אם הזמנתם כרטיס טיסה לבירת צ'כיה אבל עדיין שואלים את עצמכם מה עושים בפראג – הפוסט הזה הוא בשבילכם. לנוחותכם הוא יחולק לפעילויות בוקר, פעילויות ערב, שופינג, ספורט ועסקים כך שבשורה התחתונה הכל תלוי במה אתם רוצים לעשות בפראג. בטח תשמחו לדעת שבפראג ניתן להינות מכל האפשרויות האלו ומהרבה יותר. למעשה, ההמלצות שלנו מבוססות על סמך הנסיון שלנו בלבד אבל כמובן שנשמח לקבל המלצות נוספות.

אז מה עושים בפראג בבוקר?
אם אתם אנשי בוקר אנחנו ממליצים לכם להתחיל את ביקורכם בפראג בגשר קארל. מכיוון שהגשר עמוס לעייפה כמעט 24/7 השעה הכי טובה לבקר בו היא 06:00. אנחנו בטוחים שצפייה בזריחה מעל העיר הכי יפה בעולם תתחיל יום טיול ברגל ימין. לאחר מכן אנחנו ממליצים לסור לטירת פראג, אחת מאטרקציות החובה לכל המבקרים בעיר וכזו ששום ביקור בעיר אינו שלם בלעדיה.

אנחנו ממליצים לכם להגיע לטירה מוקדם (10 דקות הליכה ממאלה סטרנה) ולחסוך לעצמכם את התורים שמאפיינים שעות אחרות. אם אתם כבר פה אל תפסידו את הוירטאז' שמתאר את בריאת העולם ועלו למגדל. מהמגדל נשקף הנוף המרהיב של פראג וגם כאן תיהנו משקט יחסי מסיבה אחת – רוב התיירים בפראג חוסכים לעצמכם את הכסף ואת המאמץ שכרוך בעלייה למגדל. ואל תדאגו – אתם יכולים להעביר כאן יום שלם בכיף.


תכנון טיולים באנר

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שזוהי אחת הטירות הגדולות בעולם שנבנתה בסגנונות שונים במהלך השנים. למעשה, בטירה ניתן להינות מסגנון גותי, רנסנסי, רומנסקי ועוד רבים אחרים. למעשה, אגדה אורבנית ידועה טוענת שאין סגנון אדריכלי שאי אפשר למצוא בטירה, אבל תצטרכו להיות פה כדי לאשש או להכחיש את האגדה הזו. לא סתם אומרים שטירת פראג היא ההיסטוריה הצ'כית כולה בזעיר אנפין.

airalo ad

מה עושים בפראג חובבי הספורט
אם אתם חובבי ספורט ובעיקר רכיבה על אופניים בטח תשמחו לדעת שפראג כולה לרשותכם. בעיר כ-200 ק"מ של מסלולי אופניים ממוספרים שמסומנים בצבע צהוב וכוללים ספירה לאחור, כלומר מציינים בדיוק כמה קילומטרים נותרו לכם לסוף המסלול. ואתם יכולים להסיר דאגה מלבכם ממשתי סיבות:
1. ניתן להשיג מפה של מסלולי הרכיבה בחנויות ספרים ובחנויות להשכרת אופניים ברחבי פראג.
2. ניתן ומותר לעלות עם אופניים לרכבת התחתית

לרכיבה בעיר אנחנו ממליצים לשכור "אופני בירה" או אופניים אורבניות שגודלם נע מ-20-28 אינץ'. אם אתם אוהבים חידושים גם בתחום האופניים אנחנו ממליצים לשכור אופניים באמצעות אפליקציות סלולריות, למשל פרויקט Rekola שבו ההשכרה לרבע השעה הראשונה היא חינם או פרויקט Homeport בשכונת קרלין. הבוחרים באופציה השנייה מוגבלים לתחומי פראג 8 כי החזרת האופניים נעשית לתחנות עגינה ספציפיות.

ובל נשכח את הפרויקט החדשני להשכרת האופניים באמצעות אפליקציה סלולרית בפראג 7. משכירי האופניים כאן לא נדרשים להחזיר את האופניים השכורות למקום ספציפי, אך נדרשים להשתמש בטלפונים מסוג iOS או Android ולדאוג שמקום החזרת האופניים לא מסוכן, לא לאופניים, לא לכם ולא לאנשים אחרים. אנחנו לא יודעים מה איתכם, אבל עצם הרעיון גורם לנו לרצות לצאת לטיול רכיבה.

מה עושים בפראג בלילה
אם אתם מחפשים בילוי מקורי לשעות הלילה בפראג אנחנו ממליצים על רובע מאלה סטרנה. כולם מכירים את הרובע בשעות היום, אבל אנחנו ממליצים להגיע אליו אחרי הרכיבה על האופניים בשעות אחר הצהריים ולהישאר שם עד הערב והלילה. כך תוכלו להינות מהרחובות הציוריים, מהחנויות ומהרגשה אמיתית של בלוי בתוך ציור.

ואם אתם רוצים לסיים את הערב בצורה מקורית, אנחנו ממליצים להזמין מקום במלון האלכימיסט שנמצא במרחק 3 דקות הליכה מרובע מאלה סטרנה. זהו מלון בוטיק ברמה 5 כוכבים שכולל 8 חדרים בלבד וצופה על טירת פראג ועל גבעת פטז'ין. המלון הוא כל מה שצריך אחרי יום הליכה ורכיבה, כי יש בו סאונה, אמבט עסוי ואפילו חדר כושר לאלו שמרגישים שלא התאמצו מספיק.

המלון מעוצב בסגנון איטלקי של שנות ה-30 ומומלץ להגיע אליו מוקדם (בין 17:00-18:00). ככה תזכו להינות מטעימות יין וגבינות בלובי חינם אין כסף. אבל גם אם תגיעו מאוחר יותר תקבלו יחס מלכותי, למשל שירות של משרת אישי, משקה חינם והרבה שיק. יש כאלו שטוענים שמלון זה הוא ההוכחה שאלכימיה אפשרית בהחלט והנה ההוכחה.
https://www.youtube.com/watch?v=HCv8jfVqzCI

איפה עושים שופינג בפראג
אם אתם חובבי שופינג בטח תשמחו לדעת שיש במרכז העיר 6 קניונים, אבל המפורסם והפופולרי מכולם הוא קניון פלדיום. במהלך הקמת הקניון נתגלו שרידים של מבנים מהמאה ה-12 ששולבו בעיצוב הפנים של הקניון, כך שאם אדריכלות עתיקה מדברת אליכם פתאום יש לכם תירוץ טוב לעשות קניות במקום.

אנחנו ממליצים להגיע מוקדם בבוקר (הקניון פתוח מ-09:00) כי בשעות אלו הקניון יחסית ריק ושקט. אולי לא כל החנויות יהיו פתוחות לרווחה אבל לא באמת התכוונתם לבקר ב-180 חנויות, נכון? קניון הענק (115,000 מ"ר) נמצא בכיכר הרפובליקה הידועה, משתרע על 5 קומות וכולל 180 חנויות ברמות מחירים שונות וכ-20 מקומות הסעדה, למשל בתי קפה, מסעדות וברים.
https://www.youtube.com/watch?v=gBS66BvkwaI

והמלצה נוספת – הגיעו לקניון גם במידה ואתם מעוניינים לטייל מחוץ לפראג. זה אולי נשמע פרדוקס, אבל זה לגמרי הגיוני מסיבה אחת – בקניון נמצאים סניפים של חברות השכרת הרכב הגדולות כך שאפשר לשלב ביזנס ופלזר בהצלחה. בקניון יש סופרמרקט כך שתוכלו להצטייד במצרכים לפני הנסיעה.

מה עושים בפראג אנשי עסקים
אם הגעתם לפראג למטרות ביזנס ולא פלזר כדאי שתדעו שאפשר לשלב בין השניים. למעשה, פראג היא אחת הערים היחידות בעולם שמתירה להשכיר דירות במסגרת Airbnb . אמנם התשואה במסגרת זו גבוהה מהתשואה שמתקבלת מהשכרת כל דירה אחרת, אבל עדיין להתמצא בנפתוליה של הבירוקרטיה הצ'כית.

למעשה, כמו בכל רכישת דירה להשקעה גם כאן יש לאתר דירה שמתאימה למידותיכם, למשל מבחינת מחיר, מיקום, גודל וכל פרמטר אחר שעולה בדעתכם. אבל בניגוד לרכישת דירה להשקעה במקומות אחרים בעולם, בצ'כיה עומדים לרשותכם המומחים של קונביז שמתמחים אך ורק בצ'כיה.

לקונביז סניף בישראל וסניף בצ'כיה שעובדים בשיתוף פעולה ונציג ישראלי בפראג, כך שאתם מרגישים בבית גם בדירה שתרכשו להשקעה הרחק מהבית. ולא פחות חשוב – המומחים של קונביז יסייעו לכם לקבל משכנתא שמתאימה לכם באופן אישי מהבנקים הצ'כים. ועכשיו תחזיקו חזק כי אחוזי המימון בצ'כיה יכולים להגיע ל-70% ואף יותר.

ואם אתם שואלים את עצמכם מה עושים בפראג עם ילדים – אנחנו מזמינים אתכם לקבל את התשובה בבלוג "לטייל עם נילי ומעין"

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן