פראג היהודית הלא מוכרת

חזית בית הכנסת הירושלמי בפראג

גם אם אתם מכירים את פראג ואפילו ביקרתם בה פעם או פעמיים – אנחנו בטוחים שיש דברים שאתם לא יודעים עליה. למשל, העובדה שיש בה בית קברות יהודי נוסף מלבד בית העלמין העתיק המפורסם. אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו למסע בפראג היהודית הלא מוכרת.

בית הכנסת הירושלמי

בית הכנסת הירושלמי אמנם נמצא ברובע פראג 1 כמו אחיו המפורסמים (בית הכנסת מייזל, בית הכנסת אלטנוילנד, בית הכנסת הספרדי ואחרים), אבל הוא מרוחק מהרובע היהודי ברובע יוזפוב.

ריחוק זה הוא זה שהציל את בית הכנסת מכליה, כי במהלך מלחמת העולם השנייה הוא שימש כמחסן. בית הכנסת פעיל עד היום ונמצא במרחק 10 דקות הליכה ממלון קינג דיוויד הידוע. במקום ניתן להתרשם מאדריכלות הפנים הייחודית שמשלבת אלמנטים של ארט-נובו (הסגנון הטרנדי בתקופת מפנה המאה שבה נבנה המקום) ועיצוב בסגנון מורי.


תכנון טיולים באנר

בנוסף, המקום מציג תערוכה על שיקום יהדות פראג לאחר השואה – מה שאומר שההגעה אליו כדאית במיוחד. ומי יודע, אולי גם תמצאו בו אוצרות כמו אלו שהתגלו במהלך שיפוץ שנערך במקום ב-2000? אז אותרה מגילת קלף שתיארה את בניית בית הכנסת, כולל שמות אנשי המקצוע שעסקו בכך.

airalo ad

בית העלמין ז'יז'קוב

בית העלמין ברובע ז'יז'קוב החל לפעול בשנת 1680 – כמאתיים שנה לאחר אחיו המפורסם. גם מקום זה מרוחק מהרובע היהודי הידוע אבל הסיבה הפעם שונה. באותם שנים התחוללה מגיפה בפראג ושלטונות העיר פחדו מהידבקות – מה שהביא לקבורה הרחק ממקום המגורים באזור הרובע היהודי.

אמנם בהתחלה הקבורה במקום הייתה בגדר פתרון זמני, אבל עם הזמן היא הפכה לקבועה ונעשה במקום שימוש עד 1890. ובמילים אחרות – כמאתיים שנה. עם זאת, בשנים 1985-1992 נבנה באזור בית הקברות מגדל רדיו – מה שהותיר על כנה רק חלקה קטנה של רבנים.

אחד הרבנים שקבור במקום הוא אלעזר פלקלס שנחשב מתקדם גם לזמננו. הוא לא רק התיר אמירת קדיש ע"י נשים במצבים מסוימים, אלא טען שספר הזוהר לא נכתב ע"י שמעון בר יוחאי ושלא כולו קדוש. 

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן