבית כלא וכמצודה, אבל ההיסטוריה לא משקרת – כ-33,000 מ-140,000 היהודים שגורשו אליו מרחבי צ'כיה, גרמניה, אוסטריה ודנמרק בתקופת מלחמת העולם השנייה נפטרו מרעב וממחלות במהלך שהותם במקום. שאר האנשים ששהו במקום גורשו לגטאות השונות (ריגה, לובלין וורשה) ומאוחר יותר גם ישירות למחנות ההשמדה (טרבלינקה, מיידנק, סוביבור, אושוויץ ואחרים), כך שרק 17,000 מהם שרדו.

יתרה מזאת – המקום שימש כמחנה ריכוז ל"דוגמה" כדי להפריך את הטענות שנאצים נוקטים בתוקפנות כלפי יהודים. הנאצים הציגו את המקום כעיר שנבנתה כדי להקל על הסבל של היהודים, אבל כמובן שזו היתה תרמית אחת גדולה. כאשר ביקרה במקום משלחת של הצלב האדום הבינלאומי הוקמו במחנה חנויות, בתי קפה, הבתים והרחובות זכו לצבע חדש ואפילו חדרי המגורים נראו מרווחים ואסתטיים יותר.


תכנון טיולים באנר

אמנם היו במקום פעילויות תרבותיות שונות כמו בתי ספר, פעולות אמנות, ספרות, ספורט, פנאי, מוזיקה ותאטרון, אך חלקן הסתיימו ברגע שנכבו המצלמות של הצלב האדום וחלקן היו פרי יוזמה יהודית. המחנה פתוח לביקורים בימים רביעי, שישי ושני בלבד בשעות 08:00-18:00 ולכן אנחנו ממליצים להגיע אליו באמצעות טיול מאורגן מפראג.

airalo ad

ללמוד על ההיסטוריה באמצעות טכנולוגיה מודרנית

הסיור כולל נסיעה הלוך וחזור מפראג ברכבת, כניסה למוזיאון המקומי וסיור באנגלית עם מדריך באתרים שבמקום – בית הכנסת, תאי הכלא, צריפי המגורים ועוד. אולי תופתעו לדעת, אבל כיום ניתן להזמין כרטיסים לסיור באתר היסטורי זה (שנמשך מ-10:00-17:30) בצורה מודרנית. למעשה, כל שנדרש מכם הוא להצטייד באפליקציה סלולרית שמאפשרת לכם מספר דברים:

  • לקבל אישור להזמנתכם לפי בחירתכם: במסרון, במייל או באמצעות האפליקציה
  • לבחור את אופן התשלום : כרטיסי אשראי (ויזה/מאסטר קארד) או פייפאל
  • לבטל במידת הצורך עד 24 שעות לפני מועד הביקור
  • לסרוק את הזמנתכם בנקודת היציאה לסיור כדי לאשרר ולהפעיל אותה.

ומכיוון שמדובר בסיור חינוכי ולא רק היסטורי, אנחנו ממליצים להביא אליו את כל המשפחה ולקבל הנחות במידה ומדובר באזרחים ותיקים/ילדים. רק שימו לב – מומלץ להגיע לפחות 15 דקות לפני תחילת הסיור ב- Celetná 558/12כדי להבטיח את מקומכם. ואתם יכולים להסיר דאגה מלבכם – נקודת המוצא נמצאת באותו הבניין של מוזיאון השעווה Grévin, כך שאין סיכוי שתפספסו אותה. להזמנות הקליקו כאן

שאלות נפוצות

כמה אנשים שרדו את מחנה הריכוז טרזין?

רק כ-17,000 איש שרדו את מחנה הריכוז טרזין. כ-33,000 איש נפטרו ממחלות ומרעב במהלך שהותם במקום והשאר נפטרו בגטאות (ריגה, לובלין וורשה) ובמחנות ההשמדה (טרבלינקה, מיידנק, סוביבור, אושוויץ ואחרים) השונים שגורשו אליהם. לקריאה נוספת על יהדות צ'כיה בשואה הקליקו כאן

האם מחנה הריכוז טרזין פתוח לביקורים?

כן, אבל מכיוון שהמקום נפתח למבקרים רק בימים רביעי, שישי ושני בשעות 08:00-18:00 מומלץ להגיע אליו באמצעות טיול מאורגן מפראג.

האם היו פעילויות תרבותיות בטרזין בזמן השואה?

כן, חלק מהפעילויות היו לצורך הצגת המקום כ"גטו לדוגמה" לאנשי הצלב האדום (מה שאומר שהן הסתיימו עם תום הביקור שלהם) וחלקן היו פרי יוזמה מקומית: בתי ספר, פעולות אמנות, ספרות, ספורט, פנאי, מוזיקה ותאטרון. עוד על התרבות הצ'כית תוכלו לקרוא כאן

מה כולל סיור במחנה הריכוז טרזין?

סיור במחנה הריכוז טרזין כולל נסיעה מפראג ברכבת (הלוך וחזור), ביקור במוזיאון המקומי וסיור מודרך באנגלית באתרים השונים של המחנה – בית הכנסת, צריפי המגורים, תאי הכלא ועוד.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

2 תגובות על “ביקור במחנה הריכוז טרזין”

  1. תמונת פרופיל של Shavit Mangelus
    Shavit Mangelus

    Hello
    I want more details about the tour. How much it cost and when can we do the tour.

    1. תמונת פרופיל של פראג בלוגר
      פראג בלוגר

      הסיור עולה 59 אירו ומתבצע כל יום מלבד יום רביעי . להזמנות הקליקו פה – https://www.tiqets.com/en/terezin-attractions-c155185/tickets-for-terezin-tour-with-transport-from-prague-p1025257/?partner=pragueblog&tq_campaign=prague-blog

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן