כתר צ'כי

ע"י

בקטגוריית: ,
כרטיסי אשראי

כתר צ'כי או קורונה צ'כית הוא ממש לא מה שאתם חושבים . זהו המטבע הנהוג בצ'כיה מאז 8.2.1993, כלומר כמעט מהיום שבו היא נפרדה לשלום משכנתה סלובקיה שהרכיבה איתה את מדינת צ'כוסלובקיה. בניגוד לשכנה סלובקיה שעברה למטבע האירו כבר ב-2009 בצ'כיה לא ממהרים. אמנם הכוונה הייתה לאמץ את האירו כמטבע רשמי עוד ב-2012 אבל כרגע אין תוכניות לעשות זאת.

המרת הקרונה הצ'כוסלבקית בקרונה צ'כית נעשתה בערך של אחד לאחד כדי למנוע עליות מחירים. המשמעות היא שצ'כיה נחשבת זולה יחסית לתייר הישראלי ואפילו השקעה בה נחשבת לכדאית. ואתם לא לבד – חברות ההיטק הגדולות ביותר בעולם כמו אמזון העבירו את משרדיהם לצ'כיה ונהנים משער חליפין מעולה.

הסימן המקובל של המטבע הוא Kč והיא מסומנת ברשימת המטבעות באותיותCZK . כל קורונה מכילה 100 האלר וכיום ניתן לרכוש מטבעות בגובה 1,2 ו-5 האלר. מטבעות בשווי רב יותר ( 10, 20 ו-50 האלר) הוצאו מהמחזור בשתי פעימות:ב-2003 הוצאו מהמחזור מטבעות 10 ו-20 האלר וב-2008 הוצא מהמחזור המטבע של 50 האלר.


תכנון טיולים באנר

כיום קיימים שטרות בערכים של 50,100,200,500, 1000, 2000 ו-5000 האלר ולמעשה, מטבע של 10 האלר וכן מטבע ושטר בערך 20 האלר לא קיימים יותר. המשמעות היא שאם קיבלתם עודף במטבעות או בשטרות האלו כנראה עבדו עליכם… אנחנו ממליצים להמשיך לקרוא כדי לקבל טיפים נוספים לפני נסיעה לצ'כיה

airalo ad

אז מה עושים לפני נסיעה לצ'כיה?
אנחנו ממליצים לרכוש קרונות צ'כיות במקום מסודר כמו בנק, דואר או משרד חלפנות. הבעיה היא שלא בכל המקומות יש קרונות צ'כיות מסיבה אחת – המטבע הזה נמצא בשימוש אך ורק בצ'כיה, השימוש בו מועט יחסית והוא נחשב לנדיר.

למעשה, ברוב המקרים תדרשו להמיר את כספכם פעמיים: פעם אחת משקלים לדולרים או לאירו ופעם שנייה מדולר/אירו לקרונות צ'כיות. המשמעות היא גם שתאלצו לשלם עמלת המרה פעמיים וזה כבר לא נעים…בכל מקרה כדאי להצטייד גם בכרטיסי אשראי בינלאומיים ומיד תבינו למה.

אז מה עושים?
אנחנו ממליצים להמיר שקלים לקרונות צ'כיות בדלפק ההמרה בנתב"ג אבל בסכומים קטנים מסיבה אחת – שיעורי ההמרה בשדות תעופה ונתב"ג בתוכם נחשבים לגבוהים במיוחד. סכומים גדולים אנחנו ממליצים פשוט למשוך מכספומטים ברחבי פראג באמצעות כרטיס האשראי. ואם יש לכם דולרים או אירו מנסיעה קודמת תמירו אותם לקרונות צ'כיות.

אמנם לקראת עונת הנסיעות מקומות רבים מצטייידים בקרונות צ'כיות אבל אל תקחו סיכון: הזמינו קרונות צ'כיות בסניף הבנק שלכם, בדואר או במשרד החלפנות בכמות הדרושה לנסיעה שלכם. ולנו לא נותר אלא לאחל לכם נסיעה טובה ושהות מוצלחת .

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן