דירות בחו"ל

גשר קארל - אחת האטרקציות הפופולריות בפראג

חולמים על דירה בחו"ל שתעמוד לרשותכם בכל פעם שאתם מגיעים לביקור? רוצים להרוויח כסף ולא להסתפק בריבית האפסית שנותנים בבנק? אם עניתם בחיוב על לפחות אחת מהשאלות כדאי שתמשיכו לקרוא.

כיום רכישת דירות בחו"ל לצרכי השקעה אינן עניין לאלפיון העליון והן נגישות לכולם. עם זאת, יש לעשות זאת בחוכמה ולמצוא את המקום שבו הדירות זולות אבל התשואה גבוהה. אחת המדינות האידיאליות לזה היא צ'כיה.

צ'כיה היא אמנם מדינה צעירה שחגגה בקושי יומולדת 30, אבל היא נחשבת לאחת הכלכלות החזקות בעולם. ורק כדי לסבר את האוזן – דירוג האשראי שלה לא רק גבוה משל ישראל, אלא זהה לזה של המעצמה הוותיקה יפן.


תכנון טיולים באנר

חוץ מזה האבטלה בה מינימלית, התמ"ג והתל"ג רק עולים, התחבורה הפנימית (בתוך הערים וביניהן) והארצית (למדינות שכנות) מפותחת ואפילו הדרכון הצ'כי הוא אחד המבוקשים בעולם. בקיצור – השקעה בצ'כיה היא השקעה חכמה במיוחד בתחום הנדל"ן כי מחירי הדירות רק עולים.

airalo ad

https://www.youtube.com/watch?v=i1aUCOOhWTo

למה זה קורה?

אמנם צ'כיה היא מדינה מתקדמת, אבל בתחום הנדל"ן היא לא עומדת בעומס מסיבות שונות:
• מצד אחד – השקעות זרות רבות (החל מיבמ, דרך אמזון וכלה בגוגל) הביאו למדינה עובדים רבים שמחפשים מקומות מגורים
• מצד שני – הבירוקרטיה הצ'כית גורמת למשימה של קבלת אישור הבנייה לתהליך מייגע שנמשך שנים

כשמגיעים לפראג עיר הבירה מצוקת הנדל"ן הצ'כית הופכת לחמורה במיוחד. בתור העיר הגדולה במדינה היא מושכת אליה לא רק תושבים מרחבי צ'כיה (בעיקר למטרות תעסוקה), אלא גם תיירים מכל העולם. גם כאן הנתונים מפתיעים – העיר פראג שמונה כ-2 מיליון איש מארחת כ-10 מיליון תיירים כל שנה. והמספרים רק הולכים ועולים.

גשר קארל - אחת האטרקציות הפופולריות בפראג
גשר קארל – אחת האטרקציות הפופולריות בפראג

מה זה אומר מבחינתכם?

המשמעות מבחינתכם היא שרכישת דירות בפראג יכולה לעבוד בשבילכם. מצד אחד, מחירי הנדל"ן יחסית נמוכים כי צ'כיה לא עברה לשוק האירו (למרות שהיא באיחוד האירופי), אלא המירה את הקרונה הצ'כוסלובקית לקרונה צ'כית בערך של אחד לאחד. מצד שני הביקוש לדירות בפראג רק עולה ואיתו מחירי שכר הדירה.

למעשה, אתם יכולים להרוויח פעמיים מאותה דירה: פעם אחת משכר דירה ופעם שנייה ממכירתה בעתיד בערך גבוה יותר. ובפראג כמו בפראג יש גם אופציה שלישית – רכישת דירה והשכרתה לטווח קצר לתיירים באמצעות פלטפורמות כמו Airbnb.

אמנם מחיריהן של דירות אלו הוא גבוה יותר כי הן נמצאות באזורי הביקוש (פראג 1 ומרכז העיר העתיקה), אבל מצד שני גם התשואה משכר הדירה גבוהה יותר ויכולה להגיע ל-10% בשנה. מבחינת תפוסה אתם לא צריכים לדאוג כי הסטטיסטיקה מדברת על ממוצע של כ-70%.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן