תל אופן? בפראג משכירים רכבים חשמליים

בחורה נשענת על מכונית

עיריית פראג בשיתוף חברת Car4way ופורשה משיקים פרויקט של השכרת רכבים חשמליים. כיום ניתן לשכור מכונית חשמלית ולחנות בחינם במרכז העיר, אבל הפרויקט החדש נוסע צעד אחד קדימה – הוא יאפשר לשכור מכוניות חשמליות מדגם פולקסווגן e-Golf בתנאים טובים יותר.

ראש עיריית פראג Adriana Krnáčová אמרה שהתוכנית תפחית את מספר המכוניות בעיר. אמנם חברת Car4way כבר מחזיקה צי מכוניות חשמליות בעיר, אבל פולקסווגן e-Golf מאפשרת טווח נהיגה גדול יותר (עד 300 ק"מ), קיבולת גדולה ואפשרות לחנות בכל מקום.
אנשים יוכלו להשתמש באפליקציה סלולרית או באינטרנט כדי להזמין מכונית ולהשתמש בהן. מכוניות אלו יורשו לחנות בחינם באזורים חניה כחולים וסגולים ברחבי פראג, אזורים שלרוב נדרש תשלום עבור חנייה בהם. וזה לא הסוף כי 100 הק"מ הראשונים הם בחינם.
פרויקט השכרת מכוניות מיועד לאנשים שאינם מעוניינים לרכוש מכונית מכמה סיבות: הם משתמשים במכונית לעיתים רחוקות בלבד, הם נדרשים באופן חד פעמי למכונית נוספת או צריכים מכונית גדולה יותר לנסיעה מיוחדת.

נסיעה מיוחדת


תכנון טיולים באנר

פרויקט הפיילוט יפעל במשך שנה אחת ולאחריו תערך בדיקה כדאיות וחשיבה מחדש. כמו כן, ההתקדמות של הפרויקט תוערך מדי חודש בחודשו, אבל כבר עכשיו Pavel Louda מ-Car4way טוען שכדאיות הפרויקט תלויה בתחנות טעינה נוספות.

airalo ad

יושב ראש הדירקטוריון של הפרויקט Pavel Elis טוען שהשימוש בתחנות טעינה גדל מאז 2011, שנת התחלת פרויקט דומה של השכרת רכבים, במיוחד בשנתיים האחרונות על ידי אנשים שמאכלסים פרויקטים חדשים של בנייה בעיר.

פרויקטים קיימים בצ'כיה כוללים 34 תחנות טעינה בפראג וכ-80 תחנות ברחבי צ'כיה. ראש העיר פראג תומכת בפתוח תשתיות של רכב חשמליים בעיר, למשל באמצעות שכירת שירותיה של חברה שתתקין 59 תחנות טעינה נוספות בעיר.

כיום 4 חברות שונות בצ'כיה מציעות השכרה של רכבים חשמליים והגדולה מביניהן היא Car4way . לחברה צי של 240 מכוניות חשמליות בפראג לבדה כאשר לחברות האחרות 60 מכוניות בלבד. אז מוכנים להצטרף לנסיעה שהיא חגיגה אחת גדולה?

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן