אמנם במצודת פראג יש המון כנסיות ואולי לכם לא ברור לאיזה כנסיה הכוונה, אבל כל ילד בפראג יידע ישר שמדובר בקתדרלת ויטוס הקדוש (Katedrála svatého Víta). אמנם שמה המלא הוא "קתדרלת ויטוס הקדוש, וצלאב הקדוש ואדאלברט הקדוש", אבל כמובן שהראשון קובע ולכן היא נקראת בקצרה "קתדרלת ויטוס הקדוש" בלבד. ככה זה, גם אצל קדושים יש דרגות ומי נפרט בנושא.

הקתדרלה נוסדה על בסיס רוטונדה רומנסקית מהמאה ה-10 ומאמינים שנמצאת בה זרוע של ויטוס, הקדוש שנחשב לפטרונם של רקדנים, שחקנים, קומיקאים וחולים ומגן מפני ברקים, התקפות של בעלי חיים ומשינה ממושכת מדי. לא ברור לנו למה דווקא ויטוס אומץ בפראג וייתכן שהסיבה לכך נעוצה בעובדה הזו: ויטוס נחשב לאחד מ-14 הקדושים הנוצרים שהתפילה אליהם מביאה לתוצאות יעילות במיוחד. ובעיר כמו פראג שהחליפה ידיים כמו גרביים, תפילה היא תמיד דבר חיוני.

הקתדרלה עצמה החלה להיבנות ב-1344 ויועדה להיות כנסיית הכתרה של מלכי צ'כיה, בית קברות מלכותי, מקום שבו יישמרו האוצרות המלכותיים וגם אתר צליינות של ואצלב הקדוש, הפטרון של צ'כיה. עם זאת, בניית הכנסייה בטירה הושלמה רק 600 שנים מאוחר יותר ב-1929 עקב עיכובים שנגרמו משריפות, מלחמות, החלפת אדריכלים, בעיות מימון ועוד. המשמעות היא שהכנסייה בטירה משלבת אלמנטים גותיים, ברוקיים ורנסנסיים ומשמשת כמכה אדריכלית מסיבה אחת – למרות עומס הסגנונות והאלמנטים המראה שמתקבל הוא הרמוני במיוחד.


תכנון טיולים באנר

הכנסיה נחשבת לאחת האטרקציות התיירותיות הבולטות של העיר פראג ולמזלכם הכניסה אליה בחינם. אנחנו ממליצים בחום לשלם עוד כמה קרונות צ'כיות ולעלות למגדל הפעמונים הדרומי מסיבה אחת – מראה העיר פראג שנשקף משם הוא מרהיב במיוחד. למעשה, אתם תהנו גם משקט יחסי, כי רוב המבקרים במצודת פראג מגיעים לכנסיה בטירה אבל לא למגדל. מסתבר שאפשר לתפוס שתי ציפורים במכה אחת גם בפראג…

airalo ad

בכל מקרה, אל תפסידו את הוירטאז' המפורסם שמתאר את בריאת העולם ואל תנסו להתגנב לחדר ההכתרה. אמנם בחדר זה נמצא כתר הזהב משובץ היהלומים שלפי האגדה היה שייך לואצלב הקדוש, אבל הכניסה מתאפשרת רק באמצעות 7 מפתחות שכל אחד מהם מוחזק אצל אדם אחר. שניים ממחזיקי המפתח הם הנשיא הצ'כי וראש הממשלה כך שיש לכם יותר סכוי לזכות בלוטו.

ואיך אפשר בלי המלצות? אז בבקשה:
1. הגיעו מוקדם בבוקר אחרת תיאלצו לחכות בתורים ארוכים. אמנם בעונת התיירות יהיו עוד משכימי קום כמוכם כך שאולי תהנו מחוייה נוספת – זריחה מעל פראג.
2. למרות היותה של הכנסיה בטירה אתר תיירות פופולרי היא עדיין משמשת לתפילה. לכן אסור להשתמש בה בפלאש, אסור ללבוש בגדים חשופים וקצרים, אסור לדבר בפלאפון ובכלל להתנהג בכבוד הראוי. קחו בחשבון גם שבזמן התפילה הכנסיה סגורה למבקרים.
3. שעות הפתיחה של הכנסיה שונות מאלו של מצודת פראג למרות שהיא חלק ממנה. מומלץ להתעדכן מראש כדי למנוע אי נעימות.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן