פראג – המדריך השלם לבירת צ'כיה

לא תרצו לקום כל בוקר לנוף הזה של פראג?

אם אתם מתכננים טיסה לפראג בטח תשמחו לדעת שחשבנו עליכם. אמנם בהרבה מקומות תמצאו מדריכים כאלו ואחרים שמתיימרים להיות "המדריך השלם לבירת פראג", אבל רק אצלנו תוכלו לדעת מה תצטרכו לפני הטיול. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא ולגלות כל מה שצריך לפני טיסה לפראג בפעם הראשונה. תגידו לנו תודה אחר כך.

הצטיידו בקרונות צ'כיות.

אמנם צ'כיה משתייכת לאיחוד האירופי אבל היא שמרה על עצמאותה ואינה משתייכת לגוש האירו. אנחנו ממליצים להצטייד בכרטיסי אשראי בינלאומיים אבל לא לוותר על כסף מזומן משתי סיבות : אתם תזדקקו לכסף מזומן במקומות רבים (למשל שימוש בשירותים ציבוריים, נסיעה באוטובוס וכו') וכרטיס אשראי תמיד יכול ללכת לאיבוד.

אנחנו ממליצים להמיר שקלים ישירות לקורונה צ'כית ולא להסתכן בעמלת המרה כפולה, למשל המרה משקלים לאירו/דולר ומשם לקרונות צ'כיות. מכיוון שברוב הבנקים בארץ לא ניתן להשיג מטבע נדיר זה – אנחנו ממליצים לבדוק את הנושא מול הצ'יינג הקרוב אליכם ובמידת הצורך להזמין מראש.


תכנון טיולים באנר

ואגב, עם חלוקת צ'כוסלובקיה לצ'כיה וסלובקיה דווקא סלובקיה היא זו שאימצה את האירו לחיקה. המשמעות היא שבצ'כיה נמנעה עליית מחירים כמו במדינות אחרות שהצטרפו לגוש האירו (יוון ופורטוגל למשל), כך שהשקעה בצ'כיה היא לא זולה יחסית אלא גם כדאית. אבל זה כמובן נושא לדיון נפרד ולטיסה מיוחדת שתוקדש למטרות עסקים.

airalo ad

לונו ב-Airbnb

אמנם פראג מרושתת בבתי מלון מצוינים וגם כאלה שמתאימים לכל התקציבים, אבל הודות לעובדה שהיא פופולרית במיוחד (10 מיליון תיירים כל שנה והיד עוד נטויה) מבחינה תיירותית המשמעות היא אחת – כדי להתאכסן במלון איכותי יש להזמין מקום חודשים ואף שנים מראש.

ובטח תשמחו לדעת שיחסית למדינות אחרות בגלובוס, Airbnb בפראג הוא חוקי לחלוטין והשלטונות אפילו מעודדים שימוש באופציה הזו. אנחנו בטוחים שאחרי שתלונו פעם אחת בפראג בדירת Airbnb תרצו לחזור על החויה. אולי תופתעו לדעת אבל הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לקנות דירה למטרות אלו.

כמו שכתבנו בסעיף הקודם, השקעה בצ'כיה היא אופציה זולה במיוחד והשקעה ב- Airbnb גם משתלמת. למעשה, כל שנדרש מכם הוא לגייס סכום ראשוני צנוע (על שאר הסכום תוכלו לקבל משכנתא) ולמצוא חברת ניהול שמתמחה ב- Airbnb. ככה תהנו מתשואה דו-ספרתית כל שנה וגם תהיה לכם דירה בפראג לביקורים הבאים. ועל כך נאמר "שתי ציפורים במכה אחת".

לא תרצו לקום כל בוקר לנוף הזה?

רכשו פראג פס

כמו בערים אחרות בעולם, גם בפראג ניתן להינות מנסיעה חינם בתחבורה ציבורית במסגרת רכישת כרטיס אחד. בפראג נקרא הכרטיס פראג פס ומלבד הטבות בתחבורה הציבורית הוא מאפשר ליהנות מהנחות במסעדות, בסיורים, בכניסה למוזיאונים ועוד. יש כאלה שטוענים שההנחות של הכרטיס משמעותיות רק בתחום התחבורה הציבורית ואנחנו מסכימים – הכרטיס מאפשר נסיעה חינם במטרו, באוטובוסים, בחשמליות וברכבת.

מכיוון שרשת התחבורה הציבורית בפראג מסועפת ואיכותית אין ספק שזהו כרטיס חיוני. את הכרטיס תוכלו לרכוש כבר בשדה התעופה למשך פרקי זמן שונים – 24,36 או 72 שעות. ואגב, אם אתם בני 70 ומעלה אתם חוסכים את עלות הכרטיס מסיבה אחת – הנסיעה מגיל זה היא חינמית וכל שעליכם לעשות הוא להראות תעודה מזהה (למשל דרכון שבו מופיע תאריך הלידה שלכם).

עקרונית תוכלו לחסוך אפילו יותר אם אתם מגיעים לעיר עם הילדים מסיבה אחת – ילדים עד גיל 6 נוסעים חינם בתחבורה הציבורית וילדים בני 6-15 נהנים מ-50% הנחה. אנחנו ממליצים לקחת את החישובים האלו בחשבון בהזמנת פראג פס ובמילים אחרות – ילדים זה שמחה גם בפראג הרחוקה. והנה רעיון לשימוש לא שגרתי בפראג פס:

הצטיידו בנעלי הליכה

אמנם התחבורה הציבורית מגיעה כמעט לכל מקום ברחבי העיר, אבל הדרך הכי טובה ליהנות מפראג היא באמצעות הרגליים. מכיוון שרוב רחובותיה של העיר העתיקה (היעד התיירותי הכי מבוקש בפראג) מרוצפים אין מנוס מלהשאיר את נעלי העקב במלון. ועוד לא דיברנו על העובדה שיש מקומות שהתחבורה הציבורית פשוט לא מגיעה אליהם, למשל גשר קארל המפורסם, סימטת הזהב, מצודת פראג ועוד.

עם זאת, אנחנו לא ממליצים לוותר עליהם לגמרי כי פראג התברכה גם בחיי לילה ובינינו – מה שווים חיי לילה ללא הופעה סקסית עם נעלי סטילסו? ואם אתם חושבים שחיי הלילה בעיר מסתכמים במועדוני ג'ז קומוניסטים ובתאטרון שחור – נכונה לכם הפתעה כי בעיר יש כמה את מועדוני הלילה הטובים באירופה.

אנחנו ממליצים במיוחד על La Bodeguita Del Medio – בר לטיני שכולל בר סיגרים ורקדנים שסוחפים את הקהל לריקודי סלסה אל תוך הלילה. והמלצה שלנו – אל תוותרו על המוחיטו המקומי שמוגש בכוסות ענק ונחשב לאחד הטעימים בעיר. אז מי שאמר שפראג היא עיר לזקנים כנראה לא היה כאן בסופי שבוע. ובמילים אחרות – הזמינו מקום מראש.

המוחיטו הענק שמחכה רק לכם. אז למה אתם מחכים?

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן