14 הסרטים הצ'כים הכי רומנטיים שיש

ע"י

בקטגוריית: ,
סרט

לרגל הולנטיינס דיי ולאור העובדה שפראג היא העיר הכי רומנטית בעולם – החליטו במאים, שחקנים, מבקרי קולנוע ומארגנים של פסטיבלי סרטים בצ'כיה לבחור את הסרטים הצ'כים הכי רומנטיים שיש – כאלה שכוללים את הסצנות הקולנועיות הכי סקסיות ושממיסים את הלב כל פעם מחדש.

Svatebni cesta do Jilji  (ירח דבש ב- Jilji)

סרט זה מ-1983 מתאר את מסעו בדרכים של זוג במהלך ירח הדבש שלו. העובדה שצמד השחקנים הם זוג בחיים האמיתיים ולא רק במסך הופכת את הרומנטיקה לקומדיה.

Jak svět přichází o básníky  (איך העולם מאבד משוררים)

סרט זה מ-1982 לא רק עוקב אחר צרותיו הרומנטיות של הגיבור לאורך שלבי חייו, אלא גם משקף את מצבה של החברה הצ'כית בתקופות שונות – מה שופך אותו לקלסיקה צ'כית אמיתית.


תכנון טיולים באנר

airalo ad

Kristián

קומדיה זו מ-1939 נחשבת לגולת הכותרת של הקולנוע הצ'כי לפני ה"גל החדש" בשנות ה-60. הסרט הוא לא רק סמל לסינמטוגרפיה של הרפובליקה הצ'כית ראשונה, אלא גם מהווה תמונה איקונית אוניברסלית של ז'אנר הקומדיה הסלונית כך שיש לו חשיבות בינלאומית

Lásky jedné plavovlásky (אהבותיה של בלונדינית)

הבמאי מילוש פורמן ביסס סרט זה מ-1965 על חייו שלו. הסרט שהיה מועמד לאוסקר מביא את חיפושיה אחר אהבה של נערה צעירה שעובדת במפעל, אבל מלבד היותו סיפור אהבה נהדר הוא גם דוגמה משמעותית לסגנון הגל החדש הצ'כי.

Malá mořská víla (בת הים הקטנה)

אף רשימה של סרטים צ'כיים לא תהיה שלמה בלי להזכיר סיפור אגדה, או pohadkaז'אנר קולנועי שהגיע לשיאו בשנות החמישים והשישים כסגנון אסקפיזם צבעוני בתקופה הקומוניסטית האפורה.

אחד מסרטי הז'אנר הוא סרט זה – עיבוד משנות השבעים לסיפורו של הנס כריסטיאן אנדרסן. למרות ואולי בגלל שהאהבה הרומנטית בסרט אינה ממומשת, סרט זה הוא חגיגה חזותית עם פסקול שיכניס אתכם לאווירה הנכונה והילה מלנכולית

Smrt Krásných srnců (חלומות אסורים)

עלילתו של סרט זה מ-1987 מתרכזת במשבר הפסיכולוגי שעובר איש משפחה לפני הפלישה הנאצית, אבל משקף את הטבע הצ'כי כמקום שאליו אפשר לסגת בתקופות הקשות ביותר ולמצוא יופי.

Noc na Karlštějně (לילה בקרלשטיין)

לפי סרט זה מ-1974, קארל ה-4 בנה את טירת קרלשטיין לא רק לצורך שמירת תכשיטי הכתר, אלא גם כמעוז גברי אולטימטיבי שנשים לא מורשות להיכנס אליו. בסרט רואים מה קורה כשאשתו הצעירה של קיסר האימפריה הרומית הקדושה מנסה להתגנב למקום

Léto s kovbojem (קיץ עם קאובוי)

סרט רומנטי זה מ-1976 עוקב אחר הזיווג הבלתי אפשרי בין פסיכולוג צעיר לרועה מקומית, כך שלצד סיפור האהבה אפשר ליהנות מאווירה נינוחה של קיץ.

Vražda inženýra Čerta  (להרוג את השטן)

קומדיה אלגורתית מסקרנת זו מ-1970 מספרת על רווקה מסתבכת עם גבר יהיר במיוחד. הסרט נחשב ליצירת מופת קולנועית כי הגבר בעל תאבון רב: באופן מילולי הוא אוכל הכל ובאופן מטפורי הוא אוכל את כבודה של האישה

Želary

דרמה זוכת אוסקר זו מ-2003 מספרת על אחות במלה"ע ה-2 שמסתתרת בכפר הררי. הסיפור אמנם לא מתחיל באהבה עצומה, אבל בהדרגה מתפתח לאהבה פשוטה ואמיתית. על רקע סיפור האהבה, הסרט מציג גם תקופה מכריעה בהיסטוריה הצ'כית וכולל צוות השחקנים הגדול – מה שיוצר אפוס קולנועי מרשים במיוחד.

Šeptej (לחישה)

סרט זה מ-1996 מספר על נערת כפר שנמלטת מהחיים בפרברים לעיר הגדולה פראג. חלק מהסצנות בסרט צולמו בפיצרייה Kmotra בפראג 1, כך שהרומנטיקה נמצאת הלכה למעשה בכל פינה.

Starci na chmelu (קוטפי הכשות)

מדובר בעוד קלאסיקה נצחית של הקולנוע הצ'כי שנחשבת לתשובה המקומית ל"סיפור הפרברים". הסרט מציג את סיפור האהבה בין חנה ופיליפ הצעירים, שני סטודנטים שנשלחים לקצור כשות במהלך קיץ חם.

הסרט כולל שפע של  תלבושות רטרו, תסרוקות תקופתיות ושירים בסגנון בוסה נובה שמרגשים עד היום מעריצים בסגנון שנות השישים, כך שלא פלא שהוא אחד ממחזות הזמר הצ'כיים המצליחים בכל הזמנים.

Postřižiny

סרט זה מ-1980 נחשב לאחד הסרטים הצ'כים הרומנטיים האהובים ביותר. הסרט שמבוסס על רומן באותו שם מתרחש במבשלה בכפר בוהמי קטן בתקופה שבין מלחמות העולם, כך שאתם צפויים ליהנות מהרבה הומור ורוך בסגנון מקומי

Erotikon (הפיתוי)

זהו אמנם סרט אילם משנת 1929, אבל הוא נחשב לפורץ דרך בכל הקשור להצגה קולנועית של המיניות בקרב נשים צעירות.

האם יש סרטים צ'כים שזכו באוסקר?

כן, הסרט הדרמטי Želary משנת 2003 זכה באוסקר. הסרט אהבותיה של בלונדינית (Lásky jedné plavovlásky) מ-1965 היה מועמד לאוסקר.

האם יש סרטים צ'כים שהם עיבוד של סיפורים/סרטים מוכרים?

כן. הסרט Malá mořská víla הוא עיבוד של הסיפור "בת הים הקטנה" של הנס כריסטיאן אנדרסן. גם הסרט קוטפי הכשות (Starci na chmelu) נחשב לעיבוד של הסרט "סיפור הפרברים", כך שלא תצטרכו לדעת צ'כית כדי להבין אותם.

האם יש סרט רומנטי צ'כי שמתרחש בפראג?

כן. הסרט לחישה (Šeptej) מגולל את סיפורה של נערת כפר שנמלטת מהחיים בפרברים לעיר הגדולה פראג. חלק מהסצנות בסרט צולמו ברובע בפראג 1, כך שזאת ההזדמנות שלכם ליהנות מהרומנטיקה של פראג בלי לצאת מהבית.

האם יש סרטים צ'כיים שמציגים את התרבות הצ'כית?

כן. הסרט Postřižiny מתרחש במבשלת בירה, אחד המאפיינים הבולטים של התרבות הצ'כית. לקריאה נוספת על חשיבות הבירה בפרט והאלכוהול בכלל בצ'כיה הקליקו כאן.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן