עוד פטנט גאוני מבית המדרש הצ'כי

כדורגל

חושבים שרק הראש היהודי ממציא לנו פטנטים? תחשבו שוב כי אי אפשר לזלזל בעם שהמציא את עדשות המגע הרכות, את קוביות הסוכר ואת העיפרון. קבלו את ההמצאה הצ'כית החדשה – כדורגל הליכה. המשחק מיועד לשחקני כדורגל ותיקים ולסתם כאלה שלא בא להם לרוץ, כלומר לכולנו והנה ההוכחה

ההבדל הגדול ביותר בין כדורגל הליכה למשחק כדורגל רגיל הוא החוק הבא: בכדורגל הליכה אסור לרוץ. שחקן שנתפס רץ גורר עונשים : פעם אחת גוררת בעיטה חופשית לרעת קבוצתו, פעם שנייה גוררת כרטיס צהוב ופעם שלישית גוררת כרטיס אדום, כלומר הרחקה ל-3 דקות. מכיוון שכדורגל הליכה משחקים 10 דקות (פירוט בהמשך) מדובר בסנקציה חמורה במיוחד.


תכנון טיולים באנר

החוקים של המשחק זהים לאלו של משחק הכדורגל שכולנו מכירים אבל המגרש קטן יותר. כמה קטן? חמישית ממגרש רגיל (מקסימום 20 * 40 מטר ומינימום 12 * 30 מטר מקסימום). גם השער קטן יותר, גובה של שני מטר ורוחב של 3-5 מטר. גם רחבת ה-16 מטר המפורסמת הופכת לרחבה של 5 מטר ולא, זה לא הרוחב שלה אלא האורך וגודלה הוא 5 מטר אורך ו-8 מטר רוחב.

airalo ad

גם שאר החוקים זכו לשינויים קטנים למשל : מספר השחקנים הוא 6, אין הגבלה על מספר החילופים, אין נבדל וחומה בזמן בעיטה חופשית צריכה להיות במרחק מינימלי של שלושה מטרים מהכדור. כמו כן, לשוער אסור לצאת מהרחבה ולשחקנים אסור להיכנס אליה. למעשה, כניסת שחקנים לרחבה גוררת עונשים : שחקן יריב שנכנס לרחבה גורם לבעיטה חופשית ושחקן אוהד שנכנס לרחבה גורם לפנדל, כלומר לבעיטה שנמצאת במרחק 6 מטר מהשער.

בנוסף, כל שחקן יכול להיות שוער ועליו רק להחליף את צבע החולצה כדי שגם האחרים יידעו על כך. ואגב, לפי החוקים אורך המשחק הוא 20 דקות בלבד: 2 מחציות של 10 דקות ו-5 דקות הפסקה, אבל אם הצדדים מסכימים להאריך את המשחק זה אפשרי בהחלט. ולא, זה לא סתם המצאה שכונתית אלא המצאה שקיבלה את אישורה של ההתאחדות הצ'כית לכדורגל.

אולי תתפלאו לדעת אבל יש כבר טורנירים בתחום (כרגע למטרות ראווה בלבד) או כמו שאומר רודולף רפקה, מזכ"ל התאחדות הכדורגל בצ'כיה: "כדורגל הוא אהבה לחיים ואנחנו רוצים להפוך את המשחק לאפשרי ונגיש לכולם". ולצ'כים יש שאיפות רציניות בנושא המשחק הזה, למשל להקים ליגה של כדורגל הליכה, להפיץ את המשחק בעולם ואפילו ליצור טורניר בינלאומי קבוע.

מנהלת התקשורת החברתית של התאחדות הכדורגל הצ'כית, מיכאלה ווסלה, מקדמת את הרעיון וטוענת ש "המשחק משלב ספורט ופעילות חברתית כי אנשים עוסקים בספורט בגיל מבוגר, משפרים את בריאותם ונפגשים עם חברים". ובצ'כיה כמו בצ'כיה מתייחסים למשחק ברצינות. למשל, מאמן הנבחרת הצ'כית הוא לא אחר מיאן פיאלה, הבלם האגדי של קבוצת דוקלה פראג שהיה קפטן נבחרת צ'כוסלובקיה ושנבחר לשחקן השנה ב ב-1982. ולא, אל תתבלבלו עם זמר באותו שם למרות שהוא גם אחלה

https://www.youtube.com/watch?v=iy9Ii6xVbXg

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן