הכוח חוזר לעם: הציבור יהיה מעורב בתכנון עירוני בפראג ב-2018

שלט חוצות

הפיתוח העירוני בפראג צפוי לחוות שנויים רבים ב-2018 . השנוי המרכזי שבהם יהיה הדיון הציבורי על "תוכנית המטרופולין", תוכנית שנמצאת בעבודה משותפת של אדריכלים ואנשי העירייה מאז 2012 . עם זאת, השנוי העיקרי יהיה בכך שהציבור יוכל להביע את דעתו על התוכנית החל מאביב 2018.

תוכנית המטרופולין מטפלת בפיתוח העתידי של פראג ב-15-20 השנים הבאות. היא נועדה למנוע התפשטות עירונית באמצעות ויסות גובה המבנים ואישור מצומצם של גורדי שחקים. סגנית ראש העיר Petra Kolínská טוענת שהתוכנית היא משמעותית לקביעת הצורה העתידית של העיר.

בחזרה לעתיד
בנוסף, תוכנית המטרופולין תקצה 2% מתקציבה לאמנות ציבורית . תקציבים אלו יופנו לשני אפיקים: יצירת עבודות אמנות חדשות ולבחירת מיקומם של עבודות האמנות שתיעשה ע"י מומחים.


תכנון טיולים באנר

הקצאת משאבים עירוניים לאמנות ציבורית ברמה כזו לא הייתה מאז שנות ה-90. למעשה, השלטון הקומוניסטי בפראג הקצה 2-4% מכל פרויקט בנייה ציבורי לאמנות ואחראי ליצירת האמנות העירוניות, למשל פסלים וציורי קיר בבתים רבי קומות ובתחנות מטרו.

airalo ad

סגנית ראש העיר Petra Kolínská טוענת שיש מקום לאמנות איכותית בפראג, במיוחד מחוץ למרכז העיר ההיסטורי. לדעתה, הפסלים שנוצרו בעשורים האחרונים סובלים מאיכות נמוכה וברוב המקרים לא נבחרו באמצעות תחרות ראויה. היא טוענת שהתוכנית החדשה תביא לרכש אמנותי הוגן ותייצר תוצאות טובות, מקוריות ומגוונות יותר.

רובע סמיחוב כמשל
בשנץ 2017 העיר פראג ראתה כמה התפתחויות עירוניות חשובות, למשל פתיחת המרכז לארכיטקטורה ולתכנון ערים בחודש ספטמבר. מרכז זה הוא גלרייה מולטימדיה שבה תושבי פראג יודעים מה קורה בעיר מבחינה אדריכלית, למשל התערוכה הראשונה שהושקה במקום עסקה בעתידו של רובע סמיחוב.

ואגב, רובע סמיחוב צפוי להתפתח עוד יותר השנה ולדברי העירייה, הוא מוכיח ששיתוף פעולה בין העיר, אנשי הפיתוח העירוני והאזרחים יכול לשאת פירות. למעשה, ההשתתפות של האזרחים בפרויקט זה היוותה השראה לפרויקטים נוספים, למשל פרויקטים שהופכים אזורים שאינם בשימוש לשכונות תוססות באיכות גבוהה.

משנים את פני העיר
בין השנויים שכלולים בתוכנית: שנוי הסביבה שבה נמצא הבניין ההיסטורי של המוזיאון הלאומי במרכז העיר. לפי התוכנית השטח בין בנייני המוזיאון יהיה שקט יותר ויוגדל מעבר הולכי הרגל במקום. בנוסף הכניסה למתחם מהכביש הראשי תשולב טוב יותר בתנועת המכונית במרכז העיר.

שנויים מחכים גם ל- Malostranské náměstí שתשופץ החל ממחצית שנת 2018. שפוץ זה יבוסס על סקר ארכיאולוגי ויכלול בנייה מחדש של מסלולי החשמליות במקום. בנוסף, המקום ישומר וירוצף מחדש על פי עיצובו של האדריכל Hájek שזכה בתחרות בינלאומית בנושא.
https://www.youtube.com/watch?v=pY8Z19J_jWs

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן