מפות צ'כיה בעברית

ע"י

בקטגוריית:
בוחרים בפראג

אם אתם מתכננים טיול בצ'כיה ומחפשים מפה בעברית אתם צפויים להתאכזב. אמנם המדינה זוכה לאלפי תיירים כל שנה מישראל, אבל מפות בעברית כמעט ואין. למזלכם אנחנו פה למענכם ועשינו את העבודה הקשה במקומכם. לפניכם מספר מסלולים לטיול בצ'כיה ואתם מוזמנים לבחור. אמנם הבחירה קשה וזו רשימה חלקית בלבד, אבל מי אמר שהחיים הם משחק ילדים?

קארלובי וארי

קארלובי וארי נחשבת ובצדק ליהלום שבכתר במשולש הספא הצ'כי ויותר מזה – היא אחת מאתרי הספא המפורסמים בעולם עם הרבה פאר ושיק של המאה ה-19. ורק כדי לסבר את האוזן – בעיר יש יותר מ-70 מעיינות חמים שנובעים מעומקים שונים במעבה האדמה, כאשר לכל אחד איכויות וסגולות מרפא ייחודיות. אמנם הטעם לא משהו אבל התוצאה שווה הכל : שיפור פעולתם של המעיים, רפוי בעיות במערכת העיכול, פתרון של הפרעות מטבוליות שונות ועוד.

אמנם רק 12 מעיינות פתוחים לרווחת הציבור תרתי משמע אבל המשמעות אחת – אתם יכולים להינות ממים בטמפרטורות שנעות מ-39-73 מעלות צלסיוס ולהתפנק כמו מלכים. והטבלה לא משקרת – למקום מגיעים כ-2 מיליון תיירים כל שנה שרוכשים ספלים מחרס וממלאים אותם חופשי-חופשי, בעיקר ב"שפרודל" – הגייזר המקומי בטמפרטורה של 73 מעלות שעולה מעומק של 2000 מטר, מזנק לגובה של עוד 10 מטר ולא מפסיק כבר 150 שנה.


תכנון טיולים באנר

אנחנו ממליצים לא להיות כמו כולם כאן אלא לעלות לתצפית דיאנה שמשקיפה על העיר. ניתן לעלות לתצפית באמצעות שביל הליכה או קרוניות אבל דבר אחד בטוח – הנוף יגרום לכם להיות בריאים יותר מכל ספא מפנק. אנחנו ממליצים לרדת מהתצפית ברגל  כדי לשרוף קצת קלוריות. כי בינינו – אולי תבזבזו חצי שעה מחייכם אבל תרוויחו אויר הרים צלול ומשובח במיוחד.

airalo ad

טרזין

גטו טרזין נמצא רק שעה מפראג אבל מדובר בלא פחות משנות אור, לכן ביקור בו אולי לא מובן מאליו אבל לחלוטין הכרחי. ואולי תופתעו לדעת, אבל בתחומי המבצר הגדול ששימש כגטו נמצאת היום עיירה שלווה באותו שם. ולהבדיל – במבצר הקטן ששימש בתקופת השואה כבית סוהר נערכים היום סיורים. סיורים אלו מתחקים אחר מסלול חייו של אדם במקום : צריף הקבלה, חדר החקירות, חדר ההלבשה שבו קיבלו האסירים בגדים והופרדו ממשפחתם ועוד.

בנוסף מבקרים גם במקלחות הציבורית המשותפות, במרפאה, בחצר ההוצאה להורג ובאזור המגורים של קציני הגסטפו שלהבדיל מיהודי המקום נהנו ממסעדה, בריכה ואפילו בית קולנוע. הסיור נמשך כשעה אבל שווה לא פחות (ואפילו יותר) מכל מה שתלמדו על הנושא בבית ספר. דבר אחד בטוח – כשתצפו בסרט התעמולה הנאצי בסיום הסיור תבינו טוב יותר את גודל התרמית

אנחנו ממליצים לא לוותר על ביקור נוסף בחדרי הבידוד, למרות שהוא לא נכלל במסלול הרגיל ולמרות שהמילה המלצה קצת מטעה. כאן תוכלו להרגיש את שהרגישו הנידונים למוות במקום ואנחנו אומרים – לכו עם ההרגשה עד הסוף וכנסו לחדר בידוד ללא חלון. אמנם הביקור במקום קשה ומטלטל אבל החוויה מרגשת במיוחד ואנחנו חושבים שאסור להפסיד אותה.

מארינסקה לאזנה

מארינסקה לאזנה היא לכאורה עוד עיירת ספא, אבל בניגוד לשתי הצלעות האחרות במשולש פה באמת ניתן לתפוס שלווה, לתת מנוחה לנפש ולגוף, להרחיב את הלב ולחזור הביתה עם חיוך בצורת בננה מאוזן לאוזן. גם עיירה זו הגיעה לשיאה במאה ה-19 ומתהדרת באורחים מפורסמים: המלך הבריטי אדוארד, המלחין הפולני שופן והמשורר הגרמני גתה. וזו כמובן רשימה חלקית בלבד…

בניגוד לאחותה קארלובי וארי כאן ניתן להינות גם מטיפולי ספא ולא רק ממעיינות חמים, למשל מסאז'ים, טיפולי יופי, סאונה, טיפולי ספא רפואיים לטיפול בבעיות ספציפיות ועוד. גם כאן ניתן למלא את ספל הפורצלן שרכשתם מבעוד מועד במי מעיינות, אבל אנחנו ממליצים לטעום לפני שעושים זאת מסיבה אחת – במקום שני ברזים שאחד מספק מים עשירים במתכות (ולא טעימים…) והשני מספק מים סבירים יותר, אם כי מלוחים.

אטרקציה נוספת במקום היא המזרקה המזמרת שפועלת בכל שעה אי-זוגית ומשלבת מוזיקה קלאסית, מים והרבה אור. ובמילים אחרות – מי שמכיר את המזרקה של אגם מכיכר דיזינגוף ז"ל ירגיש כאן בבית. ובטח תשמחו לדעת שכאן תוכלו להתפנק גם בתחום הקולינרי מסיבה אחת – הואפל Lázenské Oplatky הומצא כאן ונחשב למאכל מקומי אותנטי במיוחד ואסור לוותר עליו. ואל תדאגו – את הקלוריות העודפות תמיד תוכלו לבזבז בבריכת השחייה.

טרביץ

אולי תופתעו לדעת אבל דווקא העיירה הנידחת טרביץ (Trebic) הייתה מוקד של חיים יהודיים עשירים. בית הכנסת המקומי והרובע היהודי במקום הוכרזו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, אמנם ביחד עם בזיליקת סן פרוקופיוס בתור סמל לדו-קיום בין-דתי אבל אנחנו אומרים – מכיוון שיש במקום כיום קהילה נוצרית ולא יהודית נתמקד באתרים היהודיים. . ואם אתם מתעניינים בגורל יהודי המקום בתקופת השואה – כולם (300 איש) גורשו לטרזין ורק 10 חזרו בחיים

בית הכנסת הוקם בתחילת המאה ה-17 על בסיס של בתי כנסת עתיקים יותר, מה שהקנה לו את השם "נוישול" (בית הכנסת החדש). בית הכנסת נבנה בסגנון המודרני של אז (בארוק) וכולל ציורי קיר ופסוקים מהתפילה. בית הכנסת שימש את תושבי המקום עד 1926, אז הפך את ייעודו ושימש כמחסן. בית הכנסת והרובע היהודי שמסביבו שופצו בשנות ה-90 ואנחנו ממליצים לבקר גם בו

כאן תוכלו לראות את הפתרונות שמצאו יהודי המקום לפוגרומים ובעיקר לבקר בבית העלמין המקומי, המקום שמשמש כמקום מנוחתם האחרונה של כ-10,000 יהודי המקום לאורך הדורות. אנחנו ממליצים לא לפספס את המציבה שעליה חקוק לב מסיבה אחת – זוהי ההוכחה שגם ליהודים יש רומיאו ויוליה כי מדובר בצעירים בני 18 שחלו בכולירה, אך הרב המקומי חיתן אותם טרם מותם כדי שימותו כזוג נשוי.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן