פראג מחפשת עיצוב חדש לתחנות של תחבורה ציבורית

ע"י

בקטגוריית:
תחבורה ציבורית בפראג

המראה של תחנות אוטובוס וחשמלית בפראג עומד להשתנות. העיר הודיעה על תחרות לעיצוב מחדש של תחנות תחבורה ציבורית שיענו על כמה מטרות :
• הגנה על הנוסעים מפני מזג אויר גרוע
• הקלה על האוריינטציה של המשתמשים בתחנות
• שיקוף הסביבה המקומית באמצעות עיצוב אטרקטיבי

תחרות העיצוב הוכרזה ע"י המכון לתכנון ופיתוח בפראג ((IPR) יחד עם עיריית פראג. המועד האחרון להגשת בקשות הוא 18.4 והדיון ב-3-6 תוצאות הטובות ביותר יתקיים מסוף יוני. תוצאות התחרות יוכרזו בדצמבר. תחרות זו מתווספת לתחרויות קודמות שבהן נבחרו עיצובים חדשים לספסלים, פחי אשפה וחניות אופניים ברחבי העיר.

התחנות החדשות צריכות להיות קלות לתחזוקה, להיות עמידות בפני ונדליזם ולהיות מעוצבות בסגנון אוניברסלי אל-זמני. המטרה היא למצוא עיצוב שמתאים חזותית לעיר, פונקציונלי ומודולרי, כך שיתאים לדרישות של כל תחנה בעיר.


תכנון טיולים באנר

החלפת המעקות והגגות בתחנות תהיה הדרגתית, כפי שהיה במקרים של ספסלים, פחי אשפה וחניות האופניים. בנוסף, תינתן עדיפות לתחנות שמצריכות החלפה מיידית או שאינן מצריכות תשתית חדשה. לפי מארגני התחרות, נכון להיום יש כ-350 תחנות כאלו.

airalo ad

ראש עיריית פראג Adriana Krnáčová אמרה בהודעה לעיתונות : " אני שמחה שאנחנו ממשיכים לטפח שטחים ציבוריים בפראג. לאחר הספסלים, פחי האשפה וחניות האופניים הגיע הזמן לבחור עיצוב חדש לתחנות של התחבורה הציבורית. אנחנו מתכננים לשנות בהדרגה כ-2000 תחנות ולהפוך אותן למודרניות ולאסתטיות. "

בניגוד לתחרויות עיצוב קודמות, תחרות זו שונה כי אינה אנונימית. למעשה, ועדת המומחים שנבחרה לצורך כך תתקשר עם המשתתפים בתחרות מסיבה אחת – עיצוב התחנות נחשב לקשה מבחינה טכנית, כך שמשוב במהלך התהליך יכול לעזור לשפר את העיצוב.

בתחרות לעיצוב ספסלים, פחי אשפה וחניות אופניים זכו Michal Froněk ו- Jan Němeček מחברת Artěl בסוף אוקטובר 2017. ראש עיריית פראג כינתה זאת "צעד מרכזי לתיקון מצבם הגרוע של רחובות פראג". עיצובים אלו נבחרו הודות לפשטותם והודות להיותם מסורתיים ועכשווים בו-זמנית.

הספסלים הראשונים ופחי האשפה הראשונים אמורים להופיע ברחובות פראג מסוף 2018, תחילה במרכז העיר ובהדרגה ברחבי העיר כולה. אין זה אומר שיהיו ספסלים אחידים בכל העיר, כי עבור שטחים ספציפיים תישאר האופציה לעצב ריהוט שונה למשל ספסלים חכמים כאלה :

אטרקציות בפראג

Powered by GetYourGuide

מפת המלונות של פראג

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן