ליהנות מפראג כמו המקומיים : מה לראות ועל מה אפשר לוותר

גשר טרויה בפראג

מכירים את סדרת הסרטונים הזו ביוטיוב? סדרה זו פורסמה ע"י Janek Rubes ו- Honza Mikulka ונחשבת לסדרת חובה למטיילים בפראג. הסדרה סייעה למטיילים רבים בפראג להימנע ממלכודות תיירים עירוניות ב-2016 ומחבריה נחשבים לברי-סמכא עירוניים. אז שאלנו את Janek Rubes מה כדאי לראות בפראג ועל מה שווה לוותר. והנה התשובות שלו:

וותרו על טירת פראג ואמצו את Vysehrad
הבדיקות הבטחוניות הקפדניות בכניסה לטירת פראג שהחלו בשנת 2016 גרמו לתורים רבים, כך ש- Janek Rubes ממליץ לוותר עליה לטובת מתחם המצודה של Vysehrad. במקום קתדרלה ניאו-גותית, בית קברות מפואר, גן בירה שהמקומיים אוהבים וגם ממנה נשקפים הנופים המרהיבים של העיר, כך שאתם רק מרוויחים.

המצודה של Vysehrad


תכנון טיולים באנר

החליפו את כיכר העיר העתיקה ב- Skautsky institut
מופע השעון האסטרונומי בפראג מושווה באופן קבוע למונה ליזה מבחינת "חווית התיירות המאכזבת". Janek Rubes ממליץ לצלם את המקום הצפוף הזה במהירות ולהרחיק מעט ל- Skautsky institute. הוא טוען שזהו המקום הכי יפה ורגוע במרכז העיר עם המארחים הכי נחמדים בפראג- חברי הצופים העירוניים. הוא ממליץ לקרוא ספר במקום ולהינות מקפה, בירה, לימונדה תוצרת בית או סתם משיחה עם מקומיים. מבחינתו זה מקום חובה, אז מה אנחנו נגיד?

airalo ad

החליפו את גשר קארל בגשרים אחרים
"אם אתם באמת רוצים לבקר בגשר קארל עשו זאת בשעה 6 בבוקר, אחרת לא תראו שום דבר מלבד קהל של אנשים" טוען Janek Rubes . הוא ממליץ על גשרים אחרים על נהר הולטובה שמשקיפים על העיר, למשל גשר Troja שמספק תחושה עתידנית עד שלא תנחשו לעולם שהוא נמצא בפראג.

גשר טרויה – העתיד כבר כאן

וותרו על "מנעולי האהבה" לטובת טיול בפארק
אם אתם רוצים לעשות משהו ייחודי בפראג, אל תעשו מה שכולם עושים ואל תצמידו "מנעול אהבה" לגשר Certovka שמוצף במנעולים אלו. לידיעתכם, המנעולים האלה מוסרים באופן קבוע כדי לשמור על השלמות האדריכלית ההיסטורית של העיר, כך שרומנטיקה כדאי למצוא במקום אחר, למשל טיול בגבעת פטרין או באחד הפארקים העירוניים. והנה השבילים הרומנטיים של גבעת פטרין:

אכלו laskonka ולא trdelnik.
אם אתם אוהבים מתוק Janek Rubes מייעץ להימנע מ-trdelnik, בצק ספירלי במלוי גלידה. הוא טוען שאף צ'כי מעולם לא אכל את הדבר הזה ואם כן – הוא לא ממש צ'כי. לאוהבי המתוק הוא ממליץ לאכול laskonka שהוא כמו המבורגר קטן מתוק ומלא בשמנת. ואם אתם עדיין רעבים – הוא ממליץ לבקר בחנות הממתקים cukrarna ולבחור מתוך המגוון הרב.

laskonka

וותרו על כל מקום שמציע "אוכל צ'כי מסורתי" והעדיפו פאב מקומי
בפאב מקומי לרוב התפריטים המקומיים כתובים לרוב רק בצ'כית והשירות גרוע, אבל מצד שני האוכל טעים ותפריט באנגלית מוכיח שהמקום הוא מלכודות תיירים ותו לא. ואגב, ארוחה מקומית לא אמורה לעלות יותר מ-100 קרונות צ'כיות. ואיפה כדאי לאכול? Janek Rubes ממליץ על מסעדת U Rudolfina ליד אולם הקונצרטים העירוני.

החליפו את סטארטבקס בבית קפה מקומי
תרבות הקפה של פראג התפתחה בשנים האחרונות ובלוי בבית קפה אחר הצהריים הפך לנורמה. Janek Rubes ממליץ על בתי קפה קטנים כמו Roesel ליד גשר קארל שמגיש גם בירות ועוגות. ואם אתם במצב רוח של מזון מהיר, Janek Rubes ממליץ על המסעדות המקסיקניות Bageterie Boulevard ו-Burrito Loco שנמצאות בבעלות צ'כית.

שתו ליקר מקומי ולא אבסינט
"אני לא מכיר צ'כים ששותים אבסינט" אומר Janek Rubes וממליץ על slivovice ו- hruskovice, ברנדי מקומי שעשוי משזיפים ואגסים בהתאמה. אם אתם רוצים לטעום את שניהם הוא ממליץ להרחיק למזקקת Zufanek שנמצאת מחוץ לעיר.

בקרו באולם הקונצרטים העירוני ולא בכנסיות שבעיר העתיקה
"אף פעם אל תרכשו כרטיסים למופעי מוסיקה קלאסית ברחוב כי רוב הסכויים שהם מזוייפים" מזהיר Janek Rubes. אם אתם רוצים לראות מופעים איכותיים הוא ממליץ לבקר באתרי תרבות עירוניים רשמיים, למשל Rudolfinum או התאטרון הלאומי. הוא ממליץ גם על האתר goout.cz כדי לקבל סקירה על מופעי התרבות בעיר.

לכו ברגל ואל תסעו במוניות
לטענת Janek Rubes פראג אינה בטוחה לתיירים בעיקר בגלל נהגי מונית לא ישרים. לכן הוא ממליץ לחקור את העיר ברגל מכמה סיבות – זה לוקח רק כמה שעות וזה הרבה יותר בריא. אם אתם מתעייפים, הוא ממליץ לנסוע בתחבורה ציבורית או לשכור אופניים.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן