לימודי רפואה בצ'כיה

כי בן רופא הוא חלומה של כל אמא יהודיה

אם אתם חולמים להיות רופאים כמו ד"ר אוז או כמו רופאים טלויזיונים אחרים – אתם יכולים להגשים את החלום שלכם בקלות בצ'כיה ולהינות פעמיים : גם מלימודים בחינם וגם ממדינה יפיפיה וידידותית במיוחד.

אז איך עושים את זה?

אמנם הרמה של לימודי רפואה בצ'כיה אינה נופלת מזו שבישראל ואף עולה עליה מסיבה אחת: האוניברסיטאות בצ'כיה עומדות בתקנים המחמירים של האיחוד האירופי. בנוסף, הלומדים רפואה בצ'כיה נהנים מיתרון בולט בדמות לימודים בחינם בתנאי שהלימודים מתבצעים בצ'כית.


תכנון טיולים באנר

המתקשים יכולים להצטרף למכינה בתשלום במשך שנה/קיץ ללימודי צ'כית ומשם להמשיך ללימודים בחינם. השאר ילמדו באנגלית וישלמו אבל בהתחשב ביוקר המחייה זו עדיין אופציה משתלמת.

airalo ad

 

איפה לומדים?

למעשה, בצ'כיה אתם יכולים לבחור בין מספר אוניברסיטאות ללימודי רפואה באנגלית:

  1. אוניברסיטת קארל בהרדץ קרלובה – באוניברסיטה זו ניתן ללמוד רפואה כללית ורפואת שיניים (6 ו-5 שנים בהתאמה). דרישות הקבלה פשוטות : תעודת בגרות מלאה ובחינות בע"פ ובכתב בביולוגיה, כימיה ופיזיקה.
  2. אוניברסיטת קארל בפראג – לאוניברסיטה זו 3 סניפים שנקראים אוניברסיטת קארל הראשונה, השנייה והשלישית ובכולן ניתן ללמוד רפואה ורפואת שיניים באנגלית. לומדי רפואה נהנים מיתרון בלעדי : הם יכולים ללמוד את השנה השישית בארץ ולעבור פה התמחות. דרישות הקבלה זהות לאלו של אוניברסיטת קארל שבסעיף הקודם.
  3. אוניברסיטת מסריק בברנו – באוניברסיטה זו ניתן ללמוד באנגלית רפואה, רפואת שיניים ווטרינריה. דרישות הקבלה זהות גם פה ושימו לב ליתרון הבא : לימודי הוטרינריה פה נמשכים רק 5 שנים .
  4. אוניברסיטת קארל בפילזן – אותו כנ"ל כמו בשתי האוניברסיטאות הראשונות.
  5. אוניברסיטת פלאצ'י באולמוץ – שוב אין הפתעות…

שימו לב – כל מבחני הקבלה נערכים בחודשים מאי-יולי וחלק מהמקומות ממליצים ללמוד צ'כית ולו ברמה בסיסית. הסיבה לכך פשוטה : כך יהיה לכם יותר קל לתקשר עם המטופלים ועם אנשי הצוות בבתי החולים.

ומה עם המחייה?

אולי תתפלאו אבל המחייה בצ'כיה נחשבת לזולה במיוחד ויוקר המחיה כלל אינו יקר. בנוסף, המדינה מסבסדת אתכם כלכלית מבחינת אוכל, תחבורה ציבורית, לינה, אירועי תרבות ועוד. ולא פחות חשוב – אתם יכולים לרכוש נכס בו תתגוררו במהלך הלימודים ולמכור אותו בסופם ברווח או להשכירו.

למה כדאי ללמוד רפואה בצ'כיה?

לימודי הרפואה בצ'כיה הם חינם אין כסף במידה ושפת הלימודים היא צ'כית (יש מכינות ייעודיות לשם כך). בנוסף, לימודים אלו עומדים בתקנים המחמירים של האיחוד האירופי, כך שאתם מרוויחים פעמיים.

האם ניתן ללמוד רפואה בצ'כיה בשפה האנגלית?

בוודאי, רק קחו בחשבון שלימודים אלו כרוכים בתשלום. עם זאת, יוקר המחייה בצ'כיה נחשב לזול במיוחד והמדינה באה לקראתם עם סבסוד של אוכל, לנה, תחבורה ציבורית ואפילו אירועי תרבות.

מתי נערכים מבחני הקבלה ללימודי הרפואה בצ'כיה?

מבחני הקבלה ללימודי רפואה בצ'כיה נערכים בחודשים מאי- יולי, תלוי באוניברסיטה שאליה נרשמתם.

האם כדאי לדעת צ'כית גם אם לימודי הרפואה הם באנגלית?

כן. ככה תוכלו לתקשר טוב יותר עם המטופלים ועם אנשי הצוות בבתי החולים שבהם תעשו סטאז'.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן