25 המקומות הטובים ביותר לבקר בהם בצ'כיה

קוטנה הורה - Kutna hora

כשרוב האנשים חושבים על צ'כיה הם חושבים אוטומטית על פראג. אמנם פראג היא אכן היהלום שבכתר הצ'כי אבל לצ'כיה יש הרבה יותר מה להציע.

אם תסטו מהנתיב התיירותי הפופולרי ותמשיכו מפראג לכמה יעדים נוספים בצ'כיה, אתם צפויים לחוות מקומות מהיפים והמעניינים יותר.

התהייה שלכם לגבי מקומות נוספים בצ'כיה מסתיימת עכשיו ולפניכם 25 היעדים הטובים ביותר בצ'כיה.


תכנון טיולים באנר

1. קוטנה הורה (Kutna Hora)

Kutna hora

"עיר הכסף" נמצאת כשעה נסיעה מזרחית לפראג ומתאימה ליום טיול. העיר הוכרזה ע"י אונסק"ו כאתר מורשת עולמית ונחשבת לאחד אתרי החובה לחובבי היסטוריה. בעיר תוכלו לחוות פנינות ארכיטקטוניות בעלי משמעות היסטורית, למשל כנסיית העצמות (Bone Church ובצ'כית Sedlec Ossuary) שנחשבת לגולת הכותרת העירונית. זוהי קפלה קתולית מרתקת שמעוצבת באמצעות 40,000 עצמות אנושיות, כך שלכם מובטחת חוויה ייחודית ומעניינת במיוחד.

airalo ad

2. צ'סקי קרומלוב (Český Krumlov)

באזור דרום בוהמיה נמצאת יצירת מופת מימי הביניים בשם צ'סקי קורמלוב. זהו אתר מורשת עולמית של אונסק"ו שכולל טירה מהמאה ה-13 עם אלמנטים בארוקיים, גותיים ורנסנסיים. ממרומי מגדל הפעמונים נשקף נוף מרהיב של נהר הולטובה והעיר העתיקה, אבל זה לא הכל – טיול רגלי ברחובות מרוצפי האבנים מאפשר לכם לחוות את היופי של העיר הציורית מקרוב. והעיר היא גם נקודת מוצא אידיאלית לטיולים רגליים ביערות הסמוכים, לרפטינג על נהר הולטובה ולשאר פעילויות, כך שלא פלא שהיא נחשבת לאחד המקומות הטובים לביקור בצ'כיה.

3. הולושוביצה – Holasovice

הויכוח לגבי הערים היפות ביותר בצ'כיה כולל תמיד את Holasovice, כפר יפיפיה שנבנה בסגנון בארוקי בדרום בוהמיה ונשמר כמו שהיה במאה ה-18. הכפר כולל 23 חוות חקלאיות ואת בריכת הדגים של קפלת St. John of Nepomuk. אנחנו בטוחים שיקרו לכם שני דברים כשתבקרו במקום : תתאהבו בו ותבינו למה הוא נכלל באתרי המורשת העולמית של אונסק"ו. והמלצה שלנו – נא לא להתבלבל עם שכונה בפראג בשם זהה.

4. טרביץ' –  Trebic

העיירה Trebic היא יעד אידיאלי לאלו שמעוניינים להירגע, לגלות אתרים היסטוריים ולחקור את הטבע הבתולי שמסביבה. בעיירה אתרים מפורסמים רבים ובראשם שניים : הרובע היהודי והבזיליקה של St. Procopius שהוכרזו כאתרי מורשת עולמית של אונסק"ו. לשני המקומות משמעות היסטורית ותרבותית עצומה, למשל הרובע היהודי מוכיח שחברות נוצריות ויהודיות חיו בשלום זו עם זו עד השואה. מלבד היותה עיר של מונומנטים היסטורים, Trebic היא גם אחד האזורים הירוקים בצ'כיה מבחינה אקולוגית ומספקת נוף מרהיב, כך שחובבי הטבע פשוט חייבים לבקר פה. לעיר יש אוטובוסים ישירים אל פראג וממנה כך שאין תירוצים שלא להגיע אליה.

5.טלץ – Telč

telc

אם אתם אוהבים אדריכלות רנסנסית איטלקית אתם חייבים להגיע ל- Telč, אחד המקומות בצ'כיה שנדמה כאילו יצאו מתוך אגדת ילדים. מומלץ להתחיל את הביקור בטירה מהמאה ה-17 ,לשוטט בכיכר העיר בסגנון הבארוק ולבקר באחת מבריכות הדגים. Telč היא אולי עיר מנומנמת אבל עבורכם זה אידיאלי, כי ניתן לבקר בכל האתרים המופלאים שלה ברגל. החל מ-1992 הטירה וכיכר העיר הוכרזו כאתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, כך שאתם לא תהיו לבד בעיר המדהימה שמושכת תיירים מכל העולם.

6. ז'אדר נאד סצ'וו –  Žďár nad Sázavou

לאלו מכם שאוהבים להיות פעילים, Žďár nad Sázavou תהיה בראש הרשימה של אתרי החובה בצ'כיה. בקיץ ניתן להינות כאן מרכיבה על אופניים ובחורף הנאה כפולה, כי Žďár nad Sázavou נחשבת לאחד מהאתרים הטובים לסקי בסגנון קרוס קאנטרי. מלבד היותה מקום נפלא לחובבי האדרנלין, Žďár nad Sázavou גם מארחת את אחת היצירות האדריכליות הטובות של Blažej Santini – כנסיית העליה לרגל שמוקדשת ל- St. John of Nepomuk. העיירה נמצאת על קו מסילת הרכבת פראג-ברנו, כך שאין שום בעיה להגיע אליה.

7. ליטומישל –  Litomyšl

litomysl

עיר זו במזרח בוהמיה היא לא רק מקום הולדתו של המלחין סמטנה, אלא הרבה יותר מזה והאטרקציות בה רבות כך יש לה הרבה מה להציע : טירה, יקב וכיכר מרכזית מרהיבה. בטירה נמצא אחד מ-5 תאטראות הבארוק היחידים בעולם והיא מקום הולדתו וילדותו של סמטנה. הכיכר המרכזית של העיר (500 מ"ר) מוקפת בבתים צבעוניים מתקופת הרנסנס ונחשבת ליפה במיוחד, כך שאסור לכם לפספס אותה. ואם אתם אניני טעם, אל תוותרו על היקב שמציע טעימות יין חינמיות של יינות מקומיות – ללא ספק סיום ראוי לביקור באחת הערים היפות בצ'כיה.

8. אולמוץ' – Olomouc

אולמוץ' היא עיר שלא מוערכת מספיק ולכן ביקור בה כהפתעה נעימה במהלך שהותכם בצ'כיה. אולמוץ' ממוקמת על גדות נהר המורבה (Morava) וידועה בזכות שני דברים : 6 מזרקות מתקופת הבארוק ועמוד השילוש הקדוש מהמאה ה-18. מי שאוהב טיולים ירגיש אושר אמיתי באולמוץ' כי יש פה אינספור דברים לעשות ולראות. בנוסף, זוהי עיר אוניברסיטאית כך שאין סכוי שתשתעממו בה. להרפתקנים בתחום האוכל אנחנו ממליצים לנסות את המאכל המקומי בשם Tvarůžky –גבינה חמוצה עם טעם וארומה ייחודיים. ארמונות, כנסיות, תאטראות, טיולים ועוד – לא פלא שאולמוץ' נחשבת לאחד המקומות הטובים ביותר לביקור בצ'כיה.

9. קרומריז –  Kroměříž

Kroměříž

Kroměříž היא שם נרדף לצמחים אקזוטים, פרחים בשלל צבעים, מזרקות מרהיבות אבל זה רק חלק ממה שתראו במהלך ביקור במקום. האטרקציה העיקרית של העיר היא טירת Kroměříž – אתר מורשת עולמי של אונסק"ו שצולמו בה סרטים רבים (למשל הסרט אמדאוס) . הטירה כוללת ארמון מתקופת הבארוק עם גנים מרשימים ואת גן העונג המפורסם – אחד הגנים היפים באירופה. ואם זה לא מספיק, בעיר תוכלו גם לקחת זמן להירגע ולנשום אויר צח הודות למגוון הפארקים המרהיבים שלה . אנחנו בטוחים שגם אתם תיווכחו לדעת ש- Kroměříž היא אחת הערים הטובות ביותר לבקר בהן בצ'כיה.

10. לדניצה-ואלטיצה – Lednice-Valtice

העיר ידועה בשם " גן העדן של אירופה" ולא בכדי : במקום נוף שמשלב את סגנון הכפר האנגלי הרומנטי עם ארכיטקטורת בארוק וטירות בסגנון ניאו-גותי. בנוסף, במקום אלמנטים רומנטים נוספים כמו בקתות ציד, בריכות דגים, פארק מרהיב עם עצים נדירים, כך שלמקום יש אופי מיוחד שמילים לא יכולות לתאר. אם אתם מחפשים דברים נפלאים לראות בצ'כיה, אנחנו ממליצים שתתחילו לתכנן את הטיול שלכם ל-Lednice-Valtice.

11. פילזן – Plzeň

pilzen

למרות שפילזן ידועה בתור מקום הולדתה של בירה פילזנר היא הרבה יותר מאשר בירה. האתרים העיקריים של פילזן כוללים את בית הכנסת הגדול (השני בגודלו באירופה והשלישי בגודלו בעולם), את המגדל הגבוה ביותר בצ'כיה ואת קתדרלת St. Bartholomew. פילזן היא גם יעד נהדר לילדים והם יאהבו את מוזיאון הבובות, את מרכז המדע Techmania ואת גן החיות העירוני. אם אתם חובבים בירה אל תוותרו על ביקור במבשלת הבירה פילזנר ואת מוזיאון הבירה. כשמוסיפים לכל זאת את כיכר העיר המקסימה ואת המנהרות התת-קרקעיות ההיסטוריות מקבלים תוצאה אחת – פילזן היא יעד שאסור לכם לפספס בביקור שלכם בצ'כיה.

12. ברנו – Brno

אם אתם מחפשים מקום עם אוירה צ'כית אותנטית בלי הרבה תיירים, אין שום ספק שברנו צריכה להיות בראש הרשימה. למרות שבעבר ברנו נחשבה למשעממת, היא כיום מקום תוסס של חדשנות ויצירתיות הודות לקהל הצעיר ולסטודנטים הרבים בה. למעשה, בברנו אין מחסור של מסעדות טעימות, מרתפי יין, מבשלות ופאבים. כל מי שאוהב טיולים ירגיש בגן עדן, כי בברנו ניתן לבחור בין ארמונות, כנסיות, טיולים עירוניים ועוד הרבה יותר, כי ברנו היא הבסיס האידיאלי לטיולים באזור דרום מורביה. כאן ובכל האזור תוכלו להינות ממסלולי הליכה, מטיולי רכיבה על אופניים ומטעימת יינות. ולפני שאתם עוזבים אל תשכחו דבר אחד – טיול לברנו אינו שלם ללא תמונה עם התנין התלוי או בשמו הדרקון של ברנו.

13. קארלובי וארי – Karlovy Vary

karlovy-vary

אחד הדברים הטובים לעשות בצ'כיה הוא ספא ואין מקום יותר טוב לכך מקארלובי וארי. קארלובי וארי היא חלק ממשולש הספא של מערב בוהמיה ועיר הספא הידועה ביותר בצ'כיה. בעמק הסמוך זורם נהר המים החמים Teplá שמזין 13 מעיינות חמים ו-300 מעיינות קטנים. לאחר שתתפנקו בספא תוכלו להתפעל מבנייני הארט-נובו והבארוק של העיר. בכל מקרה, אנחנו בטוחים שתעזבו את קארלובי וארי רעננים ורגועים במיוחד.

14. הפארק הלאומי שוויץ הבוהמית –  Bohemian Switzerland

חובבי טיולים? תפסו עט וצרפו עכשיו את הפארק הלאומי Bohemian Switzerland לרשימת מקומות החובה שלכם בצ'כיה. הפארק נמצא רק שעתיים מפראג וידוע בעמקיו המפורסמים, בתצורות הסלעים המרהיבות ובמפליו המרשימים. אחד הדברים הטובים היותר לעשות פה הוא טיול דרך יער האורנים ל-Pravčická brána – הקשת הגדולה באירופה שעשויה מאבן חול. גם אם אתם לא אוהבים טיולים, אל תוותרו על היופי של המקום שנשקף מנקודות תצפית רבות.

למרות שאנשים רבים משתמשים בשירותיו של מדריך מקצועי כדי לטייל במקום, אין לנו ספק שאתם תוכלו לטייל בו באופן עצמאי. אבל לא משנה מה אתם בוחרים כי דבר אחד ברור – אסור לפספס את יצירת המופת הזו של הטבע.

רוב הטיולים באזור הפארק יוצאים לדרכם מדאוביצה (DOUBICE), כפר קטן ופסטורלי שמשופע בגני משחקים לילדים ובאפשרויות לינה. האוכל שמוגש בצימרים השונים הוא מקומי ומסורתי, כך שזוהי הזדמנות נוספת להכיר את צ'כיה האותנטית.

15. טרזין – Terezin

טרזין

מצודה צבאית זו ידועה בהיותה כלא שהפך להיות גטו יהודי ומחנה הריכוז הגדול בצ'כיה. מתוך אמונה שהיטלר בנה עיר כדי להקל על מצוקות היהודים, הובלו כמעט 200,000 איש 40 ק"מ צפונית מפראג לטרזין. ניתן לסייר במקום ולהתרשם מהאנדרטה שמוקדשת לקורבנות השואה. אמנם במקום אין את הזוהר של יעדים אחרים בצ'כיה, אבל בטרזין תקבלו שיעור בהיסטוריה שלא תשכחו במהרה.

16. הפארק הלאומי קרקונושה – Krkonoše

בפארק הלאומי Krkonoše נמצא ההר הגבוה היותר בצ'כיה – Sněžka (הר השלג) שמתנשא לגובה 1602 מטר מעל פני הים. חובבי אדרנלין נוהרים לפארק כל השנה כדי להינות מהטבע ולעשות ספורט. בפארק מינים רבים של בעלי חיים מתקופת הקרח האחרונה ושוררים בו תנאים אידיאלים לסקי, סנובורד ועוד. למרות שהפארק פופולרי במיוחד בתקופת החורף שווה לבקר בו כל השנה.

רוב הטיולים באזור הפארק יוצאים מעיירת הסקי הידועה והפופולרית שפינדלרוב מלין (Spindleruv Mlyn). העיירה מציעה את כל מה שעיירות סקי אחרות באירופה מציעות, רק במחירים שפויים יותר ועם תחושה אינטימית הרבה יותר.

ניתן ליהנות במקום מחבילות תיירות שכוללות לינה, ציוד סקי, חליפות סקי וסקי-פס לשבוע . במקום יש גם בית ספר לסקי ו-38 מסלולים, כולל המסלול התלול ביותר בצ'כיה ומסלולים ברמה אולימפית שמשמשים לאימונים של נבחרת צ'כיה. במקום גם פארק מים ואפשרויות לטיולי אופניים, כך שכולם ייהנו.

17. טירת קרלשטיין – Karlstejn castle

karlstein

טירת קרלשטיין נמצאת מעל נהר Berounka והיא אחת הטירות הידועות ביותר בצ'כיה. הטירה עוצבה ע"י המלך קרל ה-4 כדי לאחסן שרידים של קדושים, אוצרות מלכותים ואת תכשיטי הכתר. החלק המרהיב ביותר בטירה הוא הקפלה העתיקה של הצלב הקדוש שנבנתה לפני כ-500 שנה. הקפלה מעוטרת בזהב ובאבני חן אבל היא לא הכל, כי הכרמים והיערות הסמוכים משלימים את יופיה ויגרמו לכם להבין דבר אחד – למה הטירה נחשבת לאחד ממקומות החובה לבקר בהם בצ'כיה.

18.מוראביאן קראסט –  Moravian Karst

זהו אזור הקרסט החשוב ביותר במרכז אירופה והוא כולל יותר מ-1000 מערות וקניונים. מלבד מסיור במערות המטיילים במקום יכולים להינות ממסלולי הליכה וממסלולי אופניים, אבל אל תוותרו על ביקור במערות Punkva שכוללות גם שיט בנהר Punkva התת קרקעי.

במהלך ההפלגה תוכלו לראות את האטרקציה המרכזית במקום בשם Macocha Abyss – תקרה של מערה תת קרקעית שקרסה ויצרה את הערוץ הגדול במרכז אירופה. בדבר אחד אין ספק – Moravian Karst הוא פלא טבעי שירשים כל מבקר במקום.

רוב מקומות הלינה באזור נמצאים בכפר קלפקוב (Klepačov) שנמצא פחות מ-10 דקות נסיעה מהאטרקציות המרכזיות. בכפר מתגוררים כ-500 תושבים, מה שמבטיח קבלת פנים חמה ומשפחתית במיוחד.

19. הפארק הלאומי פודז'י – Podyjí

podyji-national-park

זהו הפארק הלאומי הקטן ביותר בצ'כיה שמתגאה בנוף מקסים ובהיותו בית ל-77 מיני צמחים. האקלים החם במקום הופך אותו ליעד חובה שבאמצעות טיולים רגליים, טיולי אופניים או טיולי רכיבה על סוסים שבהם תוכלו לצפות בפרפרים נדירים, לטאות ירקות, חסידות שחורות ועוד. נהר Thaya עובר בשטח הפארק ומוסיף לו קסם שאי אפשר לעמוד בפניו.

בפארק נמצא גם הכרם הכי מפורסם בצ'כיה – כרם Šobes שידוע ביינותיו המשובחים וזכה לביקורים של אורחים רמי דרג, למשל מלכת אנגליה אליזבת ה-2. אנחנו בטוחים שלא תרצו לפספס את ההזדמנות לטעום יין ברמה עולמית במקום יפה במיוחד.

רוב מקומות הלינה באזור הפארק נמצאים בכפר פודמולי (Podmolí) ורוב 200 תושביו מתפרנסים מתיירות, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שתקבלו יחס משפחתי מצד אחד ואיכותי מצד שני.

20. ליברץ – Liberec

בעבר זוהי הייתה העיר התעשייתית הגדולה ביותר בבוהמיה, אבל כיום זוהי עיר שחובה לבקר בה. אנחנו ממליצים להתחיל בכיכר המרכזית ולהתרשם מהמגדלים המרשימים של בית העירייה. אל תוותרו גם על המוזיאונים המקומיים : מוזיאון צפון בוהמיה והמוזיאון האינטראקטיבי הפופולרי iQPARK. אם באתם להירגע אל תוותרו על Centrum Babylon – מתחם בלוי ובריאות לאורחים מכל הגילים עם עסויים מכל המינים. ואם אתם מחפשים להוסיף קצת אדרנלין לטיול – צאו ליום טיול בהרי Jizera או באתרי הסקי הסמוכים. אמנם לפעמים מתעלמים מליברץ' אבל אנחנו בטוחים שביקור בה יגרום להנאה לכל המשפחה.

21. אוסטרבה – Ostrava

אוסטרבה נחשבת לאחת מנקודות החן היפות ביותר בצ'כיה ולא בכדי : בעיר תוכלו להתפעל מבניינים צבעוניים תוך כדי הליכה לאורך כיכר מסריק, לצפות בנוף העירוני ממרומי אולם העירייה ולראות דגמים מיניאטורים של ציוני דרך עולמיים מפורסמים. מטיילים הרפתקניים מוזמנים למכרות פחם ולמוזיאונים תת-קרקעיים ולרפטינג בנהר אוסטרובה. אם אתם רוצים ליהנות ממסיבות שנמשכות עד השעות הקטנות של הלילה, סורו לרחוב Stodolní – רחוב הבלויים העירוני שאף פעם לא הולך לישון. וזה לא הכל, כי באוסטרובה תוכלו להינות גם מאירוח צ'כי אותנטי וממטבח מקומי נהדר. עם כל מה שיש לעיר להציע, אנחנו בטוחים שאוסטרובה תהפוך להיות יעד תיירותי מרכזי בקרוב

22. צ'סקה בודיוביצה – České Budějovice

מכיוון ש- České Budějovice היא ביתה של מבשלת Budweiser, ביקור במקום אינו שלם ללא ביקור במבשלה. אבל לעיר הבירה של דרום בוהמיה יש גם יופי אדריכלי ולא רק בירה. בעיר נמצאת אחת הכיכרות הגדולות באירופה שמוקפת בבניינים גותיים, בארוקיים ורנסנסיים. מומלץ לטפס למרומי המגדל השחור שנמצא בכיכר כדי לצפות בנוף העירוני, אבל אנחנו ממליצים גם על טיולים רגליים וטיולי אופניים לכפרים ועיירות היסטוריים סמוכים. אז בפעם הבאה שתרצו לברוח ממלכודות התיירים של פראג אל תשכחו את České Budějovice.

23. גן העדן הבוהמי – Bohemian Paradise

הפארק הזה שזכה להכרה מצד אונסק"ו בטוח יגרום לכם להגיד "וואו". הפארק הוא שילוב מושלם של תצורות סלע ייחודיות, טירות מרשימות, כפרים יפיפיים ויערות אורנים מרהיבים כך שיש בו אינסוף של מראות שתוכלו ליהנות מהן.

הפארק הוא גם ביתו של סלע Hruboskalsko – אחד מהסלעים הפופולריים בקרב מטפסי הרים. אם אתם רוצים להיות פעילים או סתם להירגע בחיק הטבע – גן העדן הבוהמי הוא המקום בשבילכם.

בכפר הסמוך ארובה סקלה (Hrubá Skála) יש שפע של אפשרויות לינה כולל קוטג'ים, פנסיונים, מלונות והוסטלים.

24. מיקולוב – Mikulov

Mikulov היא עיירה שקטה ששוכנת בלב כרמים במרחק קילומטרים ספורים מהגבול האוסטרי. למרות שהעיירה מפורסמת הודות להיסטוריה של ייצור יין משובח יש בה הרבה מה להציע. במקום יותר מ-1200 ק"מ של שבילי אופניים ובריכות/אגמים טבעיים שמתאימים לשחייה. חובבי היסטוריה בטח ישמחו לדעת שבמקום מסלולי תיירות חינוכיים שכוללים את הכרמים המפורסמים, את הרובע היהודי, את מערות Turodl ואת טירת Diestrichstein (ליכטנשטיין) ששולטת על קו הרקיע העירוני. אם אתם חובבי יין, אדרנלין, היסטוריה או סתם מחפשים יעד ידידותי לסביבה – אתם לא תצטערו על ביקור ב-Mikulov.

25. פראג – Prague

prague

אמנם הבטחנו לכם מקומות מחוץ לפראג, אבל על תוותרו על היהלום בכתר הצ'כי הלא היא עיר הבירה הרומנטית והיפה פראג. העיר מלאה בתרבות, היסטוריה ואפשרויות בלוי וניתן לבקר בקתדרלות, מגדלים, גשרים ומבנים אדריכליים יפים ברחבי העיר. וכמובן לא לוותר על מסבאות צ'כיות מסורתיות ועל פאבים שהופכים את חיי הלילה לסוערים. אנחנו ממליצים לבלות בפראג כמה שיותר ולהזמין כבר היום מלון לחופשה הבאה שלכם בעיר הכי יפה באירופה.

ועכשיו כשאתם יודעים על המקומות הטובים ביותר לביקור בצ'כיה, אין ספק שתוכלו להפיק את המיטב מהמדינה היפה הזו.

שאלות ותשובות

האם בצ'כיה יש מקומות שהוגדרו כאתרי מורשת עולמית ע"י אונסק"ו?

בוודאי. בצ'כיה יש שפה של מקומות שהוגדרו כאתרי מורשת עולמית ע"י אונסק"ו. למשל, קוטנה הורה, צ'סקי קרומלוב, הולושוביצה, הרובע היהודי והבזיליקה של St. Procopius בעיר טרביץ', הטירה וכיכר העיר בטלץ', טירת Kroměříž וגן העדן הבוהמי.

האם יש אתרים יהודיים מעניינים ברחבי צ'כיה?

בטח. בצ'כיה יש שפע של אתרים יהודיים. למשל, הרבעים היהודיים בערים מיקולוב וטרביץ' ומחנה הריכוז טרזין.

האם יש בצ'כיה ערים שבהם ניתן ליהנות מיין טוב?

בוודאי. בצ'כיה יש שפע של מקומות שמפורסמים הודות ליין שמייצרים בהם. למשל, הערים ליטומישל, ברנו ומיקולוב וכן היקב שנמצא בלב הפארק הלאומי פודז'י.

איפה ניתן ליהנות מספא איכותי בצ'כיה?

צ'כיה מפורסמת הודות למשולש הספא – שלוש עיירות שכל חובב ספא לא יכול להרשות לעצמו להפסיד. הידועה מכולן היא קארלובי וארי שנבנתה בסגנון הבארוק והארט-נובו, כך שהיא אתר חובה גם לחובבי האדריכלות.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

10 תגובות על “25 המקומות הטובים ביותר לבקר בהם בצ'כיה”

  1. תמונת פרופיל של ליאור

    מוסיף למועדפים… כמה זמן הייתם שם?

    1. תמונת פרופיל של פראג בלוג
      פראג בלוג

      תודה רבה ליאור. לצערנו כל פרק זמן בצ'כיה הוא מבחינתנו לא מספיק כי המדינה פשוט קסומה.

  2. לא להאמין שיש כל כך הרבה מה לראות בצ׳כיה. באמת חושבים שצ׳כיה היא פראג. תודה על כל המידע הזה.

    1. תמונת פרופיל של פראג בלוג
      פראג בלוג

      תודה רבה ויקי. זאת בדיוק הייתה המטרה שלי – להראות שצ'כיה היא הרבה יותר מפראג וכמובן שזה רק על קצה המזלג…

  3. תמונת פרופיל של גלית קידר
    גלית קידר

    איזה פוסט מושלם!
    סגרת לי בדיוק את הפינה שהייתה חסרה לי.
    גזור ושמור.

    1. תמונת פרופיל של פראג בלוג
      פראג בלוג

      וואו גלית עשית לי את היום. איזה כיף לקבל כזה פרגון. עושה הרבה חשק להמשיך ולכתוב. המון המון תודה :)))

  4. וואו לפי הפוסט הזה צריך לבוא לפחות לחודש לצ'כיה. פראג כבר מזמן ברשימה שלי אבל עכשיו ברור לי אפילו עוד יותר למה!

    1. תמונת פרופיל של פראג בלוג
      פראג בלוג

      תודה רבה. גם אנחנו חושבים שצ'כיה היא הרבה יותר מפראג

  5. פוסט עשיר במידע. נראה שיש לצ'כיה עוד הרבה מקומות לטייל בהם מלבד ביקור בפראג היפה.

    1. תמונת פרופיל של פראג בלוג
      פראג בלוג

      תודה רבה יפעת. אכן צ'כיה היא לא רק פראג ולמרות שפראג מדהימה שווה לבקר גם במקומות נוספים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן