העתיד כבר כאן. טרנד חדש בפראג – בתים בהדפסה דיגיטלית

ע"י

בקטגוריית:
בית בהדפסה תלת מימדית - לא מדע בדיוני

אם אתם מתעניינים בנדל"ן בפראג בטח תשמחו לדעת שיש טרנד חדש בעיר – בתים תלת ממדים שמיוצרים באמצעות מדפסות דיגיטליות. האב טיפוס הראשון נחשף בסוף אוגוסט 2020 באי Střelecký Ostrov בפראג וזכה לשם Prvok. גודלו של בית זה הוא 43 מ"ר והוא יעלה 3.5-4 מיליון קרונות צ'כיות.

הפסל ומעצב הפרויקט הוא Michal Trpák שרואה בזה אמנות לכל דבר ועניין. לטענתו לבתים מסוג זה יש מגבלות כמו שיש לכל טכנולוגיה ולכל כלי, אבל למרות שזהו כלי הוא טוען שיש באופציה זו יותר חופש אמנותי מסיבה אחת – אין צורך להכין תוכניות או לצקת בטון שמקבע את היסודות.

לדבריו, כל שצריך לעשות הוא ליצור את העיצוב באמצעות תוכנה או חימר, לסרוק אותו בתוכנת תלת מימד ולהדפיס. מבחינתו יש בבתים מסוג זה יתרונות שאין בבתים אחרים.


תכנון טיולים באנר

עם זאת, הוא לא מתעלם מהחסרונות כמו חוסר היכולת ליצור פניות עמוקות מפחד שהקיר ייפול. הוא טוען שברגע שמכירים את החסרונות ניתן לנצל את הטכנולוגיה על הצד הטוב ביותר.

airalo ad

הוא מאמין שמדובר בטרנד בתחילת דרכו ושבתוך 5 שנים יותר ויותר חברות יעשו זאת. לדבריו, ברגע שיעברו את שלבי הפיתוח והבדיקה ויקבלו תשובות לשאלות שונות – זו תהפוך להיות טכנולוגיה שגורה ושכיחה.

עם זאת, הוא מודע לכך שכמו בכל טכנולוגיה גם טכנולוגיה זו לא מתאימה לכל דבר. למשל, הוא מאמין שיהיו היבטים מסוימים בבניין שבהם יעשה שימוש בטכנולוגיה החדישה, אבל יהיו אחרים שבהם ימשיכו לעשות שימוש בטכניקות הישנות.

גם אב הטיפוס שהוצג אינו כולל רק אלמנטים של הדפסת תלת מימד דיגטלית. הוא אמנם כולל 2 חלקים מודפסים, אבל החלק האמצעי שלו הוא מבנה עץ – מה שמשלב בהצלחה את הטכניקה הצ'כית של בניית בתים מעץ עם הטכנולוגיה הדיגיטלית העכשווית.

הוא כמובן לא מתכוון להסתפק באב הטיפוס שיצר ובימים אלו עומל על ההמשך – בתים שבהם לא רק הקירות יהיו מודפסים אלא גם הגג, מה שיאפשר בנייה אף יותר מהירה של הבית. הוא גם מתכנן ליצור בית מודפס שיתנשא לגובה 2 קומות. דבר אחד בטוח – שווה לעקוב.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן