השוואה בין נדל"ן בפראג לנדל"ן בברלין

ע"י

בקטגוריית:

אם אתם מתלבטים בין רכישת נדלן בפראג ובין רכישת נדלן בברלין הגיע הזמן להחליט. הסיבה לכך היא לא העובדה שמחירי הנדל"ן בשתי הערים עולים כל הזמן, אלא סיבה אחרת לגמרי שמבוססת על פתגם סיני עתיק שקשור דווקא לעצים.

טו בשבט הגיע גם לנדלן
טו בשבט הגיע גם לנדלן

הפתגם אמנם טוען ש: "הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנה והזמן הבא הכי טוב הוא עכשיו", אבל אנחנו חושבים שהוא מתאים לנדל"ן ולא רק לעצים. ואם אתם שואלים אותנו איזו עיר עדיפה – פראג או ברלין – התשובה שלנו ברורה: פראג וזאת מכמה סיבות:

מבחינה כלכלית

מחירי הנדל"ן בפראג כיום זולים משמעותית מאלו שבברלין. אפשר לטעון שהסיבה לכך שהמטבע הצ'כי הוא קרונה צ'כית ולא אירו, שבפראג מעדיפים לשכור דירות קטנות או שהתיירות בפראג גדולה יותר מאשר בברלין וכו'.


תכנון טיולים באנר

עם זאת, דבר אחד בטוח והוא העובדה שפראג זולה יותר מברלין. למשל, דירה של 80 מ"ר במיקום צדדי בברלין היא כ-2 מיליון ש"ח. בפראג אתם יכולים לרכוש את דירה באותו גודל רק במיקום מרכזי ב-2 מיליון קרונות, כלומר 400,000 ₪.

airalo ad

מבחינה סוציאלית

חוק הגנת הדייר בפראג פחות קשוח מזה שבברלין והמשמעות אחת – אתם כבעלי הנכס נמצאים בעמדה טובה יותר מול הדיירים שלכם. למשל, רוב הדיירים בברלין הם דיירים מוגנים וחל איסור לפנות דיירים ותיקים.בנוסף, חוק חדש אסר על בעלי הדירות להעלות את שכר הדירה וקבע מקסימום שכירות.

https://www.youtube.com/watch?v=Buch8hxekiA

וכמובן שבפראג אין חוק כזה ושם מחירי השכירות נתונים לכוחות השוק שמשחקים לטובתכם -הביקוש למגורים בעיר רק הולך ועולה, כך שהיצע הדירות לא עומד בפרץ והמחירים רק עולים. בברלין לעומת זאת קצב הבנייה מואץ, כך שעשרות אלפי יחידות דיור נכנסות לשוק כל שנה והמשמעות אחת – מחירי השכירות יורדים.

ברלין הופכת לבועה

למעשה, הממשלה הגרמנית עושה פעולות שונות כדי למנוע בועה, למשל בניית דיור זול, הטלת מיסים גבוהים על המוכרים (25% למוכרי דירות לאחר 10 שנים), הפשרת קרקעות לבנייה, עליית עמלת התיווך ל-7% ואפילו הגבלת משקיעים כי לברלינאים קצת נמאס ממשקיעים זרים.  בפראג כמובן מקבלים אותם באהבה ובזרועות פתוחות.

כשמוסיפים לכך את העובדה שבפראג בניגוד לברלין Airbnb חוקי לחלוטין (ואפילו המדינה מעודדת אותו), כך שניתן לרכוש בעיר גם דירות להשקעה לטווח קצר. למעשה, בפראג ניתן ליהנות מ-3 אפיקי השקעה (השכרה לטווח ארוך, רכישת דירות חדשות על הנייר והשכרה לטווח קצר) ולא רק מ-2 כמו בברלין כך שמתקבלת תוצאה מנצחת.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן