חושבים על ברלין כיעד להשקעת נדל"ן? כדאי שתחשבו שוב

ע"י

בקטגוריית:

אם אתם חושבים על ברלין בתור יעד להשקעת נדל"ן, כדאי שתשקלו זאת שנית. חוק עירוני חדש מפברואר 2020 מקפיא את מחירי השכירות ל-5 שנים ב-1.5 מיליון דירות, זאת לאחר שצעדים אחרים לא יצאו לפועל. אמנם הכסף שייחסך מהקפאת המחירים ישולם כפיצוי לבעלי הדירות בעתיד, אבל נכון לעכשיו עיר הבירה הגרמנית מתרוקנת מתושבים שלא יכולים לעמוד במחירי השכירות הגבוהים.

עוד צעד לא אפשרי בברלין
עוד צעד לא אפשרי בברלין

המשמעות של החוק

מאז נפילת חומת ברלין ב-1989 העיר נחשבה אטרקטיבית להשקעות הודות למחירים הנמוכים, בעיקר בחלק שהשתייך עד אז לצד המזרחי ונחשב לעני ולזול יותר. זה התחיל מאומנים שחיפשו אווירה בוהמיינית, המשיך במשפחות מהמעמד הבינוני והגיע לשיא כאשר גם המחירים בשכונות  היוקרה הפכו לבלתי נסבלים.

כאשר מוסיפים לכך את המחסור בדיור בכל רחבי ברלין התוצאה הייתה אחת – מחירי שכירות שאף אחד לא הצליח לעמוד בהם. בברלין כמו בגרמניה בפרט ובאירופה בכלל רוב האוכלוסייה מתגוררת בשכירות, כך שלחוק שמתייחס לדירות ישנות (כאלו שנבנו לפני 2014) צפויה להיות השפעה רבה על כ-4 מיליון תושבי העיר.


תכנון טיולים באנר

airalo ad

הברלינאים חלוקים בדעתם

החלת החוק הופכת את ברלין לעיר הראשונה בגרמניה שנלחמת בצורה ישירה ביוקר המחייה, מה שכמובן מעורר תגובות בעד ונגד. המצדדים חושבים שהחוק יהפוך את העיר לשוויונית יותר, אבל המקטרגים טוענים שהחוק הוא סוציאליסטי מדי, שהוא ימנע השקעת כספים בשיפוצים הנדרשים, שהוא נועד למנוע מגורים של מהגרים בעיר ובעיקר – שהוא מונע את פעולתן הטבעית של כוחות השוק החופשי.

החוק הברלינאי ואתם

המשמעות היא שאם אתם מעוניינים לרכוש נדל"ן להשקעה בחו"ל – ברלין כנראה יורדת מהפרק בשנים הקרובות. האמת היא שמי שמבין בנדל"ן לא הופתע, כי יש יעדים יותר מוצלחים באירופה להשקעה בעלי רמת חיים גבוהה ושוק נדל"ן משגשג. אחד היעדים הוא בירת צ'כיה פראג בה מחירי השכירות רק עולים – ב-5 השנים האחרונות ב-42%. אנחנו משאירים אתכם לעשות את החשבון…

פראג - עיר של שוק חופשי משגשג
פראג – עיר של שוק חופשי משגשג

 

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן