נדל"ן במזרח אירופה

ע"י

בקטגוריית:
פראג - אי של יציבות כלכלית

שוק הנדל"ן במזרח אירופה נחשב לאחד השווקים החמים ביותר. בשנת 2016 ו-2017 ההשקעות בו היו כ-15 מיליארד דולר בכל שנה. השקעה בנדל"ן במזרח אירופה נעשית על רקע של ריביות נמוכות (בהונגריה למשל היא עומדת על 0.9%)– ריביות שנקבעו כך כדי לעודד צמיחה כלכלית, לעמוד בפני מיתון אפשרי וכמובן להתחרות בהצלחה עם שאר המדינות שחברות באיחוד האירופי. וכמובן שזו חלופה מצוינת למול הריביות שמעניקים בנקים הישראלים לחסכונות.

המשמעות היא שההשקעה בנדל"ן במזרח אירופה היא כדאית יותר למול החלופות, בעיקר בקרב משקיעים שמאמינים שהכוחות הכלכליים יגברו על אי-היציבות הפוליטית (למשל בפולין, הונגריה, רומניה ועוד). הערכות של קרן המטבע הבינלאומית מדברות על צמיחה צפויה של 5.5% במדינות אלו מבחינה כלכלית, כלומר צמיחה שהיא מהטובות ביבשת אירופה.

למה לרכוש נדל"ן להשקעה במזרח אירופה?

מדינות רבות באזור מזרח אירופה עדיין נחשבות למדינות מתפתחות (מה שאומר מחירים נמוכים), השוק בהן עדיין לא רווי (אלא דווקא ההיפך מכך) והתשואות בהתאם. עם זאת, במדינות רבות באזור זה יש סיכונים ומומלץ להשקיע במדינה שיש בה השקעות זרות. השקעות אלו מהוות מעין חותמת איכות ליציבות הכלכלית של מדינה כזו או אחרת.


תכנון טיולים באנר

אחת המדינות האלו היא צ'כיה שבה משקיעות חברות בינלאומיות שונות כמו אמזון, יבמ, סוני, ג'ונסון אנד ג'ונסון ועוד. בנוסף, מחירי השכירויות בצ'כיה בכלל ובפראג בפרט רק הולכים ועולים מסיבה אחת – הביקוש הגבוה ממילא שמתגבר עם הצורך למצוא מקומות דיור לעובדים הבינלאומיים.

airalo ad

פראג- העיר המזרח אירופאית שבה נהנים מכל העולמות

בניגוד לערים אחרות במזרח אירופה בפרט ואירופה בכלל – בפראג יש אפשרות של השכרת נכסים לטווח קצר במסגרת Airbnb ואופציות דומות. נכסים למטרה זו אמנם נחשבים יקרים יותר ומצריכים מיקום מושלם (בעיקר באזור התיירות בפראג 1) כדי ליהנות מהכנסות נאות, אבל כאשר עושים את הבחירה הנכונה אפשר ליהנות מתשואה דו-ספרתית הודות לתיירות האינסופית לעיר (12 מיליון תיירים בשנה בעיר שאוכלוסייתה שישית מכך)

כמו כן, בצ'כיה בניגוד לשכנותיה המזרח-אירופאיות האחרות כל אחד יכול לרכוש נדל"ן להשקעה – גם אם אינו אזרח צ'כי או אזרח האיחוד האירופאי. בפולין למשל, מי שאינו אזרח אירופאי נדרש לאישור מיוחד משר הפנים הפולני כדי לרכוש נדל"ן. בימים אלו כאשר גם המדינות החזקות לכאורה באיחוד האירופי (מי אמר ברקזיט ולא קיבל?) נתקלות בקשיים, צ'כיה נשארת אי של יציבות כלכלית וצמיחה.

פראג - אי של יציבות כלכלית
פראג – אי של יציבות כלכלית

אמנם רכישת נדל"ן בפראג נחשבת ליקרה יותר לעומת בירות מזרח אירופאיות אחרות, אך הן כוללות שטח גדול יותר מזה של פראג ואוכלוסייה מגוונת – מה שהופך את ההשקעה בהן למורכבת ולכזו שמצריכה בדיקה מדוקדקת מבחינת השכונות הכדאיות. בבודפשט למשל, יש פערים גדולים בין שכונות חזקות ובין שכונות חלשות, כך שמי שלא מתמצא יכול בקלות למצוא את עצמו בבעיה מבחינת ההשקעה.

לא בכדי השוק הצ'כי מהווה כחמישית משוק הנדל"ן במזרח אירופה. לפי נתוני חברת המחקר נייט פארק בעיר פראג לבדה נעשו לאחרונה עסקאות בשווי 3 מיליארד יורו. כשמוסיפים לכך את העובדה שחוקי הגנת הדייר הם מוגבלים יחסית למדינות אחרות (למשל בברלין שבה החוקים הם במפורש לטובת השוכרים ולא לטובת המשכירים) מתקבלת תוצאה אחת – עיר שהיא אידיאלית להשקעה נדלנ"ית.

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן