דירות תיירות בחו"ל

אם אתם חושבים להשקיע בדירות תיירות בחו"ל כדאי שתדעו את האמת – לא בכל מקום מדובר בפעולה חוקית. למעשה, במרבית ערי העולם רכישת דירות תיירות בחו"ל והשכרתן לטווח קצר (למשל במסגרת פלטפורמות כמו Airbnb) אסורה לחלוטין ונחשבת לעבירה. ובינינו – אתם ממש לא רוצים להסתבך עם הרשויות במדינה זרה.

למזלכם יש מקום אחד ויחיד שבו זה לא רק מותר, אלא המדינה והעירייה המקומית אפילו מעודדות את הרעיון. מדובר בפראג בירת צ'כיה והסיבה לכך פשוטה – אוכלוסיית פראג מונה רק כ-2 מיליון נפש, אבל מספר התיירים בעיר מגיע לפי 5 מזה. ובמילים אחרות – 10 מיליון תיירים בשנה והמספר רק עולה.


תכנון טיולים באנר

פראג היא גם אחת הערים הפופולריות בעולם לעריכת כנסים הודות לעובדה אחת – היא משכה אליה בשנים האחרונות השקעות זרות רבות וחברות כמו גוגל, אמזון, יבם ואחרות העתיקו את משרדיהם לעיר. המשמעות היא שכדי ליהנות מהידע, הניסיון והמומחיות הטכנולוגית שלהם צריך להגיע לכנסים שהם עורכים בפראג – מה שהופך את מצוקת חדרי המלון לגדולה עוד יותר.

airalo ad

איך עושים את זה בהצלחה?

כדי לנצל את התיירות במקסימום מומלץ לרכוש דירות במרכז העיר. כלומר, באזור פראג 1 ו/או בקרבת האטרקציות העירוניות המרכזיות כמו כיכר השעון, גשר קארל ועוד. אמנם דירות אלו נחשבות יקרות יותר יחסית לדירות אחרות בפראג, אבל התשואה מהן עושה את ההבדל – כ8-12% בשנה תלוי במיקום הדירה, בגודלה ובפינוקים שהיא מציעה לאורחים.

והנה פרמטרים נוספים שמומלץ לקחת בחשבון:

הסטטיסטיקה מראה שמבחינת תפוסה אין לכם מה לדאוג – היא עומדת על כ-70% באופן קבוע לאורך כל השנה. אבל כמובן מומלץ לא לקחת סיכון ולהתמקד בדירות שנמצאות במיקום מושלם, למשל בקרבת תחנות של תחבורה ציבורית כמו מטרו, רכבת, אוטובוס וחשמלית. כן, בפראג יש את כל האפשרויות האלה, למרות שתיירים אוהבים לגלות אותה דרך הרגליים.

אלמנט נוסף שיש לקחת בחשבון הוא עתיד הדירה. בשנים האחרונות צ'כיה בכלל ופראג בכלל נהנות מעליות מחירים דרמטיות בתחום הנדל"ן. המשמעות היא שאתם יכולים להשכיר את הדירה לצרכי תיירות, להרוויח מזה יפה ואז למכור אותה ולהרוויח שוב הודות לעליית ערכה. בכל מקרה נכון לעכשיו מחירי דירות התיירות בפראג שווים כמעט לכל נפש וכיס.

בשורה התחתונה

בשורה התחתונה יש לכל זה משמעות אחת: רכישת דירות תיירות בחו"ל היא אפשרית וכדאית אך ורק בפראג. מחירי דירות אלו נחשב לנגיש, התשואה גבוהה, התפוסה מלאה ואפילו העתיד נראה ורוד. וזה עוד לפני שדיברנו על היציבות הכלכלית של צ'כיה כולה – מה שהופך את הרכישה להצלחה אחת גדולה.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן