כלכלת צ'כיה ממשיכה לצמוח

ע"י

בקטגוריית: ,
דגל צ'כיה

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בצ'כיה, התוצר הלאומי הגולמי הצ'כי עלה ב-0.5% ברבעון השלישי של 2017 לעומת הרבעון הקודם. עלייה זו מהווה עלייה של 5% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. אלו הם נתונים ראשוניים בלבד והנתונים הרשמיים יפורסמו בדצמבר 2017. בכל מקרה, גידול זה צפוי להיות הדרמטי ביותר בעשור האחרון אם מוציאים את שנת 2015 מהחשבון (הודות לגורמים חד-פעמיים שאירעו בשנה זו)

הכלכלנים צופים שהצמיחה בכלכלת צ'כיה תימשך לפחות עד 2018. הצמיחה ברבע השליש של 2017 תרמה לכל הרכיבים של התמ"ג, למשל הביקושים המקומיים גדלו עקב גידול מתמיד בצריכת משקי הבית והמשך הגידול בהשקעות. למעשה, רוב הפעילויות הכלכליות של צ'כיה הוכתרו בהצלחה, במיוחד בתחומי התעשייה והשירותים.

התעסוקה בצ'כיה המשיכה לגדול אף היא, למשל ברבעון השלישי של 2017 היא עלתה ב-0.8% לעומת הרבעון הקודם וב-0.2% לעומת אשתקד. כלכלן הבנק הצ'כי UniCredit Pavel Sobíšek אמר לתקשורת שנראה שהכלכלה הצ'כית נמצאת בשיאה. "אמנם ראינו צמיחה של 5% בשנת 2015 אבל אז היא שימשה לכסוי גרעונות"


תכנון טיולים באנר

הכלכלן הראשי של בנק IMG, Jakub Seidler אומר שאם מוציאים את שנת 2015 מהמשוואה, שנת 2017 תיחשב לשנת הצמיחה הגבוהה ביותר בעשור האחרון. הוא צופה צמיחה של 4.5% בחישוב שנתי. הכלכלן הראשי של Deloitte , David Marek אומר שצ'כיה נחשבות כיום לאחת הכלכלות הצומחות בקצב המהיר ביותר באירופה, כמו המדינות הבלטית, סלובקיה, רומניה, מלטה ואירלנד.

airalo ad


הכלכלה במדינות הבלטיות מתחזקת

כלכלנים נוספים הסכימו שהצריכה המקומית עקב העליות בשכר הן גורם מפתח בצמיחה הכלכלית. הכלכלן הראשי של BH Securities Štefan Křeček אמר: "ככל שרמת השכר הממוצע עולה אנחנו מצפים לצמיחה כלכלית. עם זאת, הוא הזהיר שהתחזקות הכתר הצ'כי מורידה מהאטרקטיביות של השקעה במדינה

הכלכלן הראשי של קפריסין Lukáš Kovanda חולק על דבריו ואמר שהוא צופה שהצמיחה תימשך. "שוק הנדל"ן ושוק העבודה מתחממים עכשיו ואנחנו צופים רגיעה והתחלה של האטה מחזורית ב-2019 ". לדבריו צפויה ירידה בצמיחה וברמת המשכורות ב-2020 וב-2021 ומיתון בארה"ב ב-4 השנים הקרובות, מיתון שישפיע על העולם כולו.

הכלכלנית הראשית של איגוד הבנקים הצ'כי (ČBA), Eva Zamrazilová אומרת שמחסור בעובדים היה אבן הנגף שמנעה צמיחה במדינות רבות, לכן נעשה מעבר לרובוטיקה ולאוטומציה. אך בצ'כיה המצב הפוך. Radomír Jáč , בכיר בחברת ההשקעות Generali צופה שהבנק המרכזי הצ'כי לא יעלה את הריבית שוב השנה, עם כי לדבריו פעולה כזו כנראה תתבצע בפברואר ולא בדצמבר. כלכלנים רבים ציינו כי ההשפעות של עליית הריבית השנה טרם באו לידי בטוי בנתונים.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן